Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 02 mar 2012 15:03

Heb geen zin om te blijven doorbomen over de maat. Is voor mij een uitgemaakte zaak.

Frame is (na wat research) inderdaad uit China, maar hier zit ik verder niet echt mee omdat de meeste carbon frames toch Azie gemaakt worden en ik helemaal niet merkgeil ben. Kan iemand zien welke type carbon dit is of hoe ik dit kan achterhalen?
Weet alleen nog steeds niet of ik (veel) te veel betaald heb voor de fiets als je alles in acht neemt.
Hoe zouden jullie dit oplossen met de verkoper? Voor de rechter slepen...? Heb een vriendin die advocate is dus... ;-)

Ik zie op z'n facebook dat hij carbon wielen aan de lopende band verkoopt voor +/-600euro (wel zelfgespaakt). Dit kan ook niet echt legaal zijn...
Hij is overinges een belofte renner en niet een of andere criminele typ.

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 02 mar 2012 15:33

Tom Jacobs schreef:Heb geen zin om te blijven doorbomen over de maat. Is voor mij een uitgemaakte zaak.

Frame is (na wat research) inderdaad uit China, maar hier zit ik verder niet echt mee omdat de meeste carbon frames toch Azie gemaakt worden en ik helemaal niet merkgeil ben. Kan iemand zien welke type carbon dit is of hoe ik dit kan achterhalen?
Weet alleen nog steeds niet of ik (veel) te veel betaald heb voor de fiets als je alles in acht neemt.
Hoe zouden jullie dit oplossen met de verkoper? Voor de rechter slepen...? Heb een vriendin die advocate is dus... ;-)

Ik zie op z'n facebook dat hij carbon wielen aan de lopende band verkoopt voor +/-600euro (wel zelfgespaakt). Dit kan ook niet echt legaal zijn...
Hij is overinges een belofte renner en niet een of andere criminele typ.
Ik persoonlijk zou voor de weg van de minste weerstand kiezen: take your loss, lering uit trekken, lekker op doorfietsen, over 3 jaar een nieuwe fiets en na verloop van tijd hartelijk om lachen...

Greetz

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 02 mar 2012 15:37

OF nog een gratis setje van z'n nep wielen eisen.... en zo niet; dreigen.... ;)
Hij heeft een gans in z'n voortuin lopen die ik kan kelen als hij niet bereidwillig is.... ;-) Kwestie van het een beetje maffia-style aan te pakken.

Ik hou nogal van weerstand namelijk.
Laatst gewijzigd door Tom Jacobs op 02 mar 2012 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 02 mar 2012 15:38

Het gaat niet om legaal of illegaal, maar dat jij onder valse voorwendselen iets hebt gekocht. Over de prijs zal in de marge nog wel iets te zeggen zijn, maar dat de fiets origineel 4k kostte is natuurlijk pertinent onjuist. Met die informatie heb jij immers de fiets gekocht. Had je de fiets nog gekocht als je wist dat zijn verhaal onzin was?

Die handgespaakte wielen van Chinese velgen is niets mis mee; zolang hij maar niet pretendeert dat het iets anders is dan dat.

Voor de rechter slepen; ach, dat gaat te ver, maar de koop ontbinden moet mogelijk zijn.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 02 mar 2012 15:41

wouterf schreef: maar dat de fiets origineel 4k kostte is natuurlijk pertinent onjuist.
Waaruit maar weer blijkt: if something looks to good to be true, it usually is...
It is not a lie if you believe it...

