Opzoek naar wielen tot €265
Met Zonda/ FR3 heb je echt een veel betere wielset. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar Zonda is nu bij Hopmans te koop voor 280, FR3 voor 309.
Mogelijk moet je wel de body ruilen bij de Zonda's.
Overigens is Scirocco = FR5, en Vento* is een geval apart.
*: Vento heeft een ander spaakpatroon in het voorwiel (G3) in voorwiel is minder sterk, radiaal is het sterkst), en heeft een grotere flens op het achterwiel, zodat de spaken korter zijn, vandaar de naam Vento reaction. Ik zou deze set niet nemen, Scirocco is dan de betere set.
Mogelijk moet je wel de body ruilen bij de Zonda's.
Overigens is Scirocco = FR5, en Vento* is een geval apart.
*: Vento heeft een ander spaakpatroon in het voorwiel (G3) in voorwiel is minder sterk, radiaal is het sterkst), en heeft een grotere flens op het achterwiel, zodat de spaken korter zijn, vandaar de naam Vento reaction. Ik zou deze set niet nemen, Scirocco is dan de betere set.
Laatst gewijzigd door loos op 12 mar 2012 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zegt niks, alleen dat fabrikanten die wielen goedkoop kunnen inkopen. Op complete fietsen zijn wielen vaak het sluitstuk van de begroting.Boogieman schreef:Ik denk overigens dat de fulcrum r5 wielen erg goed zijn want je ziet ze in erg veel nieuwe fietsen zitten in de prijsklasse 1500 > 3000 euro
Ik heb ze afgelopen vrijdag d.m.v. een mailtje besteld voor € 280,- ( + € 10,- verzendkosten) en gisteren ontvangen.Boogieman schreef:> loos, hoe kom jij aan €280 euro? Op de website vind ik alleen de two-way zonda voor €380... De clincher uitvoering zie ik er niet bij staan...
Afgelopen weekend heb ik alle campagnolo wielen even vast gehad en de zonda wielen voelen het beste aan, alleen vind ik de aero spaken erg dun en fragiel ogen.. Daarentegen zagen de mavic krysirium er meer solide uit. Dit kwam vooral door de geavanceerd ogende naven en de bredere aero spaken. Ik ben er nog niet uit... Maar Rose heeft in iedergeval mijn wiel weer kaarsrecht gemaakt... En dat voor 7,5 euro...klaar terwijl je wacht...echt top!
- timofietst
- Forum-lid
Net bij Hopmans geweest. Geen Zonda's meer en levertijd is meer dan een maand... Zijn ze ergens anders onder de 300,- te krijgen??
-
- Forum-lid
Ze staan momenteel in de aanbieding bij bike-components.de
329 voor n setje met campa body, 299 met shimano.
https://www.bike-components.de/products ... satz-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit iets?
329 voor n setje met campa body, 299 met shimano.
https://www.bike-components.de/products ... satz-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit iets?
- timofietst
- Forum-lid
Tnx, ik zal eens kijken. Iets anders: Waar komt dat prijsverschil Campa/Shimano eigenlijk vandaan?
-
- Forum-lid
Ik denk dat ik ze ook ga bestellen