Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe bidonhouders

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 02 apr 2012 23:30

beren040 schreef: Het liefst weer zwarte carbon houders, die een bidon van 500ml stevig op zijn plek houden. Ik ben niet echt een grammenjager, maar het zou leuk zijn als ze niet te zwaar zijn :D
havana schreef:Tune Wasserträger kan ik in ieder geval van harte afraden. Je bidons komen zo klem te zitten dat je ze nauwelijks nog los krijgt. Ik rijd nu al jaren naar tevredenheid met Taxc Tao. Uitstekende bidonhouders die in diverse prijsklassen te krijgen zijn. Wel conische bidons (zoals Tacx Source) gebruiken.
Hij vraagt om een bidonhouder die de bidon goed vast houdt (dat doen de Tunes) en die niet al te zwaar zijn, volgens mij zijn er niet veel lichtere bidonhouders te koop dan Tunes.
Specialized Tarmac Elite Compact

archon
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 feb 2012 13:15

archon 03 apr 2012 14:37

Ik heb er nog geen gebruikservaringen mee maar binnenkort ga ik deze bestellen.

http://www.vincero-design.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens recensies ook geschikt voor mtb gebruik. Ze zijn redelijk licht (bidons weer zwaarder) en het geeft de fiets een cleane look.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2012 14:38

juulh schreef: Hij vraagt om een bidonhouder die de bidon goed vast houdt (dat doen de Tunes) en die niet al te zwaar zijn, volgens mij zijn er niet veel lichtere bidonhouders te koop dan Tunes.
Mag ik vragen hoeveel ervaring jij hebt met die Tune's? Ze zijn inderdaad licht, maar je krijgt je bidons er gewoon haast niet uit (zeker niet na een kasseienstrook). Bovendien komen je bidons vol met krassen te zitten.

De Tune's zijn inderdaad één van de meest lichte houders op de markt. Wat voor vrijwel alle extreem lichte onderdelen geldt, geldt helaas ook voor de Tunes: er is ingeboet degelijkheid en gebruikersgemak.

Afijn, na een paar ritten met de Wasserträger heb ik ze vervangen voor Wasserträger Uni's - ook van Tune. Die lijken overigens sprekend op Arundel Mandible. Helaas was ik ook over deze houders niet zo te spreken. Nadat ik 2x bidon had verloren op (nadat over een simpel bobbeltje reed) heb ik ze weer verkocht en kwam ik weer uit bij de bidonhouder waar ik in meer dan 50.000 km nog nooit een bidon mee ben verloren: de Tacx Tao. Op m'n Cannondale heb ik dan maar m'n knip getrokken voor de carbon variant (idioot duur maar goed je leeft maar 1x :D ), maar de plastic variant is net zo goed en kost maar een euro of 8.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 apr 2012 15:26

Ik rij al een poosje met Arundel Mandible's. Het is een hoop geld voor een setje bidonhouders, maar een bidon kwijt raken lukt er echt niet mee. De bidon zit gewoon goed vast, maar komt er wel fatsoenlijk uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 03 apr 2012 16:29

Dank jullie wel voor de informatie.
Heb twee arundels besteld, hoop dat ze bevallen.
Allard

Jurjenvh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2011 11:13

Jurjenvh 04 apr 2012 13:27

Een vraagje tussendoor. Ik ben ook opzoek naar 2 bidon houders. Ik kwam op eBay de volgend tegen (zie link onderaan). Deze verkoper verkoopt velen soorten en maten gemaakt van carbon.
Ik vraag me af of dit kwalitatief goede bidon houders zijn omdat het geen merk is en of dat iemand ervaring heeft met merkloze bidonhouders uit China??

http://www.ebay.com/itm/Full-Carbon-Mou ... 292wt_1031" onclick="window.open(this.href);return false;

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 04 apr 2012 13:30

Jurjenvh schreef:Een vraagje tussendoor. Ik ben ook opzoek naar 2 bidon houders. Ik kwam op eBay de volgend tegen (zie link onderaan). Deze verkoper verkoopt velen soorten en maten gemaakt van carbon.
Ik vraag me af of dit kwalitatief goede bidon houders zijn omdat het geen merk is en of dat iemand ervaring heeft met merkloze bidonhouders uit China??

http://www.ebay.com/itm/Full-Carbon-Mou ... 292wt_1031" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij biedt de verkoper er slechts één aan!
Addict R1

Jurjenvh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2011 11:13

Jurjenvh 04 apr 2012 14:45

Zie ik nu pas, maar het was als voorbeeld. De verkoper e_baygoods verkoopt zeer veel soorten en maten. Ik heb nog geen keus gemaakt welk model ik zou willen omdat ik me eerst afvraag of het wel kwalitatief goede bidon houders zijn en of dat iemand ervaring heeft met merkloze bidon houders uit China.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 04 apr 2012 17:24

Jurjenvh schreef:Zie ik nu pas, maar het was als voorbeeld. De verkoper e_baygoods verkoopt zeer veel soorten en maten. Ik heb nog geen keus gemaakt welk model ik zou willen omdat ik me eerst afvraag of het wel kwalitatief goede bidon houders zijn en of dat iemand ervaring heeft met merkloze bidon houders uit China.
Bij carbon bidonhouders moet je erop letten dat de klemming goed is (anders vallen je bidons eruit als je over een hobbel of op kasseien rijdt), en het nokje waar de bidon op steunt wil nog wel eens afbreken.
Ik vermoed dat bovengenoemde bidonhouders met beide euvels te kampen hebben.
Ik zou dus voor Arundel (of Elite) kiezen. De prijs begint bij 4,95; dus daarvoor hoef je het niet te laten.

http://www.forpassionateriders.nl/shop/merken/arundel/" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: storende spelfout aangepast (kleding i.p.v. klemming)
Laatst gewijzigd door loos op 05 apr 2012 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3088
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 04 apr 2012 18:46

Heb zelf prima ervaring met die china bidonhouders. Nog geen bidon verloren. De lak schuurt er wel vrij snel af door het in- en uitnemen van de bidon.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 04 apr 2012 19:13

jsparie schreef:Heb zelf prima ervaring met die china bidonhouders. Nog geen bidon verloren. De lak schuurt er wel vrij snel af door het in- en uitnemen van de bidon.
you lucky bastard! ;)
Ik heb al twee bidonhouders afgedankt wegens bidonverlies (Kuota) en drie bidonhouders afgedankt wegens gebroken nokjes (Rose).
Ik ken deze verhalen van meerder mensen.
Maar misschien heb ik ook wel gewoon pech gehad...
Afbeelding

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3088
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 04 apr 2012 20:12

Of ik rij veel te rustig. Dat kan natuurlijk ook..... Heb nu overigens wat strips van een soort ruwe stickers op de geschuurde plekken geplakt. Blijven ze er verder weer netjes uitzien. Als ik meer zou fietsen en regelmatig op klinkerweggetjes zou rijden zou ik ze denk ik na verloop van tijd preventief vervangen. Rechtsreeks uit China kost het ook de hele wereld niet.

Plaats reactie