Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Eerste koers gereden Update nieuwe seizoen.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 07 mei 2011 22:58

@zeeuwse trots:

Doe inderdaad interval training, daar word je sterk van.
Vergeet niet dat ook sportklasse renners gewoon al jaren dit soort koersjes rijden en dus veel meer in de benen hebben dan jij als beginner.

Het enige wat je kan doen is veel blijven rijden. Ja, je wordt er de komende keren nog vaak afgereden, maar op den duur rijd je steeds langer mee.

Als je ingelopen wordt, ga dan altijd 'in de weg rijden'.
Ik bedoel daarmee... ga niet rechts rijden als het peloton je links van de weg dubbelt.
Dan moet jij namelijk door de wind aanzetten om aan te haken. Als jij gewoon in de lijn van het peloton gaat rijden, kan je al aanzetten in het wiel van de renners en sluit je makkelijker aan. Als ze echt veel te hard rijden, rijden ze echt wel om je heen. Het is misschien niet zo chique om hen 'in de weg' te gaan rijden, maar het helpt je wel om meer/langer in het peloton te rijden.
Geef nooit op, blijf het gewoon proberen... beginnen met wielrennen is lastig....

zeeuwsetrots
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 jun 2006 22:49

zeeuwsetrots 07 mei 2011 23:47

Stokie schreef:@zeeuwse trots:

Als je ingelopen wordt, ga dan altijd 'in de weg rijden'.
Ik bedoel daarmee... ga niet rechts rijden als het peloton je links van de weg dubbelt.
Dan moet jij namelijk door de wind aanzetten om aan te haken. Als jij gewoon in de lijn van het peloton gaat rijden, kan je al aanzetten in het wiel van de renners en sluit je makkelijker aan. Als ze echt veel te hard rijden, rijden ze echt wel om je heen. Het is misschien niet zo chique om hen 'in de weg' te gaan rijden, maar het helpt je wel om meer/langer in het peloton te rijden.
Geef nooit op, blijf het gewoon proberen... beginnen met wielrennen is lastig....


Ik werd dubbelt toen zeiden ze dat ik aan de kant moest rijden alleen dat ging natuurlijk niet want ik werd ontsloten door de groep.

Volgende de week een dietist inschakelen voor de nodige kilo's ben echt al goed op weg als je er van uit gaat dat ik op m'n 13 al 90 kilo woog.

En hoe train ik het beste op interval?

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 08 mei 2011 14:54

@ zeeuwse trots toevallig de ronde van Goes gisteren ook gereden? Ik ben hier ook gestart bij de amateurs A. Heb de koers uit gereden in het peleton, en als 25ste geeindigd. Was inderdaad erg zwaar met de sterke wind.

Het gaat met mij al steeds beter en beter, vorige week zondag mijn eerste echte klassieker gereden de Ronde van Brabant. Hier ben ik als 68ste geeindigd van de 200 starters.

zeeuwsetrots
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 jun 2006 22:49

zeeuwsetrots 09 mei 2011 22:07

@Peter i200
ik heb de ronde van goes zaterdag inderdaad gereden.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 11 mei 2011 01:01

Interval train je het beste door blokketraining te doen..
Bijvoorbeel eerst een uur D1 training, daarna een uur blokken D3... (voorbeeld: 10 minuten D3, 6 minuten D1, 4x herhalen) Daarna nog een uurtje D1/D2..

Ik vind trainingskoersen ook altijd goede intervaltraining en bovendien leuk om te doen. Doordeweeks is er vast wel een trainingskoersje in de buurt...
Ikzelf vind het fijn om mijn blokkentraining op de tijdritfiets te doen, maar kan natuurlijk ook prima op de racefiets

Plaats reactie