Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

American Classic Victory 30

Tuupje
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2012 13:08

Tuupje 03 apr 2012 22:13

Ik ben op zoek naar een vervangende set voor mijn huidige Shimano RS10 die nu een jaar standaard op m'n Cannondale Caad10 zitten.
Ik zoek iets in de prijsklasse €300,= tot €350,= met 30mm velgen en een redelijk lichtgewicht voor het budget.

Nu is mijn oog gevallen op de Victory 30, hebben jullie hier ervaring mee betreft de duurzaamheid, stijfheid en dergelijke?
Zit pas een jaartje op de racefiets, heb meer ervaring op de mtb dus ben hier nog een redelijke leek in ;)

Hd ook nog de set Vision Trimax 30 gezien, maar die heeft zilvere spaken helaas :cry:

Grtz Tuupje.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 03 apr 2012 22:39

Heb 9 jaar ervaring met velgen (zowel race als mtb, niet wielen) van American Classic. Houd er rekening mee dat het door AC gebruikte aluminium zachter is en derhalve zeer kwetsbaar voor steentjes die in je remblokken post hebben gevat. Ze remmen dus wel heel goed. Verder geen rare streken, maar dat zal ook wel komen door mijn lage lichaamsgewicht.

GasDrOp
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2012 13:47
Locatie: Hapert

GasDrOp 05 apr 2012 08:43

Heb zelf nog geen ervaring met AMClassic wielen, heb zelf wel een setje besteld voor mijn nog te bouwen 29er MTB. Misschien help deze test van BikeRadar je http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... t-12-45608" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie