Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Mountainbiker66
Forum-lid

Mountainbiker66 01 apr 2012 21:41

jvdmeer schreef:
kogahans schreef:Had op 17 maart de Bryton bij Conrad besteld. Was op dat moment niet meer voorradig, zou week 14 geleverd worden. Helaas, vandaag maar eens gebeld met Conrad en het product wordt niet meer geleverd. Was ook te mooi om waar te zijn voor € 159,-. Iemand nog een goede suggestie voor een verkoopadres?
Als ik dit zo lees, baal ik flink. Ik heb een bestelling op de 19 maart geplaatst en volgens de ontvangstbevestiging zal dat ding de komende week worden geleverd. Ik ga morgen maar eens bellen hoe het precies zit. Heb je je geld al terug gekregen?

Jelger
Ook ik had er een besteld op 20/03 en zou geleverd worden in week 13, :D , lekker niet dus :shock: Het geld is zelfs al terug op de rekening gestort. :!:
Heb een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.

UniMatrixOne
Forum-lid

UniMatrixOne 03 apr 2012 08:35

@Morel sorry, ben een paar dagen niet online geweest. Als (internet)winkels met verlies verkopen vind ik dat ook een kwalijke zaak.

Een nog mooier voorbeeld in onze hobby is Specialized, die houden de prijzen en verkoopkanalen zeeeer gesloten. Dealers 'mogen' zelfs geen geen korting geven, fietsen en frames mogen niet via internet verkocht worden ("vanwege het persoonlijke advies wat nodig is") accesoires sinds kort wel maar alleen in eigen land en alles kost overal evenveel, namelijk de prijs die op de Specialized prijslijst staat... Deze prijzen zijn echter wel in heel Europa gelijk.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 apr 2012 09:27

morel schreef: Inderdaad iedereen die de Bryton producten onder de afgesproken advies-prijs verkoopt wordt onmiddellijk buiten gegooid en krijgt er geen meer.
Is ook niet meer dan normaal hé, de bonafide verdelers van Bryton in de Benelux zijn ook niet achterlijk hoor.
Verticale prijsbinding is verboden.....
morel schreef: Vooropgesteld ben ik géén Importeur nog dealer, maar vind dat het niet moet kunnen dat sommige internet-shops de markt moeten vergallen door 20 á 50 % onder de prijs te verkopen.
De dealers en fietswinkels waar ook ter wereld willen allemaal graag hun boterham verdienen zie je, net zoals jij en ik.
Ik vind dat het niet moet kunnen dat electrische intercity's de markt vergallen door door tot 100% sneller te rijden dan stoomtreinen.
Steenkolenhandelaren, stoommachinisten en stokers waar ook ter wereld willen allemaal graag hun boterham verdienen zie je, net zoals jij en ik. :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dreezz
Forum-lid

Gebruikersavatar dreezz 03 apr 2012 17:23

UniMatrixOne schreef:@Morel sorry, ben een paar dagen niet online geweest. Als (internet)winkels met verlies verkopen vind ik dat ook een kwalijke zaak.
ik geloof echt niet dat Conrad het apparaat met verlies aanbood, eerder dat de marges fors zijn.
nogmaals, lang leve de concurrentie voor ons consumenten!
en laat winkels zelf maar bepalen of ze iets voor een bepaalde prijs willen aanbieden.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

morel
Forum-lid

morel 03 apr 2012 19:56

dreezz schreef:
UniMatrixOne schreef:@Morel sorry, ben een paar dagen niet online geweest. Als (internet)winkels met verlies verkopen vind ik dat ook een kwalijke zaak.
ik geloof echt niet dat Conrad het apparaat met verlies aanbood, eerder dat de marges fors zijn.
nogmaals, lang leve de concurrentie voor ons consumenten!
en laat winkels zelf maar bepalen of ze iets voor een bepaalde prijs willen aanbieden.

Hoi,

Of Conrad zijn koopwaar met verlies verkoopt doet er niet toe, maar hij bood het wel te goedkoop aan naar de fabrikant of Duitse importeur zijn zin........
GoFalk bood ze trouwens nog goedkoper aan; http://shop.gofalk.com/Navigationsgerae ... der50.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar kan ook niet meer leveren vreemd he ? :o
Men verkoopt toch ook b.v. géén Ipad of Iphone, Garmin Edge800 enz. met een korting van 40% of zie ik dat nou verkeerd ?
En wat die marges betreft op GPS en GSM toestellen geloof me vrij, die zijn nihil.

