Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

cannondale vs specialized

Fransje
Forum-lid

Fransje 03 apr 2012 20:03

Beste fietsprofessoren.
Mijn man en ik zijn van plan een nieuwe fiets te kopen, zijn beginners, en onwetend.
onze keuze is gevallen op de: connondale synaps en de specialized roubaix
dit ivm het hoge confortgehalte van beide fietsen
beide zijn 105 afgemonteerd, dus m.i. prima voor de beginner, de roubaix is 100 euro duurder, maar op 2100 maakt dat niet veel uit.
Nu is mijn man 100 kg. en op de cannondale zitten mavic aksium wts en op de roubaix zitten fulcrum racing 6.
Bij cannondale geen fietsen aanwezig om te testrijden, en bij specialized geen damesfiets aanwezig om te testen.
Heren en/of dames wat is jullie oordeel.
alle advies is welkom, het is onze eerste racefiets aanschaf.

jansen01
Forum-lid

jansen01 03 apr 2012 20:12

Fransje schreef:Beste fietsprofessoren.
Mijn man en ik zijn van plan een nieuwe fiets te kopen, zijn beginners, en onwetend.
onze keuze is gevallen op de: connondale synaps en de specialized roubaix
dit ivm het hoge confortgehalte van beide fietsen
beide zijn 105 afgemonteerd, dus m.i. prima voor de beginner, de roubaix is 100 euro duurder, maar op 2100 maakt dat niet veel uit.
Nu is mijn man 100 kg. en op de cannondale zitten mavic aksium wts en op de roubaix zitten fulcrum racing 6.
Bij cannondale geen fietsen aanwezig om te testrijden, en bij specialized geen damesfiets aanwezig om te testen.
Heren en/of dames wat is jullie oordeel.
alle advies is welkom, het is onze eerste racefiets aanschaf.
Ten eerste: is het aankoopbedrag niet wat veel voor je eerste fiets? anderzijds vraag ik me af, hoe je dan weet van het "hoge comforgehalte" Blijkbaar ben je wel van iets op de hoogte (advies van iemand gehad?) want je hebt al een voorlopige selectie gemaakt.
Addict R1

Fransje
Forum-lid

Fransje 03 apr 2012 22:08

Ik heb veel gegoogled, daar zag ik een artikel op de site "bikeandtrekking.nl", over comfortfietsen, en het advies kwam van verkopers van fietsenspeciaalzaken waar deze cannondalemsynapse ons tot 2 maal toe werd aangeraden.
De mensen die ik ken zijn bijna allemaal cannondale fans, daarom ook mijn vraag om hem af te wegen tegen de specialized Roubaix, die qua comfort iets beter uit die test kwam. Ik ken niemand die op dat merk rijdt (behalve Tom Boonen haha).
Het aankoopbedrag is inderdaad wel veel, maar dan is het vakantiegeld maar op.

ddetaey
Forum-lid

Gebruikersavatar ddetaey 03 apr 2012 22:36

Ik kan geen ervaring met de Cannondale Synapse, maar wel een gelukkige eigenaar van een Specialized Roubaix SL3. Zeer tevreden over het comfort, geometrie is hier helemaal op afgestemd wat maakt dat dit ook een zeer rustige fiets is, in tegenstelling met andere racefietsen die eerder als direct, nerveus, zenuwachtig, .... overkomen.
Ook kwa demping is het een zeer aangename fiets, waarbij de demping achteraan nog meer uitgesproken is dan vooraan. Nu is het uiteraard zo dat je uiteraard achteraan het meest comfort nodig hebt aangezien schokken zich daar het meest doorzetten naar je lichaam.
Mijn Rouboix is nu ruim 1 jaar oud met +/- 15000km op de teller, en ik zou zonder aarzelen opnieuw dezelfde fiets aanschaffen

Veel success met je keuze. En vergeet vooral niet de dienstverlening en advies van je lokale fietsenmaker mee te nemen in je uiteindelijke keuze :-)

feysie
Forum-lid

feysie 04 apr 2012 08:43

Bij eenzelfde maat is de balhoofdbuis van de Roubaix nog wat langer. Daardoor kun je nog meer rechtop zitten. Dit hangt natuurlijk wat af van persoonlijke voorkeur. Maar die ken je nu nog niet want dit is jullie eerste fiets... Ik zou daarom eerst een goedkoop fietsje kopen zodat je als je echt overtuigd bent en je positie gevonden hebt een gerichte aankoop kan doen.

Plaats reactie