Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2012

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2012 11:09

Als hij volgende week of de week erna Top 5 rijdt roemt iedereen zijn preciese voorbereiding......
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2012 11:33

marten4130 schreef: Als je ergens koerst dan hoor je mee te koersen of je beschikbaar stellen voor een ploeggenoot.
+1

Mag zo op een tegeltje.

Wijnants van Rabo ben ik echter wel van onder de indruk!

Overigens vind ik dat we tot nu toe op een prima seizoen worden getrakteerd. Veel mooie koers al gezien.

En de Belgen en het Gilbert-Boonen syndroom? Tsja ik ben dol op België en Belgen maar hun opportunistisch chauvinisme doet me wel eens glimlachen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 mar 2012 11:58

Gastheerg schreef:
marten4130 schreef: Als je ergens koerst dan hoor je mee te koersen of je beschikbaar stellen voor een ploeggenoot.
+1

Mag zo op een tegeltje.

Wijnants van Rabo ben ik echter wel van onder de indruk!

Overigens vind ik dat we tot nu toe op een prima seizoen worden getrakteerd. Veel mooie koers al gezien.

En de Belgen en het Gilbert-Boonen syndroom? Tsja ik ben dol op België en Belgen maar hun opportunistisch chauvinisme doet me wel eens glimlachen.
Belgen en chauvinisme? Waarin Belgen en vooral vlamingen goed zijn ( een groot deel toch) is, spijtig genoeg, hun eigen mensen afbreken en hun prestaties kleineren. Als je nu na een paar mindere weken al leest en hoort wat er over Gilbert geschreven en gezegd wordt is 't echt niet mooi.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2012 12:00

Er staat ook opportunistisch chauvinisme! Als het uitkomt zeg maar.

Maar je hebt gelijk. 1 koers winnen en je ben een held. 1 keer afstappen en ze gooien je in de stront.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 26 mar 2012 12:52

Even over Boom en zijn rondrijden momenteel. Hij baalt er zelf ook van, maar is de laatste periode niet geheel fit, blijkt. Bezoekt nu een KNO arts om te kijken waar dit vandaan komt.

Geen arrogant gedrag of respectloos rondrijden dus.

vegeta
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 feb 2012 07:43
Locatie: kempen provincie anterpen

vegeta 26 mar 2012 20:25

boonen op 1 volgende week:-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2012 21:15

arjenv schreef:Even over Boom en zijn rondrijden momenteel. Hij baalt er zelf ook van, maar is de laatste periode niet geheel fit, blijkt. Bezoekt nu een KNO arts om te kijken waar dit vandaan komt.

Geen arrogant gedrag of respectloos rondrijden dus.
Hoe ziek iemand echt is weet ik niet maar kijk naar Cancellara. Wordt zwaar aangereden. De meeste van ons zitten dan 3 weken niet op de fiets. Hij schud een keer met z;n hoofd. Klimt op z'n fiets en geeft gas.
Dat heeft niks met talent te maken maar alles met instelling.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 mar 2012 21:33

vegeta schreef:boonen op 1 volgende week:-)
Als ik de voorspellingen in dit forum voor Milaan- San Remo er nog eens bijneem en de uiteindelijke winnaar zie, en daar de winnaar van De Ronde van 2011 naast leg en de voorspellingen die toen werden gedaan, dan kan ik enkel maar glimlachen nu iedereen weer met voorspellingen komt voor komende zondag 8-)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 26 mar 2012 22:32

Gastheerg schreef:
arjenv schreef:Even over Boom en zijn rondrijden momenteel. Hij baalt er zelf ook van, maar is de laatste periode niet geheel fit, blijkt. Bezoekt nu een KNO arts om te kijken waar dit vandaan komt.

Geen arrogant gedrag of respectloos rondrijden dus.
Hoe ziek iemand echt is weet ik niet maar kijk naar Cancellara. Wordt zwaar aangereden. De meeste van ons zitten dan 3 weken niet op de fiets. Hij schud een keer met z;n hoofd. Klimt op z'n fiets en geeft gas.
Dat heeft niks met talent te maken maar alles met instelling.
Zal ook wel met vorm hebben te maken, wanneer je in een soort flow zit en goed in vorm bent, zal het herstel ook wel sneller gaan (vooral tussen de oren).

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 mar 2012 02:34

daniel1975 schreef:Toch hoop ik dat er volgende week iemand anders wint. Anders krijgen we na alle Gilbertjes van 2011 nu allemaal Boontjes. (overigens repect hoe hij dit jaar weer als vanouds fietst)
Volgens mij won Boonen in 2007 in Kuurne, Waregem en Harelbeke, werd daarmee de te kloppen man maar kwam hij in Meerbeke als 12e en in Roubaix als 6e over de streep. Zoals Cancellara na zijn machtsvertoon in 2010 en zijn explosie in de E3 van 2011 het als te kloppen man vorig jaar in De Ronde en P-B ook niet af kon maken. Er is dus werkelijk geen peil op te trekken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

vegeta
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 feb 2012 07:43
Locatie: kempen provincie anterpen

vegeta 27 mar 2012 08:05

Dat is waar,maar heb liever een boonen of een cancellara als winnaar dan een nuyens of een vansummeren... of een chavanel die mag van mij ook wel winnen

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2012 08:06

als ninovieter ( bewoner van ninove) zeg ik het niet graag maar de rvv wordt eerlijker. In de edities naar meerbeke was taktiek en dus op het wiel rijden van iemand ( Boonen bvb) soms belangrijk om de koers te kunnen winnen.Nu verwacht ik dat de enkel de sterksten ( 3 a 4 man?) de heuvelzone zullen overleven.
Zal de koers spannender worden daardoor, dt is een andere vraag. In de finale naar meerbeke was de winnaar meestal pas aan de meet gekend, nu kan dat al op 20 kms van de meet zijn.
Net zoals vroeger de AGR naast de klimmers zelfs Zabel als winnaar kende kan deze koers nu enkel nog gewonnen worden door renners type Gilbert.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie