Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Ik heb nu 1000 km met mijn Aeroad DI2 gereden, en ben super tevreden.met name de comfort is best wel opvallend voor een Aero frame
Dat de fiets aan de voorzijde wat zenuwachtig is viel mij ook behoorlijk op.
Om het moment dat je de 2 spacers er tussen uit haalt lijkt het een stuk beter.Ik rij nu met een spacer van 5 mm.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn XL een balhoofd van 19 cm heeft.
Dat de fiets aan de voorzijde wat zenuwachtig is viel mij ook behoorlijk op.
Om het moment dat je de 2 spacers er tussen uit haalt lijkt het een stuk beter.Ik rij nu met een spacer van 5 mm.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn XL een balhoofd van 19 cm heeft.
Vraagje waar zit het grote prijsverschil tussen de Aeroad cf 9.0 en de 9.0 pro in. is een Sram red/black zoveel duurder dan een Dura-ace groep of zit het verschil hem in de reynolds wielen tov de Mavic wielen??
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
Je bedoelt de 9.0SL (9.0 pro heeft Campa Record en ook Cosmic Carbone); het prijsverschil zit hem m.n. in de Reynolds wielen.sumarcity schreef:Vraagje waar zit het grote prijsverschil tussen de Aeroad cf 9.0 en de 9.0 pro in. is een Sram red/black zoveel duurder dan een Dura-ace groep of zit het verschil hem in de reynolds wielen tov de Mavic wielen??
Cosmic Carbone SL kost bij hopmans 649,=
Reynolds 46 kost bij Bike24 1779,=:
http://www.bike24.net/p127668.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://superlight-bikeparts.de/Reynolds ... C-Clincher" onclick="window.open(this.href);return false; (is dit een oud model, het gewicht wijkt af??)
De 9.0 pro heeft trouwens de middenweg: Cosmic Carbone SLR: 1380 bij Hopmans.
Of het het waard is, zul je zelf moeten beoordelen.
't is in ieder geval een prima deal.
En Reynolds wielen zijn (zeker in NL) exclusiever dan Mavic.
Bovendien hebben ze (aangepaste) prima DT 240S naven en DT aerolite spaken.
Reynolds 46 kost bij Bike24 1779,=:
http://www.bike24.net/p127668.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://superlight-bikeparts.de/Reynolds ... C-Clincher" onclick="window.open(this.href);return false; (is dit een oud model, het gewicht wijkt af??)
De 9.0 pro heeft trouwens de middenweg: Cosmic Carbone SLR: 1380 bij Hopmans.
Of het het waard is, zul je zelf moeten beoordelen.
't is in ieder geval een prima deal.
En Reynolds wielen zijn (zeker in NL) exclusiever dan Mavic.
Bovendien hebben ze (aangepaste) prima DT 240S naven en DT aerolite spaken.
Als je de voorkant wat te nerveus vindt dan kan je de wielbasis aanpassen (=verlengen) door de inserts in de voorvork om te draaien! Het heeft niets met de hoogte van je balhoofdbuis en het aantal spacer te maken wel met de lengte van de stuurpen.rene-koga schreef:Ik heb nu 1000 km met mijn Aeroad DI2 gereden, en ben super tevreden.met name de comfort is best wel opvallend voor een Aero frame
Dat de fiets aan de voorzijde wat zenuwachtig is viel mij ook behoorlijk op.
Om het moment dat je de 2 spacers er tussen uit haalt lijkt het een stuk beter.Ik rij nu met een spacer van 5 mm.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn XL een balhoofd van 19 cm heeft.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 jul 2011 17:12
Niet zo heel veel ervaring. Vandaar mijn vraag; in je voorvork omdraaien? Waar zitten die? En hoe draai je ze om?
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 jul 2011 17:12
thanks. Ga ik eens proberen. Ik heb een ultimate CF die ook redelijk nerveus is aan de voorkant
Zit geen omdraai uitvaleinden op de vork van de Ultimate CF (SLX) en AL maar alleen op de Aeroad. Dus die oplossing gaat niet werken.rogiertcanyon schreef:thanks. Ga ik eens proberen. Ik heb een ultimate CF die ook redelijk nerveus is aan de voorkant
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Wat bedoel je met omdraaien? Zit dan de insert aan de linkse zijde in plaats van de rechtse zijde van de snelspanner , zoals op de foto?
Dat zal dus betekenen dat het wiel iets meer naar voren staat?
Dat zal dus betekenen dat het wiel iets meer naar voren staat?
Klopt; door het verwisselen van de insert verander je de sprong van de vork en ook daarmee de wielbasis. In de webshop zijn trouwens ook vaste inserts verkrijgbaar zodat je kan wisselen. http://www.canyon.com/_nl/shop/?category=P01&item=23500" onclick="window.open(this.href);return false;