Grtz,
Morel

morel
Forum-lid

morel 03 apr 2012 20:01

scepticus schreef:
Ik vind dat het niet moet kunnen dat electrische intercity's de markt vergallen door door tot 100% sneller te rijden dan stoomtreinen.
Steenkolenhandelaren, stoommachinisten en stokers waar ook ter wereld willen allemaal graag hun boterham verdienen zie je, net zoals jij en ik. :mrgreen:
Wat is dat nou weer voor een reactie, hoe oud ben jij eigenlijk 8 jaar of zo ? :mrgreen:

Grtz,
Morel.

eelcoz

eelcoz 03 apr 2012 20:05

morel schreef:
scepticus schreef:
Wat is dat nou weer voor een reactie, hoe oud ben jij eigenlijk 8 jaar of zo ? :mrgreen:

Grtz,
Morel.
Als je dit forum volgt, weet je dat Scepticus geen 8 jaar is en voornamelijk serieuze en inhoudelijk sterke reacties geeft. Blijkbaar begrijp jij z'n vergelijking niet.

En als iemand een Iphone 40% onder de adviesprijs kan verkopen, waarom zou dat dan niet mogen? Waarom moeten consumenten een onrendabel business model blijven subsidieeren?

Cornholio
Forum-lid

Cornholio 03 apr 2012 21:00

@ Morel waarop baseer jij dat de marge op GPS en GSM toestellen nihil is?
op GSM toestellen ja, op GPS toestellen speciaal bedoelt voor de sportieve fietser nee.
er zijn maar 2 grote aanbieders Garmin en Bryton, die gaan echt niet op prijs concurreren dan verpesten ze namelijk hun eigen markt.
een webwinkel koopt deze producten voor bijv. €130 en bryton/de dealer geeft daarbij aan wat de advies prijs is. wanneer er voor minder als de advies prijs verkocht word door een winkel, stopt bryton/de dealer met leveren aan de desbetreffende winkel. omdat ze niet willen dat er een prijzen oorlog ontstaat tussen die bedrijven die hun product aan de consument verkoopt. ook neem ik aan dat ze de verkoopprijs overal gelijk willen houden.
Laatst gewijzigd door Cornholio op 03 apr 2012 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 03 apr 2012 21:00

Zullen we weer on topic jongens ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

morel
Forum-lid

morel 03 apr 2012 21:41

Cornholio schreef:@ Morel waarop baseer jij dat de marge op GPS en GSM toestellen nihil is?
op GSM toestellen ja, op GPS toestellen speciaal bedoelt voor de sportieve fietser nee.
er zijn maar 2 grote aanbieders Garmin en Bryton, die gaan echt niet op prijs concurreren dan verpesten ze namelijk hun eigen markt.
een webwinkel koopt deze producten voor bijv. €130 en bryton/de dealer geeft daarbij aan wat de advies prijs is. wanneer er voor minder als de advies prijs verkocht word door een winkel, stopt bryton/de dealer met leveren aan de desbetreffende winkel. omdat ze niet willen dat er een prijzen oorlog ontstaat tussen die bedrijven die hun product aan de consument verkoopt. ook neem ik aan dat ze de verkoopprijs overal gelijk willen houden.
Als een internetshop zijn toestellen goedkoper verkoopt dan een dealer ze kan inkopen dan word in mijn ogen de markt kapot gemaakt ja.
M.a.w. dan zet hij de dealer buitenspel, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen hé of wel?
En waarom dat niet kan, kan je best eens aan Eurocommissaris van Mededinging Neelie Kroes vragen die zal het je wel haarfijn uitleggen.
Verder wens ik hier niet langer een woord aan vuil te maken want een meningsverschil zal er altijd wel blijven.
Verder maar on topic zoals reeds gevraagd is......

Grtz,
Morel.

Cornholio
Forum-lid

Cornholio 04 apr 2012 07:43

ja dan zijn we het toch eens..

On-topic: hadden er gister nog meer mensen last van de bryton site die offline was?
ik probeerde namelijk mijn trainingsrit te uploaden maar verbinden met de brytonsite was niet mogelijk.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2012 08:26

morel schreef: Als een internetshop zijn toestellen goedkoper verkoopt dan een dealer ze kan inkopen dan word in mijn ogen de markt kapot gemaakt ja.
M.a.w. dan zet hij de dealer buitenspel, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen hé of wel?
En waarom dat niet kan, kan je best eens aan Eurocommissaris van Mededinging Neelie Kroes vragen die zal het je wel haarfijn uitleggen.
Verder wens ik hier niet langer een woord aan vuil te maken want een meningsverschil zal er altijd wel blijven.
Verder maar on topic zoals reeds gevraagd is......

Grtz,
Morel.
Wel eens gedacht over 't feit dat de internetshop minder kosten maakt, omdat ze bijv geen duur winkelpad hebben. Als de dealer niet op prijs kan concureren moet hij maar wat anders verzinnen om zich te onderscheiden. Laat de dealer workshops aanbieden voor zijn klanten die hij een apparaat tegen adviesprijs heeft verkocht. Je moet je onderscheiden op de markt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie