Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

cassette past niet, body te groot?

meerbiker
Forum-lid

meerbiker 06 apr 2012 20:42

Hallo,

Een paar weken terug heb ik een setje wielen van iemand overgenomen. Zelf heb ik al de tubes geplakt met behulp van dit forum, maar nu wou ik een nieuwe cassette er op zetten, maar toen zag ik dat dit niet paste. De body is te dik/groot voor de cassette. De oude cassette die ik eraf gehaald had had een shimano sluitring alleen wat de tanden waren weet ik niet precies want iemand anders heeft nu die cassette. Het gaat om een zetje cole t50 wielen uit 2007 waar toen sram op zat. Maar voor zover ik weet zijn de body’s voor sram en shimano hetzelfde, of heb ik dit fout. De nieuwe cassette past wel gewoon op mijn andere wiel. Hoe zou het kunnen komen dat die body te dik is?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Leon.
Forum-lid

Leon. 06 apr 2012 21:40

Wat voor cassette wil je erop zetten? Toevallig een alu DA body? Daar passen geen 9sp/junior cassettes op.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 06 apr 2012 21:43

we moeten het dus zoeken in de dura ace hoek. Betreft het een Dura Ace naaf? Die zijn een tijdje (7800 serie) met een body in alu-uitvoering geleverd met hogere splines (groter dus en te groot voor standaard shimano en sram cassettes), dit om te voorkomen dat de standaard lage splines beschadigd raakten onder het trapgeweld. Je kunt de standaard cassettes wel uitvijlen tot de gewenste vorm. Kost heel wat tijd.....

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 apr 2012 22:09

Als ik het goed begrijp heeft er al een sram cassette op gezeten. Dus het DA verhaal kan dan niet kloppen.

meerbiker
Forum-lid

meerbiker 06 apr 2012 22:53

het gaat om de naaf van een cole t50 shuriken wiel uit 2007. de cassette die ik eraf haalden had een sluitring van shimano 6600, alleen wat de cassette was kan ik me niet meer herinneren. ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan plaatsen van de body.
er past 1 kransje op en daarna worden die richels te hoog, volgenmij is het een body van aluminium,hij is een beetje bruin/goud.
ik denk dat ik hem gewoon even langs de FM breng en een andere body laat monteren. (bij mijn fulcrum wielen zou ik het zelf wel reden, alleen deze naaf en body krijg ik niet uit elkaar)

Plaats reactie