Easy link sram toch niet zo easy ?
Ik heb een nieuwe SRAM cassette en ketting geplaatst op mijn fiets ( MTB maar dat maakt toch niet uit ) Vorige was alles XT
Bleek dat ik uit de ketting 3 schakels moest ponsen, tot daar nog aan toe, en mijn derrie nog moest bijstellen
Maar om die ketting terug los te lrijgen heb ik toch een paar minuten liggen prutsen
Al en geluk dat de ketting proper en nieuw was
Wat als ik deze wil demonteren als hij smerig is om eens deftig te poetsen ?
Hoe krijgen jullie zo een powerlink er easy af ?
Bleek dat ik uit de ketting 3 schakels moest ponsen, tot daar nog aan toe, en mijn derrie nog moest bijstellen
Maar om die ketting terug los te lrijgen heb ik toch een paar minuten liggen prutsen
Al en geluk dat de ketting proper en nieuw was
Wat als ik deze wil demonteren als hij smerig is om eens deftig te poetsen ?
Hoe krijgen jullie zo een powerlink er easy af ?
Sworks Venge
-
- Forum-lid HC
Bovendien is het bij een aantal links ook niet de bedoeling om ze vaker dan één keer te sluiten. Kmc kan in ieder geval vaker.
brekson schreef:Dan had ik beter een kmc gekocht
Voor mij was het wel de bedoeling om ze uit elkaar te halen indien ze zeer smerig is
Zo smerig dat het zand blijft kraken , ook al kuis je je te pleuris
Dan poets je simpelweg verkeerd.
Ik begrijp dat hele ketting-verwijderen ding echt totaal niet. Zo niet nodig.
-
- Forum-lid HC
Ik begrijp dat hele ketting-verwijderen ding echt totaal niet. Zo niet nodig. Dan poets je simpelweg verkeerd.
Nou: Ik rijd bv met vier kettingen en wissel om de zeg 500km weg en MTB om de 2 a 300km afhankelijk van de belasting. Dan zijn powerlinks verdomd handig!
Ze gaan wel eens iets lastiger los. Maar zorg ervoor dat er zo min mogelijk spanning op de ketting staan, kleinste blad voor klien blijd achter.
TiesT schreef:brekson schreef:Dan had ik beter een kmc gekocht
Voor mij was het wel de bedoeling om ze uit elkaar te halen indien ze zeer smerig is
Zo smerig dat het zand blijft kraken , ook al kuis je je te pleuris
Dan poets je simpelweg verkeerd.
Doe eens voor Ik vind het hartstikke onhandig om de ketting erop te laten bij het schoonmaken. De voorbladen krijg je niet schoon en hij hangt altijd wel ergens tegenaan (achtervork) waardoor alles zwart wordt en beschadigingen ontstaan.
-
- Forum-lid HC
Ik heb nog nooit schade opgelopen bij het schoonmaken van een ketting en ook nog nooit een ketting verwijderd voor dit doel (en en fiets als c.a. 30 jaar). Voor de echt onhandigen in een losse achternaaf met cassette misschien handig maar echt nodig is zelfs dat niet.....
LVGH schreef: Dan poets je simpelweg verkeerd.
Doe eens voor Ik vind het hartstikke onhandig om de ketting erop te laten bij het schoonmaken. De voorbladen krijg je niet schoon en hij hangt altijd wel ergens tegenaan (achtervork) waardoor alles zwart wordt en beschadigingen ontstaan.
Wil het net zeggen, niets handiger dan af en toe de ketting te verwijderen en na de winter of eerder zelfs de gehele cassette er af halen om eens deftig te reinigen.
Misschien dat niet iedereen in de bossen rond rijdt als het regent en er veel modder onderweg is om op te rapen.....
Ik in ieder geval wel, mijn fietsje kan er echt wel uit zien
Sworks Venge
-
- Forum-lid
Quick-link is wel degelijk makkelijk. Zelfs ideaal om schoon te maken.
Alleen is het handig om dan oometeen je derailleur en rechtercrank te spoelen.
Anders heb je meteen weer "troep" erop zitten.
Alleen is het handig om dan oometeen je derailleur en rechtercrank te spoelen.
Anders heb je meteen weer "troep" erop zitten.