Hallo,
Ik ben een fanatieke mtb-er die echter steeds meer de racefiets pakt..
5 jaar geleden heb ik een Pinarello Galileo aangeschaft van een oud-collega, die vanwege knieklachten niet meer kon fietsen. Hij is in het begin vooral gebruikt voor woon-werk verkeer (80km), maar nu vooral op de vrije zondagen en vanaf de zomertijd ook weer op de woensdagavonden.
Omdat ik wel weer eens wat nieuws wilde proberen kwam ik na flink wat puzzelen op een aantal fietsen uit:
1. de pinarello prince of quattro
2 de Scott Addict R15
3. een Scott Foil 20
4. een Apex 0.9
Alle 4 de fietsen zijn prachtig, maar een lastige keuze. Omdat mijn fietsmaat een 2011 Pinarello quattro heeft in de voor mij mooiste kleurstelling, heb ik de Pina laten varen.
Blijven nog steeds 3 keuzes over.
Over de Foil zijn al een aantal goede dingen gezegd, maar ook dat hij wel erg stijf is en oncomfortabel?
De Addict R15 is een prima prijs voor een complete Red groep en carbon frame, alleen vind ik hier geen enkele tests van.Iemand een suggestie?
Blijft over de grote onbekende, maar wel een heel mooi en licht frame, en een fijne LBS die ze verkoopt, maar ik blijf een beetje dubben over de restwaarde.
Wie heeft wat meer info voor mij?
Een Scott Addict R15, Foil of een
Ik heb zelf een aantal weken geleden een Scott Addict R15 gekocht en ben zeer tevreden. In eerste instantie stond de Scott niet op mijn verlanglijstje, maar na het lezen van webtesten van oa. Scott Addict R1, R2 (R15 is inderdaad niet te vinden) en testen van de SRAM RED groep en de Mavic Ksyrium Elite wielen toch overstag gegaan (Mede door de prijsstelling). Er waren weinig fietsen met deze afmontage te vinden en een top frame voor de prijs.
Ik ben dus zeer tevreden. Stuurt strak, stijf, voor mij niet oncomfortabel.
Succes met je keuze
Ik ben dus zeer tevreden. Stuurt strak, stijf, voor mij niet oncomfortabel.
Succes met je keuze
In een eerder topic werd het ook al eens gezegd. Restwaarde is nauwelijks relevant. De waarde van je fiets klapt al naar beneden als je de deur uit fietst, met welk merk dan ook.
Je moet nu lekker fietsen op de fiets naar je hart. En wat die dan over een paar jaar nog waard is..... Wie dan leeft etc.
(en die fijne LBS, dat is m.i. juist wel van waarde!)
Je moet nu lekker fietsen op de fiets naar je hart. En wat die dan over een paar jaar nog waard is..... Wie dan leeft etc.
(en die fijne LBS, dat is m.i. juist wel van waarde!)
Ik zou voor de Apex gaan, maar ja, dat komt mede omdat ik (sinds kort) zelf op een Flare 1.0 rij. Voordeel van de Flare 0.9 is dat je 'm helemaal zelf kan samenstellen, inclusief kleuren. Bij Scott zit je volgens mij aan de kleur en samenstelling van de fabrikant vast. De Flare 1.0 en ook de Opus 1.1 van Apex zijn beiden getest door Fiets en scoorden allebei (heel) erg goed. Het beste dat je kan doen is proberen of je met elk van je keuzes een dagje mag rijden, dan krijg je i.i.g. een idee van wat je het beste bevalt. Over restwaarde zou ik me niet druk maken, je relatie met de LBS is daarin van grotere waarde.
Time is (almost) on my site
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Lees het Scott topic maar eens door en laat je hart spreken. Niet te rationeel denken, je gaat waarschijnlijk een paar jaar met die fiets doen en dan blijkt dat de emotie de overhand heeft boven ratio. De Addict is een topper net als de Foil, dus aan beiden heb je een super koop. De Pina kan er nog niet bij in de schaduw staan, alleen kwa prijs en de Apex ziet er leuk uit, maar er zijn nog te weinig reviews van.
Succes.
Succes.
Ik heb bijna drie jaar lang met veel plezier op een Apex flare 0.9 gereden (de allereerste verkochte Apex in juni 2009). In eerste instantie had ik gekozen voor een standaard design en een jaar later heb ik het frame volledig opnieuw laten spuiten op basis van een eigen ontwerp. Wat mij direct opviel bij de eerste ritten was het lage gewicht. De fiets die ik daarvoor had was een titanium van Tuyl van rond de 7.6k, de Apex was met een gewicht van 6.7kg merkbaar lichter. Ook opvallend was het fijne stuurgedrag, vooral in lange en snelle afdalingen geeft dat veel vertrouwen. Verdere voordelen zijn dat het frame ook te verkrijgen is in een Di2 uitvoering en daarnaast is de service van CC5311 gewoon top.
Oh ja, ik heb mijn Apex begin dit jaar bij ze ingeruild en daar een prima prijs voor gekregen.
Oh ja, ik heb mijn Apex begin dit jaar bij ze ingeruild en daar een prima prijs voor gekregen.
Ik heb hiervoor een Bianchi Via Nirone gehad. Is een aluminium frame, dus niet te vergelijken met de Scott. Ook qua setup een wereld van verschil. Daarnaast heb ik een vakantie (Gran Canaria) gereden op een Cannondale Supersix Ultegra. Zowel de Scott als de Cannondale heerlijke fietsen. Ik vind de Scott wel wat directer / scherper qua gevoel. Wat comfort betreft voor mij nauwelijks verschil.ononerace schreef:Latento, ben blij dat die R15 je bevalt. Welke fietsen heb je nog meer (gehad) en heb je al een nadeel kunnen ontdekken?
Gisteren de knoop doorgehakt. Ik heb een testrit gemaakt met een Pina Quattro, een Willier Gran Turismo en de Foil.
Ik vond van deze drie de Foil het fijnst sturen/aanvoelen. De Apex heb ik laten varen vanwege de voor mij grote afstand om bij cc5311 te komen (2,5 uur rijden) en de R15 was bij deze FM niet beschikbaar. Ook een uitstekende inruilprijs gekregen voor mijn oude Pina.
iedereen iig bedankt voor de reacties. Volgende week de Scott uitproberen bij het Teutoburgerwald.
Ik vond van deze drie de Foil het fijnst sturen/aanvoelen. De Apex heb ik laten varen vanwege de voor mij grote afstand om bij cc5311 te komen (2,5 uur rijden) en de R15 was bij deze FM niet beschikbaar. Ook een uitstekende inruilprijs gekregen voor mijn oude Pina.
iedereen iig bedankt voor de reacties. Volgende week de Scott uitproberen bij het Teutoburgerwald.