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 02 mar 2012 15:42

De koop ontbinden? Het is nog steeds een droomfiets voor me, dus geef hem niet graag terug.
Heb weinig zin om de hele hoop zelf te gaan bestellen en in elkaar te draaien (als'k dat al kon). Maar een prijsvermindering of iets dergelijks eisen is wel een optie.

t-kops
Forum-lid
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 feb 2009 23:09

t-kops 02 mar 2012 15:54

dogestyle schreef:
t-kops schreef:
havana schreef:Wat je hier ziet is klassieke sociologie: zodra je het ergens niet mee eens bent, ga je openlijk het gezag van de zender aan de kaak stellen. Laat ik dit zeggen: hier op 't forum zitten bepaalde mensen die meer verstand hebben van fietsen en techniek dan 3 profmecaniciëns bij elkaar.
je hebt inderdaad gelijk, alleen jammer dat het voor het gros van de mensen op het forum niet te achterhalen is wie degenen zijn met het echte verstand, en wie er uit zijn nek lult
Wordt een beetje off-topic maar als je wat langer meedraait en meeleest krijg je er echt wel een idee van wie de autoriteiten qua kunde en kennis op het forum zijn... zonder al teveel veren in de reet te steken: ik twijfel niet aan bijv een am-classicfan / havana / fdegrove (op het gebied van tubes dan...)

greetz
de eigenaar van de desbetreffende fiets helaas nog niet geloof ik. dit is verder geen verwijt aan de eigenaar o.i.d. hoor, maar ik kan me voorstellen dat het voor hem lastig is om te beoordelen wie er gelijk heeft. overigens ben ik het met alle reacties eens hoor.

eelcoz

eelcoz 02 mar 2012 16:01

dogestyle schreef:
Wordt een beetje off-topic maar als je wat langer meedraait en meeleest krijg je er echt wel een idee van wie de autoriteiten qua kunde en kennis op het forum zijn... zonder al teveel veren in de reet te steken: ik twijfel niet aan bijv een am-classicfan / havana / fdegrove (op het gebied van tubes dan...)

greetz
+1, helaas is fdegrove een half jaar geleden definitef van het forum verbannen. Overigens kan ik zo nog een hele rits forumleden opnoemen die qua materiaal weten waar ze het over hebben, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat voor nieuwe forumleden wat lastig is.

@Tom Jacobs: Tja, je zou kunnen proberen er een prijsverlaging uit te slepen. Sowieso zou ik de verkoper confronteren met z'n methoden. In het beste geval stopt hij hiermee, waarmee je toekomstige potentiele kopers voor hem behoedt.

Gebruikersavatar
Melisse
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2011 23:46

Gebruikersavatar Melisse 27 mar 2012 21:58

Hier ook een fototje van mijn nieuwe Cube Agree Pro 2012 Ultegra 6700 :D

Afbeelding

Afbeelding
| Argon 18 Sum Pro '23 Ultegra 8170 Di2 |

ciaomichelo
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2009 00:34

ciaomichelo 27 mar 2012 23:51

Melisse schreef:Hier ook een fototje van mijn nieuwe Cube Agree Pro 2012 Ultegra 6700 :D
IK BEN JALOERS!

Ik mag van mezelf geen nieuwe fiets kopen in 2012.
En dan komt Cube met de nieuwe roodwitzwarte Agree's ....
Wat een prachtig design, dan wordt het toch wel heel moeilijk om de hand op de knip te houden :?
Ciao, Michelo.

larsbevers
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:10

larsbevers 02 apr 2012 21:08

Melisse schreef:Hier ook een fototje van mijn nieuwe Cube Agree Pro 2012 Ultegra 6700 :D

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb DEZELFDE gekocht. Afgelopen vrijdag op kunne halen en zaterdag meteen in Landgraaf de Vacansoleil 4 challenge gereden. TOP fiets!!!

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 06 apr 2012 14:00

Vandaag naar de fietsenboer geweest en mijn nieuwe CUBE Agree GTC opgehaald! Gelijk mijn nieuwe wieltjes eronder en matched 100%! Straks even voor een eerste testritje gaan. Na een tweedehandje is dit mijn eerste nieuwe fiets.

Afbeelding
DSC09875 by gaaff, on Flickr

Afbeelding
DSC09879 by gaaff, on Flickr

Plaats reactie