Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 29 mar 2012 18:30

Oke bedankt, wel jammer dat het egt niet gaat via mapsource, verzenden naar apparaat ^^
bij een course gaat dit wel.. enig idee hoe dit komt?

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 29 mar 2012 18:49

Nee, ga ik mij nog eens in verdiepen, want ik heb ook een Garmin Zumo voor op de motor en daar werkt dat wel................?? Neem aan dat het op de 1 of andere manier wel rechtstreeks moet kunnen. Moet vanacht toch werken en heb de tijd om dat eens uit te zoeken! ;)

Heb de vraag eens uitgezet op GPSforum, kijken of daar iets uitkomt, als je dat wilt volgens---------------> Jouw/mijn vraag op GPS forum!

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 29 mar 2012 20:13

Bedankt!
Benieuwd hoe het gaat zijn die route :d

Aan zee, ken ik mijn weg egt niet, en moet daar elke dag minstens 3u trainein ^^
Dus ik hoop dat het nergens onderbroken is.. stel nu, weg is onderbroken, geen omleiding, wat je tegenkomt hier aan zee. Als ik dan andere weg neem, gaat hij mij dan terug sturen naar de route? of was dit enkel bij course?

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 29 mar 2012 20:21

Even uit mijn hoofd, je kan kiezen voor wel of niet herberekenen. Ik zou hem niet laten herberekenen maar bij problemen gewoon op scherm kijken waar de route loopt en terug fietsen naar de route! Als je straks eens tijd hebt verdiep je dan eens in het rijden van koersen, heb ik mij ook toe laten overtuigen en werkt ook erg fijn!

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 29 mar 2012 20:54

Heb net ritje gedaan in de auto, en idd, koers herberekent niet.. kan ook niet dacht ik ergens gelezen te hebben.

Heb nieuw route gemaakt in mapsource, en nu lukt het wel om over te zetten via mapsource !
Heb hetzelfde gedaan!

Bedankt RRon!

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 29 mar 2012 22:28

Ik heb ook wat reakties gehad op gps forum, kijk daar ook eens naar die reakties, ik ga er morgen zelf mee experimenteren! ;)

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 30 mar 2012 15:30

Ik snap er nix meer van..
Heb een route gemaakt hier van een km..
met de auto gevolgt.. maar het gaat egt niet ^^
Hij zegt nooit van, rechts.. links ^^
En heb het alemaal goed ingesteld..

eelcoz

eelcoz 30 mar 2012 15:32

Zo, ben jij ook weer wakker?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mar 2012 15:40

Ontopic dan maar weer.

Ik heb vandaag mijn kabeltje binnen gekregen.

Afbeelding

Het is nu wachten op de jailbreak voor ik alles kan uittesten. Volgens de laatste berichten duurt dat nog minimaal 2 weken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2012 16:09

Beuckelaers schreef:Ik snap er nix meer van..
Heb een route gemaakt hier van een km..
met de auto gevolgt.. maar het gaat egt niet ^^
Hij zegt nooit van, rechts.. links ^^
En heb het alemaal goed ingesteld..
Misschien had je op school een beetje beter op moeten letten. :roll: Het is meerdere keren exact van stap tot stap beschreven wat je moet doen, maar schijnbaar wil je dat maar niet lezen. Forumleden zijn geen cassette bandjes die je eindeloos af kunt draaien.

Als je dus even de moeite zou willen nemen om gewoon jezelf in de materie te verdiepen, ipv een constante stroom aan domme vragen te stellen. Daarnaast zouden we het ook wel op prijs kunnen stellen als je wat meer zou letten op je spelling en gewoon in volzinnen schrijft. Een zin begint met een hoofdletter, bevat zaken als een persoonsvorm en een werkwoord (dat vervoegd moet worden) en eindigt met één leesteken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

L_U_D_O
Forum-lid

L_U_D_O 01 apr 2012 23:14

Bij het overschakelen van winter- naar zomertijd vorig weekend is het uur van mijn garmin op wintertijd blijven staan.
Meen mij te herinneren dat de aanpassing normaal gezien steeds automatisch verloopt als er sattelietontvangst is (bij de overschakeling van zomer- naar wintertijd heb ik alvast niets aangepast), maar dit blijkt nu niet het geval te zijn. Heb er sinds vorig weekend nochtans al een rit van ruim 2 uur mee gedaan en heb de GPS als een tijdje aan laten staan bij voldoende ontvangst in de hoop dat de tijd zo aangepast zou worden. Iemand hiervoor een oplossing?

skippy
Forum-lid

skippy 05 apr 2012 19:27

Ik ben sinds kort ook overstag gegaan om een Edge 800 te kopen. Het is een mooi apparaat, veel meer toeters en bellen dan een Edge 305. Navigeren lukt prima, hij geef mooi de weg aan. Al is het beeld wat donker, maar bij cruciale punten zoals kruisingen ed geeft hij mooi aan waar naar toe.
Ik heb ook een route aangemaakt in Mapsource. Heb de file "opgeslagen als". Zet hem om naar tcx. Plaats hem onder Garmin/Newfiles.
Wanneer ik mijn Edge inschakel en kijk naar de cours zie ik dat de naam die van de weg is waar hij begint. Doe ik iets verkeerd? Ik zag wel dat "automatisch een naam toewijzen" aanstond. Wie weet raad?
Straks weer lekker crossen

Gesloten