Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 14 mar 2012 13:47

nikkib schreef:Heerlijk toch wat competitie onderweg?! ;-).
Kostenbesparend, effectieve tijdsbesteding, goede training en 10x meer energie dan collega's die uit hun bed de auto in rollen, tja, wat moet ik nog meer zeggen.
Mijn idee. En 's avonds de kop helemaal leeg om wat anders te kunnen doen. En je moet ook niet meer de deur uit voor nog wat te sporten, je hebt het al gedaan. Dus tijd over....

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mathijst
Forum-lid

mathijst 14 mar 2012 20:46

"s avonds de kop leeg klopt wel idd, alleen altijd nog zin, om 's avonds ietst te doen, dat niet.
Verder moet ik als ik thuiskom nog eten koken maar heb ik vaak flinke honger.
Dus dan ben ik vaak al aan het eten en kan ik weer minder avondeten...

Verder alleen maar voordelen, op het vaak fiets onderhouden na.
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan

mathijst
Forum-lid

mathijst 14 mar 2012 21:36

Wat ik nog toevoegen wou, elke foto's van mijn woon werk verkeer elke dag.
Geniet elke dag weer van het uitzict..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 15 mar 2012 09:08

mathijst schreef:Sinds half februari ook weer bezig met woon werk fietsen.
Elke dag 20 kilometer heen en 20 kilometer terug, +500 hoogtemeters per dag.
Het voordeel is dat ik elke keer wel snel thuis ben...

Weer genieten en met de huidige brandstofprijzen, ook kostenbesparend.
Dat is geen woon werk fietsen meer, dat is werken!
Petje af hoor en mooie foto's

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 mar 2012 19:49

Vandaag mijn eerste woon/werk (Soest-Lieren) op de racefiets gedaan. Fiets wel vaker, maar dat is Soest-Amersfoort op de normale fiets.

Om 05:15u gaat de wekker af, vlot ontbijten en 20 minuten later op de racefiets
Om 07:35u zit 59km in mist en kou (net boven het vriespunt op het einde) zit er op, even vlot douchen.
Dan lang afzien (noemen ze werk geloof ik)
Om 16:30u de terugweg in korte outfit
Om 18:30u 59km later met zon, maar met tegenwind ben ik terug in Soest.
5 minuten later is het PING !!! Yes, Pizza klaar (echte timing en afgesproken met thuisfront)
Douchen, bijkomen en vanavond film kijken en op tijd pitten.
Maar..............wel 4 uurtjes training te pakken, kan slecht door de week :lol:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

foxx
Forum-lid

foxx 03 apr 2012 09:42

Al een tijdje in het nieuws, maar ziet wel gelikt uit voor woon en werk verkeer. http://turbo.specialized.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien de toekomst? Alleen een beetje prijzig. Rond 5500 euro

Afbeelding

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 03 apr 2012 09:54

Wow wat een fiets. Maar wat verwachten ze dat je met iets van 36 tandjes (kon niet heel goed tellen) achter moet doen? Of zit er alleen voor een groot blad?
Voor mij geen fiets die ik voor WW zou gebruiken. Mijn WW zijn extra training uurtjes bij gebrek aan vrije tijd, en met deze fiets wordt de fiets tijd aanzienlijk minder.
En met 45 km/u denk ik dat je in NL een brommer plaatje (+rijbewijs) nodig hebt.

Edit: inderdaad 1 blad voor (48) en achter 11 - 36.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 apr 2012 10:00

Een fiets met een behoorlijke helaasheid imo. Voor NL vrij nutteloos: bejaarden met een electische fiets zullen een rechtopexemplaar met spatborden willen, snelle forensen op een kale hybride halen zonder motor ook wel 25 km/uur en heuvels hebben we hier niet.
Terugwinning van kinetische energie bij remmen lijkt mij vooral een gimmick, want zit alleen in de achterrem.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 apr 2012 10:09

scepticus schreef: want zit alleen in de achterrem.
terwijl in de voorrem de meeste energie verloren gaat. Maar bovenal: wat een lelijk ding! Zelf in het donker als niemand me ziet ga ik daar nog niet mee naar m;n werk :mrgreen:

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 03 apr 2012 13:11

Het is een alternatief voor een brommer, niet voor een fiets!

(je hebt ook een brommerrijbewijs nodig) Trouwens... alle E-bikes zijn eigenlijk een alternatief voor een brommer. Want hoewel men het als een schoon vervoermiddel neerzet en het op een fiets lijkt, is het gewoon een tweewieler met een hulpmotor en schoon.... je hebt geen uitstoot op het apparaat, maar elders natuurlijk wel. Het is echt niet allemaal windenergie dat er in gaat. Het produceren van een accu is ook geen milieuvriendelijke bezigheid en tot slot gaan die accu's maar een jaar of drie mee. En waar laat je ze dan? niet op je composthoop. Dat het iets milieuvriendelijker is dan een brommer of spartamet o.k. Waarbij het zo is dat een spartamet zich zonder hulp nog beter laat fietsen dan een E-bike.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bibske
Forum-lid

bibske 11 apr 2012 17:49

Er moet mij toch even iets van het hart. Zoals velen van jullie kom ik elke dag dezelfde mensen tegen, eentje daarvan was tot nu toe in mijn ogen altijd al een beetje "een rare". Hij fietst op de stadsfiets met helm en meestal ook met een hesje, houdt dus van veilgheid. Maar wat er vandaag gebeurde vond ik echt wel een beetje bizar. We rijden in tegengestelde richting en vandaag kwam ik hem tegemoet op het punt waar hij van rechts het fietspad opdaraait in de richting waar ik vandaan kom. Al van ver zie ik hem zwaaien dat hij gaat afslaan en ik hou even de trappers in om in te schatten of ik er nog voorlangs kan. Het is een superbreed kruispunt en ik vond dat hij dus makkelijk achter mij langs kon, het bleek ook uiteindelijk geen probleem. Nog voor hij het pad opdraait achter me, ik ben dan al de kruising voorbij, roept hij dat rechts voorrang heeft en dat ik hem had moeten voorlaten.
Ik vond het zo'n bizarre situatie, hij heeft wel gelijk dat hij voorrang heeft maar ik moet toch niet gaan stoppen en wachten tot mijnheer zijn bocht heeft gemaakt als ik al voorbij ben nog voordat hij bij de kruising aankomt? Ben ik nou gek of zijn die helm, het hesje, het uitgebreid vantevoren met zijn armen zwaaien en het roepen toch een teken dat er een vijsje ergens mist?
Ach, hopelijk kom ik straks Martin Gauss (look-a-like) weer tegen, wel jammer overigens dat ik 's ochtends de vrolijke jongen op zijn driewieler niet meer tegenkom!

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 11 apr 2012 18:42

bibske schreef:... in mijn ogen altijd al een beetje "een rare". ...
Ik denk dat je het zelf al aangeeft. Waarschijnlijk iemand met een verstandelijke beperking. En tja, daarvan moet je de handleiding kennen om te weten wat je moet doen. Hij kent de verkeersregels en raakt waarschijnlijk helemaal ontregelt als iemand daar iets makkelijker mee omgaat. Gewoon blijven groeten en als hij boos blijft sorry zeggen denk ik dan.

Tja, zo maak je allemaal wel van die mensen mee met een hele speciale handleiding. Ik hem medelijden met de mensen die mij tegen komen ;)

Plaats reactie