Opzoek naar wielen tot €265
-
- Forum-lid
Voor de stijfste, onderhoudsvriendelijkste en meest probleemloze wielen kom ik heel zeker bij Fulcrum terecht. Ik heb al een aantal Campasetjes erdoor gedraaid en tot op heden heb ik nog nooit één spaak bijgetrokken laat staan gebroken. Lagertjes vervangen (R5) of tijdig reinigen, eventueel kogelring vervangen en niew vet erin (R3) en dat is het. Vind het gewoon een fabeltje dat een handgespaakt wiel beter is. Enige wat voor mij pleit voor een handgespaakt wiel is de verbrijgbaarheid van service parts die je er al van bij het begin kan bijvragen en dan denk ik vooral aan spaken. Daar wint de handgespaakte set het maar op performantie niet.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Heb de dt-swiss R1500, die aanbieding is best wel heel behoorlijk. Ze zijn licht rollen goed, geweldige naven met een niet al te harde freeweel ratel. Maar ik ben maar 66kg dus voor mij zijn ze meer dan stijf genoeg. Ik weet niet wat ze op hoger gewicht doen. Ik denk dat ze dan toch wel wat te slap worden. Aantal spaken 24-28 mag wel wat hoger voor 95kg. Voor anderen die nog een leuke wielset zoeken is dit wel een aanrader.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bedankt voor de adviezen. Uiteraard wil ik ruim binnen mijn budget blijven. De fulcrum r5 zijn dat in ieder geval met €145 ook de mavic ksyrium equip valt binnen het budget € 238. En hebben als voordeel dat er geen rood in de decals zit maar is het verschil van €93 merkbaar of kan ik beter die centen in mijn zak houden? Ik heb een Koga flyer 2011 frame met de kleuren wit/zwart en donker blauw..ook de DT swiss r1500 is een goed alternatief...heeft iemand ervaring met deze wielsets of weet ie de meest belangrijke verschillen tussen deze wielsets?
Centen in je zak houden als het tussen die twee sets gaat. Of de Ksyrium Equipe kopen voor €145. Dan zou ik trouwens nog steeds de R5 prefereren geloof ik..
Heb zelf hele goede ervaringen met Campa. Heb ze gehad van Khamsin tot Shamal en heb er echt nooit problemen mee gehad.
Mavic is ook gewoon echt goed, hebben als klein nadeeltje dat de body wat onderhoudsgevoelig is. Deze heeft af en toe een drupje (Mavic)olie nodig. Maar verder uitstekende wielen waar ook de reserveonderdelen erg makkelijk te krijgen zijn.
Bij ons in de werkplaats heb ik wat mindere ervaringen met DT wielen. Spaakbreuk, kapotte velgen.
Dus als je ver binnen je budget wil blijven zou ik voor de Fulcrums gaan.
Mavic is ook gewoon echt goed, hebben als klein nadeeltje dat de body wat onderhoudsgevoelig is. Deze heeft af en toe een drupje (Mavic)olie nodig. Maar verder uitstekende wielen waar ook de reserveonderdelen erg makkelijk te krijgen zijn.
Bij ons in de werkplaats heb ik wat mindere ervaringen met DT wielen. Spaakbreuk, kapotte velgen.
Dus als je ver binnen je budget wil blijven zou ik voor de Fulcrums gaan.
Kan je die campa wielen ook met shimano body krijgen? Dat is op de website niet goed te zien...ik dacht dat alleen de zonta serie met shimano body leverbaar was... Ze zien er in ieder geval erg stoer uit met dat g3 patroon... Ik heb overigens een Rose handbouw achterwiel (105 naaf met Extreme velgen) kapot gereden op een stoeprand. De deuk is er inmiddels uit maar de velg is niet zo best meer... Door de adviezen neig ik naar Fulcrum R5...
-
- Forum-lid
Ik heb ongeveer hetzelfde incident als Boogiemen ondervonden. Met +- 45 km/h uur in een kuil gereden (losliggende tegels). Resultaat: slag in het wiel en een deuk. Inmiddels is het wiel weer gericht en kan ik wel trainen, maar het blijft oppassen. Mijn oog is ook op de Fulcrum Racing 5 gevallen. Bij Salden voor 159. Voordat ik tot de koop overga zou ik graag willen weten of er nog andere technische vergelijkbare modellen in dezelfde prijsklasse zijn. Of dat ik bijvoorbeeld beter 30-40 euro meer kan uitgeven en voor Product X kan gaan? Alle adviezen welkom
Ik heb dit weekend Hopman gebeld en hij gaf aan dat tussen campa en fulcrum wielen weinig verschillen zijn maar vooral uiterlijke verschilen. Met fulcrum r5 in het achterhoofd heb ik nu naar de campagnolo wielen gekeken en ben ik erg gecharmeerd van het G3 spaakpatroon. Hier krijgt je fiets gelijk een ander uiterlijk. De campa khamsin is vergelijkbaar met de fulcrum r7 (spaken, velgen, naven en gewicht) Vento is vergelijkbaar net de r5 en de zonda is vergelijkbaar met de r3. Omdat mij de laatste set wielen te duur worden >300 euro zit ik aan de Campa Scirocco te denken. Ze kosten €180 euro (shimano uitvoering) en zitten tussen de r5 en r3 in.
Ik denk overigens dat de fulcrum r5 wielen erg goed zijn want je ziet ze in erg veel nieuwe fietsen zitten in de prijsklasse 1500 > 3000 euro
Ik denk overigens dat de fulcrum r5 wielen erg goed zijn want je ziet ze in erg veel nieuwe fietsen zitten in de prijsklasse 1500 > 3000 euro