Alles over vakanties op én met de fiets

Gerrie Knetemann classic, leuk?

stefanofly
Forum-lid

stefanofly 09 sep 2010 17:59

Hello mensen,

Ik denk om mee te doen aan de 150km van de gerrie knetemann classic dit weekend.

Ik kon niks op het forum vinden.
Is dit een leuke toertocht? Veilig? Wie heeft ervaring?

Alvast bedankt
Afbeelding

dummy
Forum-lid

dummy 09 sep 2010 20:44

[quote="stefanofly"]Hello mensen,

Ik denk om mee te doen aan de 150km van de gerrie knetemann classic dit weekend.

Ik kon niks op het forum vinden.
Is dit een leuke toertocht? Veilig? Wie heeft ervaring?

Alvast bedankt[/quote]
Misschien vind je hier nog wat tussen: *klik*

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 09 sep 2010 22:01

Toch raar dat je niks kon vinden. ;)

Ik heb 'm een paar jaar terug eens gereden, best leuk voor een keertje. De veiligheid heb je voor een groot deel zelf in de hand. Er komen behoorlijk wat deelnemers op af, dus je komt dezelfde taferelen tegen als bij andere 'cyclo's'. Er zaten toen best veel fietspaden en smalle weggetjes in het parcours, en wind staat daar altijd wel. Automatisch kom je dus gevaarlijk en onverantwoord rijgedrag tegen. Ik zou vooral niet in een al te grote groep gaan zitten.

Wat me altijd bij is gebleven: een betonpaadje tussen de weilanden, waar de boer net zijn schapen had uitgelaten. Daar wil je graag op kop zitten. :D

Bevoorrading was goed in orde. Met de start en finish in het Olympisch stadion kom je ook nog eens op een niet alledaagse locatie.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

ariekralt
Forum-lid

ariekralt 10 sep 2010 22:05

Ik rijd m ook! Vorig jaar ook gedaan. Krachten goed verdelen!. Veel wind op de route ik zou proberen een clubje op te zoeken. Ik start met 7 man van de fietsvereniging en ga samen met een andere proberen de snelste tijd te rijden!

pdegenaar
Forum-lid

pdegenaar 10 sep 2012 21:34

Valt me op dat er in het gastenboek niet over Gerrie Knetemann Classic geschreven wordt.
Gisteren voor de 4e keer aan deelgenomen en vind het een erg leuke tocht! Dit jaar een nieuwe route. Mooie route, op sommige delen wel wat smal.
De start en aankomst in het Olympisch stadion vind ik erg mooi. Hoewel het geen wielerbaan (meer) is, heb je toch een soort Parijs-Roubaix gevoel wanneer je het stadion binnen rijd.
Tocht is goed georganiseerd, goed gepijld, en goede bevoorrading. Inschrijfgeld ligt misschien wat aan de hoge kant. Voor een keer vind ik dat niet zo erg. De huur van het Olympisch stadion zal ook wat kosten.
Afgelopen jaren werd er een tijdmeting gedaan op het kopje van Bloemendaal. Die zat dit jaar niet in de route. Als alternatief werd je tijd gemeten op het wielerparcours van Sloten.
Ik vond het een mooie tocht om deel te nemen.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg

Plaats reactie