Scott
Had recent ook last van een afzakkende zadelpen in mijn Foil. Jammer! Want dat waren toch de eerste krasjes op de fiets.. Ik heb de zadelpen goed strak vastgedraaid. Te strak? Geen idee, nadat hij een tweede keer was afgezakt gewoon strak gezet tot hij de eerst keer het 'geluidje' van vast gaf. Niet als een dolle eraan lopen sleuren, dat heeft geen zin... Dan sloop je de boel.
-
- Forum-lid HC
Dan ben ik toch benieuwd wat dat geluid van vast is, met een krakende bout of een tikkende pen ben je al een stap te ver gegaan. Doe je zoiets dan zou ik dat door de dealer laten doen i.v.m. latere garantievragen (en nooit zonder betrouwbare momentsleutel)
@ Sharkman113 praten bouten bij jou niet dan?sharkman113 schreef:Dan ben ik toch benieuwd wat dat geluid van vast is, met een krakende bout of een tikkende pen ben je al een stap te ver gegaan. Doe je zoiets dan zou ik dat door de dealer laten doen i.v.m. latere garantievragen (en nooit zonder betrouwbare momentsleutel)
Zonder gekheid; ik hoop dat je over de klik van de momentsleutel praat. Klinkt wel een beetje griezelig
Addict R1
Vorige week is mijn bidonhouder, compleet met busjes losgekomen uit m'n Scott Addict frame.
Frame lijkt niet uitgescheurd. Tussen de busjes en de bidonhouder zit nog eens stukje carbon: een verdikking dat normaal op het frame
vastzit.
Kan iemand mij vertellen of dit de repareren is?
Frame lijkt niet uitgescheurd. Tussen de busjes en de bidonhouder zit nog eens stukje carbon: een verdikking dat normaal op het frame
vastzit.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Yepp!wezep schreef:Vorige week is mijn bidonhouder, compleet met busjes losgekomen uit m'n Scott Addict frame.
vastzit.
Of bedoel je: kan ik dat zelf repareren?
Addict R1
-
- Forum-lid HC
Alles is te repareren maar in dit geval niet door jezelf. Bus moet opnieuw met epoxy in worden gelijmd (door een goede reparateur)
Ik ga hier zelf niet aan beginnen.jansen01 schreef:Yepp!wezep schreef:Vorige week is mijn bidonhouder, compleet met busjes losgekomen uit m'n Scott Addict frame.
vastzit.
Of bedoel je: kan ik dat zelf repareren?
Morgen ga ik even bij een dealer langs, maar ik vroeg me af of het uberhaupt te reaparen was?
Het lijkt me dat het nooit zo sterk wordt als dat het was.
Sharkman, heb jij tips voor mij, waar ik dit het beste kan laten doen?sharkman113 schreef:Alles is te repareren maar in dit geval niet door jezelf. Bus moet opnieuw met epoxy in worden gelijmd (door een goede reparateur)
Of doet Scott dit ook zelf?
Zou iemand mij advies kunnen geven over het volgende?
Ik sta op het punt een Scott speedster S20 model 2012 aan te schaffen, en ik twijfel over de maat.
Ik ben 178 lang, en mijn bbl is 86cm. Ik heb dus lange benen, en een kort bovenlichaam. Volgens de Scott site, kan zowel een M als een L, echter weet ik niet wat de beste keuze is.
Bij een L ben ik bang voor een te lange zit, en bij een M voor een te diepe zit, aangezien de balhoofdlente 2cm korter is bij de M.
Heeft er iemand ervaring met de Scott geometrie in combinatie met mijn lengtematen?
Ik sta op het punt een Scott speedster S20 model 2012 aan te schaffen, en ik twijfel over de maat.
Ik ben 178 lang, en mijn bbl is 86cm. Ik heb dus lange benen, en een kort bovenlichaam. Volgens de Scott site, kan zowel een M als een L, echter weet ik niet wat de beste keuze is.
Bij een L ben ik bang voor een te lange zit, en bij een M voor een te diepe zit, aangezien de balhoofdlente 2cm korter is bij de M.
Heeft er iemand ervaring met de Scott geometrie in combinatie met mijn lengtematen?
Vandaag een speedster S10 frame besteld ik vond hem zo mooi en aangezien m`n S20 2011 wit/zwart is en m`n Viner ook was het een extra excuus om de S10 2012 te bestellen.
Hopelijk voor het weekend nog binnen
@speedster
Als je lange benen hebt en kort bovenlichaam kom je denk ik met jou lengte beetje beter weg dan met een Large die heeft een bovenbuis van 56cm
Ik ben 184 met eigenlijk redelijk normale verhoudingen en voor mij is een 56cm lengte perfect al rij ik lieve 55cm lengte met 120mm pen
Hopelijk voor het weekend nog binnen
@speedster
Als je lange benen hebt en kort bovenlichaam kom je denk ik met jou lengte beetje beter weg dan met een Large die heeft een bovenbuis van 56cm
Ik ben 184 met eigenlijk redelijk normale verhoudingen en voor mij is een 56cm lengte perfect al rij ik lieve 55cm lengte met 120mm pen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Speedster --> ik ben ook in het bezit van een scott speedster frame in de maat L. ik ben zelf 1.85, en heb ook lange benen en een kort bovenlichaam. deze framemaat heeft voor mij de juiste bovenbuislengte en balhoofdbuislengte, maar heeft wel een vrij sloping frame, waardoor de zadelpen vrij lang is. dit stoort me verder niet zolang ik goed op de fiets zit.
afgaande op jouw lengte zou ik voor een M gaan, mits je de balhoofdbuis niet te kort vindt uiteraard. ik denk dat de bovenbuis van een maat L te lang wordt voor jou. eventueel zou je bij de maat M een kortere nok kunnen monteren waardoor je wat minder diep komt te zitten. persoonlijk zit ik liever diep dan lang, maar dit kan voor jou uiteraard anders zijn. succes met je keuze!
afgaande op jouw lengte zou ik voor een M gaan, mits je de balhoofdbuis niet te kort vindt uiteraard. ik denk dat de bovenbuis van een maat L te lang wordt voor jou. eventueel zou je bij de maat M een kortere nok kunnen monteren waardoor je wat minder diep komt te zitten. persoonlijk zit ik liever diep dan lang, maar dit kan voor jou uiteraard anders zijn. succes met je keuze!