Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 12 mar 2012 15:55

insani schreef:Ik vind canyon prachtige fietsen maar vraag me nu echt af, wat doen jullie allemaal als er iets scheelt met jullie fiets en je hebt er zelf niet genoeg verstand van om er zelf aan te werken! Ik neem aan dat je niet bij elke fm bij jullie in de buurt kan langsgaan want die ziet jullie toch niet graag komen?
Ik heb ook een Canyon opgebouwd en mijn FM heeft er totaal geen problemen mee als ik die voor het een of het ander kom brengen. Ik heb ook een Van Nicholas opgebouwd (ook niet bij mijn FM gekocht, maar tweedehands) en ook dat is geen probleem. Ik betaal voor het werk dat hij doet.
Do or Do not.. There is no try

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 12 mar 2012 21:08

Ik ben sinds 3 jaar weer begonnen met fietsen en heb eerst een Cube LTD Team Atb gehad en daarna erbij een Cube Streamer racefiets aangeschaft.
Inmiddels heb ik de smaak te pakken en fiets ongeveer 40000 km (incl. binnen op de hometrainer) per jaar.
De Cube LTD Team is inmiddels ingeruild voor een Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29-er, wat mij betreft een super fiets.
Ook de Streamer is verkocht en nu overweeg ik een Canyon Aeroad CF 9.0 SL aan te schaffen.
IK weet eigenlijk niet precies waarom juist deze, maar ik heb hier gewoon het beste gevoel bij.

Maar hoe werkt het eigenlijk allemaal?
Ik bedoel;
o.a.
Hoe lang duurt het verzenden, als hij op voorraad is, krijg ik een track en trace code of zo?
Zit hij al in elkaar om moet hij nog opgebouwd worden?
Hoe gaat het met service, als er wat kapot is, moet ik hem dan naar Koblenz opsturen?
Wat is een 50 punten servicebeurt en hoe gaat dat?

Misschien dat deze vragen al eerder zijn beantwoord?, ik heb de vorige 261 pagina's vluchtig door gelezen, maar kan toch niet alles terug vinden.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 12 mar 2012 21:30

1. De levertijd kan je vinden onder de beschikbaarheid. Als er staat direkt dan duurt het ongeveer 2 weken (althans bij mij was dat zo). Als je fiets word klaargemaakt dan krijg je een berichtje gevolgd door een bericht dat je frame verzonden is (bij mij was dit 2 maal op dezelfde dag). Het 2e bericht is voorzien van een track en trace code van UPS. De levering was bij mij al de volgende dag.
2. Na aankomst hoef je alleen maar het stuur, zadelmet pen en de wielen te plaatsen voor de rest is de fiets al volledig gemonteerd en afgesteld
3. en 4. Met service en garantie nog geen ervaring maar hier kan je wel wat over vinden op de website bij de FAQ. Ik doe namelijk het meeste zelf aan mijn fietsen.
No pain no gain, no guts no glory!

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 13 mar 2012 23:01

Bedankt voor je reactie dieseltje.

Ik ga een Aeroad bestellen, maar de uitvoering die ik wil is alleen nog met bergverzet te krijgen.
Ik ben van plan om vooral hier in de polder te fietsen.
Aan dit bergverzet heb ik dus niets, toch?
Is dit makkelijk om te bouwen/ te veranderen?

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 13 mar 2012 23:24

Vanuitgaand dat je met bergverzet een compact bedoeld zou ik ik je daar niet al te druk om maken. Als je een compact uitrust met een 42 binnenblad en achter een cassette met een 11 gebruikt kom je prima uit de voeten in de polder. In theorie mis je dan een 53-11 voor als zwaarste verzet maar dan moet je wel een enorme beul zijn wil je die versnelling nodig hebben.

Voordeel van de compact is dat je in bergen goed uit de voeten kan(helemaal met 40k per jaar op de fiets).

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 14 mar 2012 05:19

Ik bedoel hiermee inderdaad een compact (50/34) met achter 11-28.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 14 mar 2012 08:39

In dat geval zou ik inderdaad gewoon een groter binnenblad steken en dan ben je klaar.

En andere cassette achter zoals 11-25 of 11-23 zal een iets mooier verloop van versnellingen geven. En aangezien cassette's toch slijten is dat een aankoop die ook niets 'extra' kost.

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 14 mar 2012 10:24

rednas schreef:Inmiddels heb ik de smaak te pakken en fiets ongeveer 40000 km (incl. binnen op de hometrainer) per jaar.
[Off topic] 40.000km per jaar? WTF. Ben je prof of zo? Of werkloos..... :shock: Dat is 769km per week, zoveel rijd ik met mijn auto nog niet eens....
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 14 mar 2012 10:40

Bij een gemiddelde snelheid van 30km/h kom je dan op 1333 uur per jaar op de fiets da's bijna 26 uur per week. Inderdaad echt een hele hoop.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 14 mar 2012 11:12

Ik ben verslaafd, ik geef het toe.
Ik sta om 5 uur op, dan kan ik voor mijn werk al 100 kilometer maken op de hometrainer.
Als ik dan na mijn werk weer 2 uurtjes fiets binnen of buiten en in het weekend per dag ongeveer 100 kilometer toer dan haal ik dat eigenlijk makkelijk.

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 14 mar 2012 15:19

Verslaafd kun je in ieder geval wel zeggen ja :shock:

Vraag me af of zoveel fietsen wel goed voor je is, zou bijna denken van niet...

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 14 mar 2012 15:28

Toch knap dat je dan nog tijd hebt om te posten op dit forum.

Nog even terug op het compact verhaal. Een binnenblad 39 is ook te overwegen = iets meer allround en ik vind zelf een cassette 12-23 de meest ideale als het om 10 speed gaat.
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie