Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Gevallen in 2012?

Gebruikersavatar
rchv
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:22

Gebruikersavatar rchv 01 apr 2012 12:36

Afgelopen vrijdag ging ik hard onderuit; ik dacht laat ik een topic aanmaken voor mijzelf en lotgenoten die hun verhaal kwijt willen, op elkaars schouder willen uithuilen en hun gebroken ego;s weer op willen bouwen. :| Misschien bestaat er al zo'n topic (zelf niet gevonden), laat het mij weten.

Bij mij ging het zo: ik kwam bij Doorn de Maarsbergseweg afzeilen en wilde onderaan de heuvel met behoud van zoveel mogelijk snelheid linksaf. Op het moment dat ik de bocht instuur hoor ik iets wat niet goed is ('here comes trouble') en idd in de bocht schiet mijn voorwiel weg en klap ik op heup en hoofd op het fietspad neer.. :cry: au au au het eerste moment voelde alsof alles aan mijn linkerkant gebroken is.. Gelukkig stopt een andere wielrenner die ik kort daarvoor heb ingehaald en ook stopt er ook iemand met een auto. Snelle checkup; veel schaafwonden op gezicht en eigenlijk overal maar er is niets gebroken.

Even later wordt ik opgehaald en ga ik bij de huisarts langs die alles dichtplakt en twee hechtingen doet boven mijn wenkbrauw. Aan mijn fiets heb ik nauwelijks schade, die zit meer aan mijzelf en mijn kleding :roll: Al met al ben ik dolblij dat ik niets gebroken heb, drie jaar geleden brak ik met een veel onbenulliger val bij het mountainbiken mijn sleutelbeen.

Voortaan iets minder hard de bocht in maar vooral pech geweest dat juist in een bocht mijn band lek ging. Risico van het vak :D besluit ik maar.
Laatst gewijzigd door rchv op 01 apr 2012 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 01 apr 2012 15:22

er was altijd wel een topic over, maar nog niet over 2012..

je moet even het onderwerp veranderen in ''vandaag nog gevallen in 2012'' dan is het voor iedereen wel weer terug te vinden...

maar je band knalde net op het moment dat je die bocht inreed? dat is inderdaad pech hebben en wel zuur want dan is er geen houden meer aan.

sterkte met het helen van de battlescars...
Afbeelding

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 01 apr 2012 16:39

rchv schreef: Voortaan iets minder hard de bocht in maar vooral pech geweest dat juist in een bocht mijn band lek ging. Risico van het vak :D besluit ik maar.
Op tubes gaan rijden, die lopen niet in 1x leeg

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 01 apr 2012 17:09

Een kleine 2 weken gevallen. Er waren werkzaamheden aan een fietspad, rustig aan er langs rijden dacht ik nog , en ineens sloeg het stuur uit mn handen. Er lagen 2 van die dikke zwarte rubberslangen over het fietspad welke ik totaal niet had gezien. Een krasje aan het stuur en wat meer krassen bij mij, maar verder ongeschonden. Alleen de helm totall loss. Snap ook niet dat er geen bord over het fietspad stond waardoor deze werd afgesloten.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
rchv
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:22

Gebruikersavatar rchv 01 apr 2012 19:38

razenderoeland schreef:Alleen de helm totall loss..
Ving bij mij ook de ergste klap op mijn hoofd op, weer eens aan herinnerd hoe belangrijk die dingen zijn.

Trouwens het aftrekken van pleisters was erg pijnlijk, als dit weer over is ga ik maar eens mijn benen scheren.

m_mcfly
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2010 17:06
Locatie: Druten

m_mcfly 01 apr 2012 21:21

Gisteren in de RVV 138 km toertocht. Het was bovenaan de Molenberg, de eerste kasseienbeklimming, en na het nodige gestuiter landde mijn voorwiel toen ik bijna bovenaan was op een losliggende kei. Midden op het pad gestrekt, wat met name leuk was voor de aanstormende horde die kon afstappen. 1 blauwe plek en 1 schaafwond. En een gekreukt ego.

timvis
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:56
Locatie: Fryslân

timvis 07 apr 2012 22:21

Vandaag gevallen op de terugweg van een training over het kopje van Bloemendaal..

Langs de boulevard bij Zandvoort schiet voor me ineens een grote zwarte Landrover het fietspad op. Hij merkt dat hij fout zit en gaat vol in de remmen. Ik klap er vol achterop. Gelukkig fietse ik niet hard, maar het kwam toch vrij hard aan.
Gelukkig is een landrover vrij hoog, anders was ik er denk ik overheen gevlogen..

