Ik heb een oude racefiets van mijn vader gekregen: Peugeot Tourmalet.
Deze wil ik gaan opknappen, ik ga hem spuiten, maar er moeten ook nieuwe banden op.
Ik ga hem recreatief gebruiken, niet als sport. Maar welke banden moet ik hebben?
De bandenmaat is 20-622 (700 x 20C). Ik heb leuke banden gezien (700 x 23C), maar passen deze er dan ook op?
Peugeot Tourmalet Opknappen
- de zwarten
- Forum-lid HC
ja, die passen gewoon!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Als er binnenbanden in zitten zijn het geen tubes. Maar: ja, binnenbanden hebben meestal een vrij algemene maat, dan passen ze bijvoorbeeld in 700 x 20c tm 700 x 25c
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Nee, natuurlijk niet. Andere velgen-wielen voor nodig. Tube velgen hebben geen opstaande randen om de band tussen te leggen.MartijnvL schreef:Ik bedoel dat er nu tubes op zitten en ik die wil vervangen voor binnen- en buitenbanden.
Dit kan toch zeker wel?
Destijds, vroege jaren 80 schat ik, bestonden geen draadbanden smaller dan 28mm.
Met goed kijken kom je een heel eind.
700x20 bestond vroege jaren 80 toch wel dacht ik. Althans dat meen ik me te herinneren.klimmer schreef: Destijds, vroege jaren 80 schat ik, bestonden geen draadbanden smaller dan 28mm.
Zeker heb je gelijk: tubes.farelli schreef:700x20 bestond vroege jaren 80 toch wel dacht ik. Althans dat meen ik me te herinneren.klimmer schreef: Destijds, vroege jaren 80 schat ik, bestonden geen draadbanden smaller dan 28mm.
De smalste draadbanden heetten destijds 28 X 11/8", nog in de antieke engelse nationale maatvoering. Dat is dus 28mm.