Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat is het verschil?

wii4all
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 11:31

wii4all 09 sep 2010 11:28

Zijn dit aardige fietsen om mee te beginnen als het budget voor je fiets zo rond de 700 euro is? (alletwee met shimano 105 afmontage) Budget is eigenlijk rond de 1000 euro maar omdat ik echt alles nog nodig heb is het budget voor de fiets zo'n 750 en voor alle spullen zo +/- 250 euro.

En verder iemand enig idee waarom een shimano 105 afmontage op een sensa umbria 130 euro kost en waarom op een bijv Sensa Trentino 2010 206 euro?

umbira:
http://www.12gotrading.nl...ano_105/sensa_umbria_2010

trentino
http://www.12gotrading.nl...o_105/sensa_trentino_2010

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 09 sep 2010 16:31

Ik heb zelf nooit Sensa gereden, dus weet niks uit eerste hand. Maar heb van anderen wel begrepen dat Sensa ok is.

Als ik je links bekijk dan overweeg je om je fiets bij 12gotrading te kopen. Hou er rekening mee dat dat echt een handelshuis is: voor service moet je daar niet aankloppen. Je zal je fiets elders niet snel goedkoper vinden, dus dat is wel een duidelijk voordeel en voor jou belangrijk omdat je budget beperkt is. Maar je moet het wel even weten.

Alternatief: wacht nog 2 maanden en probeer een 2010 model in de uitverkoop te kopen. Bijvoorbeeld bij Van Herwerden in Voorburg, die gaan in november weer uitverkopen. De keus is dan beperkter, maar je krijgt wel service als je fiets een probleem heeft. Hangt er wel vanaf waar je woont natuurlijk.

wii4all
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 11:31

wii4all 09 sep 2010 16:44

omgeving rotterdam

Ik ga morgen waarschijnlijk een bikefitting doen in belgie (ik moet daar heen voor werk) Zodat ik ongeveer weet aan wat voor een frame ik moet denken. Normaalgesproken gezien mijn lengte 1,76 een 54 frame.

Ik wil de fiets waarschijnlijk toch bij 12gotrading kopen en dan in de buurt bij een FM voor de reguliere onderhoudsbeurten gaan. (aangezien deze de fietsen niet voor zo'n prijs kunnen leveren)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 09 sep 2010 17:03

Ik rijd sinds juni op een Sensa (wel de Lombardia met Ultegra afmontage dus niet geheel vergelijkbaar) en ben daar heel tevreden mee.

Als je bij Sensa zelf op de website in de prijslijst kijkt zul je zien dat bij ieder model het prijsverschil tussen Tiagra en 105 afmontage 250 euro is. Dus dat het bij 12gotrading per model verschilt is niet iets dat van Sensa afkomt.

Sensa heeft overigens nog de Veneto en Romagna die qua prijs net tussen de Umbria en Trentino in liggen. Maar die heeft 12gotrading dan weer niet.

Ik heb mijn fiets overigens wel via de FM gekocht. In eerste instantie dan wel wat duurder als via internet, maar kreeg er gratis pedalen bij, zonder problemen en extra kosten een extra bidonhouder + bidons erbij, kortere stuurpen (heb wat kortere armen in vergelijking met mijn lichaamslengte) en ander (en duurder) zadel als wat er door Sensa bij geleverd kon worden. Afgelopen weekend gratis eerste servicebeurt gehad waarbij alles nog weer eens afgesteld is en er een nieuwe ketting gemonteerd is (vanwege probleempjes compatibiliteit nieuwe Ultegra ketting met nieuwe Ultegra triple). Dus al met al vind ik dat de meerprijs wel waard.

kokosmakroon
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:24

kokosmakroon 09 sep 2010 17:22

Sensa Romagna Special is in dit geval de aantrekkelijkste keus denk ik, als je minimaal 105 afmontage wil hebben. Geen spannende fiets of één waarbij je de emotie mee laat tellen, maar wel veel "value for money", en dat is denk ik als beginner misschien wel het belangrijkst.

http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... ecial_2010

Succes met je keuze!

PS: als je een beetje zoekt zijn ze ook bij een "echte" FM wel voor minder dan E 759,- te vinden. Je moet een beetje geluk hebben dat ie er 1 heeft staan in je maat. Mijn oom heeft in maart 2010 E 790,- betaald bij de fietsenmaker in 't dorp, en die heeft hem speciaal besteld.

wii4all
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 11:31

wii4all 09 sep 2010 18:27

Bedankt voor de tips, die laatste is een goeie deal!

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 09 sep 2010 19:16

Het verschil lijkt mij dat de ene 100% 105 afgemonteerd is en de andere alleen de schakelunits en de voor en of achter derrie. De remmen, cranks etc kunnen vaak van een wat goedkoper merk of type zijn.
Ik heb de fietsen niet bekeken eigenlijk, maar dat maakt vaak het verschil.

stienz
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:05

stienz 09 sep 2010 23:14

kokosmakroon schreef:Sensa Romagna Special is in dit geval de aantrekkelijkste keus denk ik, als je minimaal 105 afmontage wil hebben. Geen spannende fiets of één waarbij je de emotie mee laat tellen, maar wel veel "value for money", en dat is denk ik als beginner misschien wel het belangrijkst.

http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... ecial_2010

Succes met je keuze!

PS: als je een beetje zoekt zijn ze ook bij een "echte" FM wel voor minder dan E 759,- te vinden. Je moet een beetje geluk hebben dat ie er 1 heeft staan in je maat. Mijn oom heeft in maart 2010 E 790,- betaald bij de fietsenmaker in 't dorp, en die heeft hem speciaal besteld.


Ik rijd al een tijdje op een Sensa Romagna Special, heerlijke fiets! De wielen die je er standaar bij krijgt zijn volgens mij niet al te best, ik heb die zelf vervangen door Fulcrum Racing 7, kost je misschien 40 euro meer maar dan heb je fatsoenlijke wielen.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 10 sep 2010 13:06

Nagtie schreef:Het verschil lijkt mij dat de ene 100% 105 afgemonteerd is en de andere alleen de schakelunits en de voor en of achter derrie. De remmen, cranks etc kunnen vaak van een wat goedkoper merk of type zijn.
Ik heb de fietsen niet bekeken eigenlijk, maar dat maakt vaak het verschil.


Sensa monteert altijd de complete groep, dus wat je zegt klopt niet. Bovendien, zoals ik in mijn post hierboven al genoemd heb, is er bij de officiele Sensa prijzen tussen de verschillende modellen geen prijsverschil tussen upgraden naar 105, dat kost altijd 250 euro.

jahoe
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:37

jahoe 10 sep 2010 16:58

Heb ook sinds kort mijn eerste racefiets en dat is de Sensa Romagna special deal, triple met volledig 105.
Besteld als 2010 model, maar heb al een frame van 2011 gekregen omdat de 2010 frames op zijn. (zie Intersens topic voor foto)).
Heb er nog maar 1 keer op gefietst (morgen hopelijk weer) en heb niet echt een referentie omdat het voor mij ook mijn eerste fiets is. Gewoon bij een goede fm in de buurt gekocht. Verder niet afgedongen, maar de draadloze teller gratis gekregen (CatEye) . Heb wel de gewone Shimano R500 wielen. Heb nog gevraagd of die wel goed waren ivm met wat ik hier op het forum had gelezen. Maar met mijn gewicht (73 kg) is dat geen enkel probleem.

Plaats reactie