Alles over vakanties op én met de fiets

Joop Zoetemelk Classic 2012

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 mar 2012 16:05

Ik heb de 150 km gedaan. En die was nauwelijks druk te noemen. Alleen rondom Leiden wat het absurd druk. Ik heb me maar niet meer ingeschreven. Ik was het wel van plan maar ik had bar weinig zin om in een hele lange rij te moeten staan. De krentenbollen, de sportdrank en de goody bag heb ik overgeslagen. Leek me wel zo netjes.

Verder lekker gefietst. Bij een paar groepjes aangehaakt en het tempo er in gehouden. De wind stond volgens mij vaak schuin tegen of schuin mee .Het stuk tussen km en 80 en 90 zat ik even alleen en daar stond de wind vol tegen, En dan ga ik toch rekenen. Nog 65 km en ik rij nu 24 kmh; hoe lang is het dan nog? Gelukkig viel de wind daarna mee en kon ik weer ergens aanpikken.
Laatst gewijzigd door rob74 op 17 mar 2012 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Live fast; die young. mijn blog

bianchi_ber
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 17 mar 2012 17:36

100 km voor mij. Mooie tocht, veel bekende stukken uit mijn eigen trainingsrondjes. Inderdaad behoorlijk druk bij aankomst, maar het liep uiteindelijk best vlot door. Prachtig fietsweer, wel een straf windje op de open stukken en ook ik zat juist op die momenten even zonder groepje.. :-( Maar al met al 3,5 uur over gedaan, mijn teller gaf 29,2 gemiddeld aan, en dat is voor mij een behoorlijk prestatie, zéker zo vroeg in het seizoen! Kortom, dik tevreden. Belooft veel goeds voor de RVV!
Na een paar uurtjes bijkomen (met Milaan-San Remo op de buis), straks even eten en dan kijken wat Wilfried de Jong voor mooie verhalen te vertellen heeft!
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 17 mar 2012 17:58

Ook gereden. Mooie dag, prima tocht door deels bekend terrein.

Viel wel tegen dat de grote groep waar wij na de start in zaten, opeens állemaal 100km rijders bleken te zijn. Al die ballen die getoond werde met heldhaftig gedrag gingen allemaal linksaf. Van de letterlijk 70+ man die daar reden, reden er twee rechtdoor. Mijn maatje en ik. Daarna ff zoeken naar een groepje. Vooral wat dwaze hardrijders die kropen door de bochten, daarna zichzelf Cavendish waanden en hard accelereerde en daarna Cavendish bléken (MIlaan San Remo reference) omdat ze niet doorreden. Na de eerste stop (80km) zaten ze achter ons en nooit meer gezien.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 17 mar 2012 18:48

Hier een paar foto's van mijn JZC deelname: http://bit.ly/xljFzM" onclick="window.open(this.href);return false;

Twiks
Forum-lid

Gebruikersavatar Twiks 17 mar 2012 19:58

Zo, dat was een dag die ik niet snel zal vergeten! Nu 2 weken weer wat regelmatiger aan het fietsen, dus nog lang niet op erg goede conditie, max. afstand eerder gereden achter elkaar was 70km. Wat vrienden waarmee ik wel vaker rij gingen de JZC rijden, de 150km, nou dat leek me wel een mooie uitdaging. Eerst 23km naar Leiden rijden, ging heel goed, en toen begonnen aan de toch. De jongens hadden knap goede benen en het gemiddelde lag al snel boven de 30 en in wat groepjes mee kunnen rijden, waarbij het soms wel erg hard ging voor mij. Al met al ging het best prima, maar op de 105km (dus voor mij 128km) na net wat stukken tegenwind waar vol door getrokken werd zat ik helemaal in het rood. Hartslag alleen nog maar >165 etc. Even aan gegeven dat ik kapot aan het gaan was. Vervolgens tempo wat gedrukt en moest ik op commando van onze wegkapitein enorme hoeveelheden voedsel en water naar binnen werken om me weer heel te krijgen. Nou dat lukte niet meer en vanaf toen was het afzien. Finish bereikt met 29.2 gemiddeld met gemiddelde hartslag van 153. Vervolgens 23km in rustig tempo naar huis gereden. Totaal 193km met 28km gemiddeld. Werkelijk waar nog nooit zo gesloopt geweest en kan helemaal niets meer, maar wel tevreden dat het gelukt is! Eerste toertocht en vond het geweldig! Trouwens bij mij was de drukte bij de inschrijving minimaal. binnen 4min. had ik me als daginschrijver ingeschreven. Lastigste was een pen vinden.

zipper
Forum-lid

zipper 17 mar 2012 21:42

Had van de week al een hoop kilometers in de benen maar toch lekker gefietst. De 150 km in 4.45 uur. Heb met name op die smalle wegen langs de vaarten in de eerste 50 km toch dingen gezien die weer met geen pen te beschrijven waren. Automobilisten die uit ellende maar de berm in stuurden omdat waaiers de hele weg in beslag namen. tegenliggers of niet. Denk dat de gemiddelde automobilist vandaag iets minder enthousiast was over de JZC.

cyclelicious
Forum-lid

cyclelicious 17 mar 2012 22:55

bianchisl3 schreef:Hier een paar foto's van mijn JZC deelname: http://bit.ly/xljFzM" onclick="window.open(this.href);return false;
Grappig,
Ik heb een tijdje voor / naast en achter jullie gefietst. Ik was de WV Avanti renner (gele kanarie).

Ciao

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 mar 2012 23:28

Na het bekijken van de foto's op sportplaat is het me wel duidelijk dat het starttijdstip waarschijnlijk heel bepalend is geweest of je het als druk hebt ervaren of niet... Volgend jaar maar ruim voor 9.00 uur verrekken of juist een stuk later. :-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mgb
Forum-lid

mgb 19 mar 2012 12:19

En de video's staan online!

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 19 mar 2012 12:23

depoldertoerist schreef:Na het bekijken van de foto's op sportplaat is het me wel duidelijk dat het starttijdstip waarschijnlijk heel bepalend is geweest of je het als druk hebt ervaren of niet... Volgend jaar maar ruim voor 9.00 uur verrekken of juist een stuk later. :-)
De afstand ook zeker. Tot de splitsing veel grote groepen, eigenlijk een aaneengesloten lint van fietsers. Een opgebroken fietspad en een valpartij leidden direct tot een file. Bij de splitsing gingen alle andere fietsers in mijn blikveld linksaf voor max. 100km en reden we direct een half uur alleen.

Jeroen Vermeeren
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Jeroen Vermeeren 19 mar 2012 18:11

Leuke tocht weer. De 150 km route was volgens mij exact dezelfde als die van vorig jaar. Vond de drukte overigens best meevallen, alleen in en uit Leiden inderdaad.

Persoonlijk vind ik allen de video's van Mysport tegenvallen.. Ze hebben die dingen maar lukraak ergens neer gezet, zonder oog voor een mooie compositie/landschap, e.d. Ik zou zeggen dat er in ieder geval 1 op de top van de Bult bij de finish, iedereen gaat daar toch op t laatst nog ff volle bak tegenop, dat zijn tenminste leuke beelden! Of ergens een stukje langs het kanaal met het water op de achtergrond. Maar mss ben ik als fotograaf wel te kritisch..

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 19 mar 2012 21:26

+1 voor jeroen. er zitten wel wat missers in qua beelden.

Plaats reactie