Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde van Vlaanderen

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 apr 2012 18:02

Ok dan heb ik het niet goed begrepen. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

vw
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 okt 2010 11:06

vw 03 apr 2012 18:06

Je kan je afvragen als volgend jaar zich weer hetzelfde incident voordoet of mensen dan nog steeds de toeschouwer de schuld willen geven. En als je dat de tweede keer niet doet, waarom dan de eerste keer dan wel?

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 03 apr 2012 18:26

vw schreef:Je kan je afvragen als volgend jaar zich weer hetzelfde incident voordoet of mensen dan nog steeds de toeschouwer de schuld willen geven. En als je dat de tweede keer niet doet, waarom dan de eerste keer dan wel?
Inderdaad: er moet klaarblijkelijk eens wat ergs gebeuren alvorens men daadwerkelijk krachtige maatregelen neemt. Laat staan de daadwerkelijke schuldvraag. Hoeveel incidenten moeten er nog plaatsvinden (in de sport als algemene term) voordat dit gebeurt?

Dit (iets ergs) gaat onherroepelijk een keer plaatsvinden:
- laatst nog met een arm van een (wat enthousiaste) toeschouwer die een renner raakt;
- afgelopen weekend tijdens de Ronde van Vlaanderen;
- afgelopen Tour een aanrijding met een auto waardoor de renner zijn Ridley in het prikkeldraad parkeert;
- afgelopen Tour (??) met een renner die een toeschouwer in de berm raakt;
- tal van andere incidenten: was het niet Ullrich met een toeschouwer (??) en kan me ook nog een incident met een hond herinneren.

Deze incidenten, zonder ernstig letsel, schieten me zo even te binnen. Maarjah, dat is ook wel praatvoer over de sport!
Addict R1

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 apr 2012 20:26

Waar is het Ronde van Vlaanderen topic gebleven? Ik kom nu ineens terecht in één of andere discussie over verzekeringsmaatschapijen en aansprakelijkheid. Dat nieuwe forum blijft toch veel gebreken vertonen...;-)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 apr 2012 21:49

Wie heeft er gewonnen? Of heb ik iets gemist?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 04 apr 2012 00:04

Laten we, nadat we de gevaren van toeschouwers flink hebben doorgezaag, ook een uitgebreide discussie starten over de gevaren van de bevoorradingsposten.... heeft Cancellara ook al 2x achter elkaar flink opgebroken....
Of zullen we gewoon accepteren dat fiets in een peloton, op een openbare weg, met hoge snelheid, risico's met zich meebrengt?

En laten we in dergelijke omstandigheden niet gaan schermen met de gewone verkeersregels. Want in Nederland mag je met maximaal 2 fietsers naast elkaar fietsen, moet je voldoende afstand houden, mag je niet op de hoofrijbaan rijden als er een fietspad is, moet je een fietsbel hebben om voetgangers te waarschuwen voor dreigend gevaar, etc... etc...

Alles bij elkaar heb ik een vermakelijke wedstrijd gezien, met drama en met grote namen in de finale. En wat je ook van Boonen vindt, er staat wel een náam op de erelijst.

Op naar Parijs - Roubaix !!!

vegeta
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 feb 2012 07:43
Locatie: kempen provincie anterpen

vegeta 04 apr 2012 07:56

En die parijs roubaix zal ook voor de heer Boonen zijn denk ik. niemand dat hem op het vlakke uit het wiel kan rijden(buiten Cancellara) en niemand die sneller is dan Tom na 260km

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 04 apr 2012 08:07

vegeta schreef:En die parijs roubaix zal ook voor de heer Boonen zijn denk ik. niemand dat hem op het vlakke uit het wiel kan rijden(buiten Cancellara) en niemand die sneller is dan Tom na 260km
Thor Hushovd?

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 04 apr 2012 09:11

Hushovd in goeden doen is misschien sneller, maar wat ik begrijp laat zijn vorm ernstig te wensen over. Het zal moeten komen van de outsiders, die samen zullen moeten werken om Boonen en het blok OPQS buitenspel te zetten.

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 04 apr 2012 09:33

kxlight schreef:
vegeta schreef:En die parijs roubaix zal ook voor de heer Boonen zijn denk ik. niemand dat hem op het vlakke uit het wiel kan rijden(buiten Cancellara) en niemand die sneller is dan Tom na 260km
Thor Hushovd?
Boasson Hagen kan ook het een en ander, zie de vorige tour en de ploeg is zeer strek in de breedte, kan dus een leuke strijdt worden.
De ploeg van Tom heeft afgelopen zondag een aantal steekjes laten vallen.
Tijdens Roubaix zal Tom wellicht niet de kans krijgen terug te komen of alleen tegen te hoge inspanning.
Zondag weten we meer.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 04 apr 2012 10:29

Na afgelopen zondag lijkt Pozzato mij de grootste concurrent voor Boonen.
Gazelle Team TVM \'99

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 04 apr 2012 12:59

Pipo is in orde! Maar toch geen afmaker he (alhoewel hij ook weer geen heul belabberde palmares heeft). Ik zit toch met smacht te wachten tot die Boom eens een keer zijn belofte inlost.. Je zou toch zeggen dat dit zijn koers moet zijn?! Roubaix dus, voor de goede orde..

Plaats reactie