De schade:
- wat krassen aan de fiets, misschien meer.. voor de zekerheid maar even weggebracht..
- tand door de lip (au!)
- wat krassen op armen en benen
- pijnlijke heup
- hoofdpijn
- helm doormidden (vol op de achterklep geramd...)
- deuk in achterklep van de auto

Overigens zeer netjes geholpen door de bestuurder, gegevens uitgewisseld en rustig uitgefietst naar huis.
Het meeste baal ik nog van dat mijn fiets nu bij de fietsenmaker is.. geen wedstrijden dus dit weekeinde...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 apr 2012 22:39

Woensdag uit klikpedaal geschoten. 6 ribben en sleutelbeen gebroken. Schade aan de fiets: momenteel geen interesse in!

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 07 apr 2012 23:26

Gisteren aanrijding gehad met ligfietser in Maastricht. Leuk hoor zo'n ligfiets maar niet als er ander verkeer is. Ik kom uit een zijstraat van rechts, kijk netjes uit voor ander verkeer maar achter een geparkeerde auto zie je geen ligfietser en vice versa.....Ribben gekneusd, knie gekneusd en wat behang eraf. En de fiets mag in de reparatie; shifter kapot (stuur?), zadel kapot en ernstige [lak]schade aan frame. De voorkant van een ligfiets komt ook nog eens wat harder aan dan een band van een andere fietser ;-(
en twee weken niet op de racefiets.....

Cubet
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2012 19:54

Cubet 11 apr 2012 15:13

Na jaren dit forum (oude stijl) gevolgd te hebben. Deze week opnieuw aangemeld, niet verwacht dat dit het eerste topic wat ik zou plaatsen..grr Afgelopen Zaterdag tijdens Veenendaal - Veenendaal onder aan de Emma-Pyramide onderuit gegaan. Pijn deed het wel, maar doorgefietst naar Zijpeberg, Posbank. Hierna toch maar opgegeven en in rechte lijn via Ede naar huis gefietst. 's Avonds bleek op de Eerste Hulp dat de elleboog gebroken was...nu 3 weekjes zoet..

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 11 apr 2012 23:35

afgelopen (goede) vrijdag.

Kreeg mijn nieuwbestelde bibshort binnen, en wilde natuurlijk deze gelijk even testen.
Dus op naar hoek van holland en terug naar den haag, ben ik bijna thuis, rij op de jf kennedylaan,
alle verkeerslichten groen voor rechtdoor ,let altijd op, besluit een auto plotseling toch rechtsaf te gaan.
En pats... daar lag ik.(go#$@ &&domme)
Fiets kapot en ben met mijn linkerhand door de rechter portier ruit gegaan,
Aangezien het aardig begon te zwellen heeft een omstander een ambulance/politie laten komen,en na onderzoek bleek het goed gekneusd te zijn.
Heb gisteren met verzekering van de tegenpartij gesproken en gaan mij papieren opsturen.
Nu maar afwachten wat ze gaan vergoeden.
Ben vanochtend toch maar even bij de huisart langs gegaan zodat het letsel bekend is en geregistreerd
voor en eventuele letsel claim
Heb voor mijzelf wel alvast een lijstje gemaakt met de materiele schade


- Shirt
- Broek
- Helm
- Handschoenen
- Fiets, diverse onderdelen
- Reiskosten 25 euro per week
- Eigen risico 200.-- zorgverzekeraar

mocht iemand nog advies/toevoegingen hebben , hoor ik dit graag
mvg

Gebruikersavatar
Roycosoepie
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2011 12:17
Locatie: Oost-Souburg

Gebruikersavatar Roycosoepie 18 apr 2012 20:50

Zelf niet gevallen, maar wel iemand omver gereden 2 weken geleden. Reed op een fietspad, fietser zwabberde voor me. Wilde er ruim links langs gaan, zwiept die persoon opeens naar links. Kon hem niet meer ontwijken. Keek over mijn schouders, zag de man over de kop slaan. Gelijk geremd, fiets in de berm gelegd. Man lag nog op de grond en kreunde. Duurde toch nog zo'n 10-15 seconden voordat de man op mijn roepen reageerde. Geholpen met opstaan. Zei die man tegen me: "ik zal maar eerlijk zijn, ik ben stomdronken" on 15.30 uur 's middags !! Ondertussen waren er andere mensen gekomen om te helpen. Werd de man aggresief. Nog een keer gevraagd of alles goed was, hij knikte met zijn hoofd, ben toen verder gefietst. Schrik zat er daarna nog lang in met inhalen van mensen.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

Plaats reactie