Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fiets rond de 1250 euro

Wessel27
Forum-lid

Wessel27 20 mar 2012 15:39

Hallotjes,

Ik fiets al een aantal jaar heel plezierig op mijn mountainbike, Specilized s-works m5.
Nu vind ik fietsen op de weg steeds leuker, vorig jaar in de zomer weg banden onder de mountainbike gezet en naar Parijs gefietst. Dat ging eigenlijk prima, geen last van wat dan ook. Nu heb ik van het weekend ticket geboekt naar Spanje om daar de nodige km's te gaan maken. En ik wil dus een racfiets gaan kopen voor de langere afstanden maar zeker ook om de conditie te trainen in korteren ritjes in Nederland.

Op me mtb heb ik een 'raiser stuur' zodat ik iets minder diep zit aangezien het een vrij sportief frame is en mijn rug best gevoelig is.
Budget is 1250 euro, om en nabij. Zoek dus een degelijke fiets, lekker licht om de bergjes soepel op te gaan en niet al te 'diepe' zit houding. Ik heb geprobeerd de geometrie op te zoeken van alle bikes maar kwam er dus niet altijd meteen uit wat voor type geometrie het is.

Ik heb me beetje ingelezen en het volgende gevonden:
-Canyon RoadLite 7.0 - 1250 euro
-Canondale Caad 8 105 - 1199 euro
-Trek 2.3 - 1299 euro
-ROSE Pro-SL 2000 compact - 1189 euro

Graag jullie mening / advies!

ChristiaanW
Forum-lid

ChristiaanW 20 mar 2012 16:20

Voor Trek en Cannondale zijn deze maten volgens mij niet algemeen bekend: Zij hanteren het beleid dat je dit bij erkende dealers moet laten opmeten. Dat zou dan ook mijn tip zijn: ga naar een lokale FM en laat je daar alles opmeten, zodat je een fiets kan nemen die goed bij jouw houding past. Je lijstje bestaat al uit prima fietsen!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mar 2012 16:27

Wessel27 schreef:naar Parijs gefietst.
Wessel27 schreef:En ik wil dus een racfiets gaan kopen voor de langere afstanden!
Ik vind Parijs toch al een wat langere afstand ;)

Voor 1250 kan je een prima fiets kopen en veel troep zal het niet zijn wat je in deze categorie tegenkomt.
Belangrijker:
Vind je het een geile fiets om mee te fietsen.
Heb je een dealer die je kan helpen en waar je het mee kan vinden.
Zitten er een beetje gangbare onderdelen op zodat bij vervanging je snel geholpen kan worden

Tip: zoek naar overjarige modellen. Scheelt veel in de prijs en wat 2 jaar terug goed was is nu ook echt nog wel goed!

Succes!

race-niek
Forum-lid

race-niek 20 mar 2012 16:43

je hebt een leuk lijstje samengesteld al.
voor 1250 euro zijn er leuke fietsen te krijgen, ik zou naar een goede FM gaan en wat fietsen proberen, laat je goed informeren etc.
maak ook eens een lijst met wensen die je hebt, zoals welke afmontage, carbon of alu frame etc.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 mar 2012 17:27

Als je zelf goed kan sleutelen, dan de Canyon of de Rose. Ik heb zelf de Rose Pro SL2000. Niets mis mee. Ik rij er ook wedstrijden mee. Maar ook de Joop Zoetemelk classic (150 km) heb ik er op gereden.

Als je met 2 linkerhanden zit opgescheept, dan liever een fiets van de FM in de buurt. En ook die Trek en Cannondale zijn goed. Maar er zijn nog wel meer fietsen in die prijs categorie.

Nog een 1 tip:
Koop de fiets die je echt mooi vind. Niet een die andere mooi vinden maar waar jij graag tegen aan kijkt.
Live fast; die young. mijn blog

Wessel27
Forum-lid

Wessel27 21 mar 2012 11:41

Bij een goede FM langs gaan is natuurlijk sowieso niet heel onverstandig... Maar zoals die canyon en rose word lastig om eerst te proberen ivm met afstand en dergelijke..
Nu weet ik dat bij mtb's er heel veel verschil per fabrikant kan zitten in de geometrie. Zo zit je over het algemeen op een fiets van Bulls en Focus een stuk rechter op dan op een Scott bijvoorbeeld. Is dit met racefietsen ook het geval of zijn die verschillen gewoon kleiner?

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 21 mar 2012 12:15

Ook zeker verschil. Daarom is het ook goed om je te laten opmeten en informeren door een vakman.. En deze heeft ook zeker voordelige merken (Cube, Focus) van goede kwaliteit. Tel daar de service bij op en je kan je geen buil vallen..

marcx
Forum-lid

marcx 21 mar 2012 12:55

als hij je past. Heb voor mezelf vorige week de addict in large ontvangen. Na omzwervingen bij Ridley, Look,....toch terug naar scott en oef....
Heb er wel aanpassingen aan gedaan maar is echt nodig om een goede fiets te hebben, je hebt sowieso een superbasis om ooit op verder te bouwen.

http://www.westbrookcycles.co.uk/bikes- ... 011-p81556" onclick="window.open(this.href);return false;

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 21 mar 2012 13:12

Ik weet niet precies waar je woont, maar voor 1250 euro heb je ook een mooie Felt F75 met Shimano 105 afmontage. Bovendien in Europa (in tegenstelling tot de VS) nog een vrij onbekend merk, dus heb je ook een redelijk exclusieve fiets met mooie afwerking. Skil fietst dit jaar ook voor het eerst met Felt en in het verleden reed Grarmin ermee, als ik me niet vergis. Er zijn maar weinig dealers, maar hier in Hengelo zit bijvoorbeeld Visionports. Kleine speciaalzaak met vriendelijk en kundig personeel, goede prijzen en zonder ordinaire verkooppraatjes. Helaas had ik mijn racefiets al elders gekocht toen ik deze zaak ontdekte, maar voor onderhoud, advies en mijn volgende (hoogstwaarschijnlijk ook een Felt) fiets ga ik daar altijd naartoe.

Hoe dan ook, mijn broer heeft hier wel zijn fiets gekocht en dus een Felt F75 en is zeer tevreden. Zelf ook even een stukje op weggetrapt en beviel mij beter dan de Wilier Izoard of de Bianchi (waarvan ik het type helaas niet meer weet).

blik
Forum-lid

blik 26 mar 2012 11:01

Ik ben ook zeer tevreden met mijn Felt F75, ook afgemonteerd met Shimano 105

Wessel27
Forum-lid

Wessel27 02 apr 2012 16:55

Het is een Giant Defy 0 geworden.
Niet te sportief en ook lekker voor de wat langere afstanden. Zaterdag eerste stuk op gereden en bevalt zeer goed!

Plaats reactie