piepen
Heb onlangs een paar nieuwe wielen (carbons)gekocht,er zaten ook remblokjes bij.
Probleem:ze piepen en schreeuwen als ik rem.
Heb er al met schuurpapier aan gewerkt,wielen afgekuist enz. maar niets helpt.
mischien andere remblokjes kopen?
Wie kent er een oplossing voor dit ongemak?
Probleem:ze piepen en schreeuwen als ik rem.
Heb er al met schuurpapier aan gewerkt,wielen afgekuist enz. maar niets helpt.
mischien andere remblokjes kopen?
Wie kent er een oplossing voor dit ongemak?
-
- Forum-lid HC
De beste oplossing is---> je er niet aan ergeren
-
- Forum-lid HC
Ik heb t ook, en heb diverse blokken geprobeerd. Maar t blijft piepen.
-
- Forum-lid
Heb bij mijn Matirix wielen een setje blauwe remblokjes gekregen en die remmen heel goed onder droge omstandigheden en maken een zalig geluid bij remmen, geen gepiep! Op mijn Kuipers gebruik ik Swisstop Yellow en die durven inderdaad wel eens piepen. In de Alpen bij de eerste 5 km van de Glandon bv dan piepen ze inderdaad dat het geen naam heeft. Vrees dus inderdaad dat er niets anders op zit dan leren mee leven.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Mijn blauwe Reynolds blokken piepen niet.
Als dat die kurk blokken zijn, dan zou ik er maar niet mee in de regen gaan rijden. De remwerking van die blokken is nogal beroerd. Heb zelf diverse blokken getest; SwissStop Yellow, Lightweight, Koolstop, Shimano en allemaal piepen ze in meer of mindere mate. Eén en ander is afhankelijk van de velg maar ook van de montage.sebraman schreef:Ben bij Van Eyck een stel blokjes van Shimano gaan kopen en het muziek klinkt toch al een beetje deftiger
Deze morgen 80km gedaan met de nieuwe blokjes van Shimano,in begin goed maar na een tijd hebben ze in een lange afdaling de hele buurt wakker geschreeuwd!
Dus op zoek naar iets anders,die Reynolds mischien,of Campagnolo's,iemand in onze groep was er tevreden over,had in begin ook van die piepers
Dus op zoek naar iets anders,die Reynolds mischien,of Campagnolo's,iemand in onze groep was er tevreden over,had in begin ook van die piepers