Beste forumleden
Ben op zoek naar een leuke beginnersfiets voor mijn vriendin. Ze is 159cm dus we zoeken een klein exemplaar.
Wie o wie heeft iets staan/tips?
Tiagra is wel het minimale.
Budget ligt aan wat er langs komt.
Omgeving Nijmegen/ Brabant
Alvast bedankt
Maatje 47/49
Tip: de critische maat is niet de lengte van de zitbuis - die maat zegt met een sloping frame sowieso niets - maar de horizontaal gemeten bovenbuis. Je zult moeten uitkijken naar 52 cm. Kleiner bestaat ook, maar dat is dan kunstmatig verkregen door een te grote zithoek (>74 graden) en soms ook nog een slappe stuurhoek (<71graden).
-
- Forum-lid
Je zou eens naar Scott kunnen kijken, zeker naar de XXS en de XS:
http://www.scott-sports.com/global/en/p ... 25-30-l56/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scott-sports.com/global/en/p ... 25-30-l56/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.
Wel Baps, je maakt toch niemand blij met een dooie (carbon) mus? Zoals je zult weten is de htt = de horizontale bovenbuis van een TCR maat M = 50cm zelfs 55,5 cm, nog te groot voor iemand van 1m74. Ik heb mijn TCR alu frame maat S (htt van 53,5 cm) ook niet onder de aandacht gebracht. Het is ook alleen een frame+vork en geen complete fiets.Baps schreef:Goedenavond,
Ik heb nog een mooie Giant TCR (carbon) fiets staan, mooie fiets 105 afgemonteerd framemaat 50cm.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Het is een Merida Road ride 47cm geworden voor een mooi zacht prijsje. Voor ons gevoel een leuk beginnersfietsje om te kijken of fietsen een bevlieging voor haar is of dat ze de passie echt gaat voelen.
Het is een Merida Road ride 47cm geworden voor een mooi zacht prijsje. Voor ons gevoel een leuk beginnersfietsje om te kijken of fietsen een bevlieging voor haar is of dat ze de passie echt gaat voelen.
Beste djave,
Goed om te horen dat je al een fiets gevonden hebt, als ik het commentaar van klimmer bekijk maar goed ook dat ik je niet met een :dooie (carbon) mus blijgemaakt heb.
@ klimmer, bedankt voor jouw commentaar, echter jouw aanname zoals je zult weten was niet juist. Wel blij dat ik weer wat geleerd heb vandaag!
Goed om te horen dat je al een fiets gevonden hebt, als ik het commentaar van klimmer bekijk maar goed ook dat ik je niet met een :dooie (carbon) mus blijgemaakt heb.
@ klimmer, bedankt voor jouw commentaar, echter jouw aanname zoals je zult weten was niet juist. Wel blij dat ik weer wat geleerd heb vandaag!
Oh nee? Het was geen aanname, maar materiaalkennis , mijn centimeter liegt niet, gewoon opgemeten eigen fiets en bevestigd door de catalogus van Giant, ja ja een papieren....Baps schreef: @ klimmer, bedankt voor jouw commentaar, echter jouw aanname zoals je zult weten was niet juist. Wel blij dat ik weer wat geleerd heb vandaag!
je maakt me wel nieuwsgierig wat je dan wel geleerd hebt?
Beste Baps,
hier ook nog eens uit de onverdachte Giant hoek de bevestiging van de framegeometrie van de TCR Composite in diverse maten, waaronder M.
Dat de standover in inches ipv centimeters is uitgedrukt ligt aan Giant, niet aan mij!
Voor de tweede keer wat geleerd vandaag! Graag gedaan.
Maat Balhoofd hoek Zitbuis hoek Boven buis Bal hoofd Liggende achtervork Wiel basis Standover hoogte
Centimeters Degrees Degrees Centimeters Centimeters Centimeters Centimeters Centimeter
XS/43.0 71 74.5 51.5 12 40.5 97.2 28.5
S/46.5 72 73.5 53.5 13.5 40.5 97.4 29.2
M/50.0 73 73 55.5 15 40.5 98 30.1
Helaas worden de cijfers, hoewel in kolommen gepositioneerd, door de software van het forum weer aan elkaar geschoven, waarvoor de oprechte excuses van Fietsmagazine!
hier ook nog eens uit de onverdachte Giant hoek de bevestiging van de framegeometrie van de TCR Composite in diverse maten, waaronder M.
Dat de standover in inches ipv centimeters is uitgedrukt ligt aan Giant, niet aan mij!
Voor de tweede keer wat geleerd vandaag! Graag gedaan.
Maat Balhoofd hoek Zitbuis hoek Boven buis Bal hoofd Liggende achtervork Wiel basis Standover hoogte
Centimeters Degrees Degrees Centimeters Centimeters Centimeters Centimeters Centimeter
XS/43.0 71 74.5 51.5 12 40.5 97.2 28.5
S/46.5 72 73.5 53.5 13.5 40.5 97.4 29.2
M/50.0 73 73 55.5 15 40.5 98 30.1
Helaas worden de cijfers, hoewel in kolommen gepositioneerd, door de software van het forum weer aan elkaar geschoven, waarvoor de oprechte excuses van Fietsmagazine!
Laatst gewijzigd door klimmer op 03 apr 2012 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet zozeer de feiten welke je noemde deze waren correct meer het stukje in jouw tekst "Zoals je zult weten" ik wist het dus niet, dit is gelijk een antwoord op wat ik geleerd heb....
Thanks voor je comments, en blijft toch goud zo'n papieren catalogus
Thanks voor je comments, en blijft toch goud zo'n papieren catalogus
Met het laatste ben ik het dan helemaal eens!