Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 05 apr 2012 19:46

skippy schreef:Ik ben sinds kort ook overstag gegaan om een Edge 800 te kopen. Het is een mooi apparaat, veel meer toeters en bellen dan een Edge 305. Navigeren lukt prima, hij geef mooi de weg aan. Al is het beeld wat donker, maar bij cruciale punten zoals kruisingen ed geeft hij mooi aan waar naar toe.
Ik heb ook een route aangemaakt in Mapsource. Heb de file "opgeslagen als". Zet hem om naar tcx. Plaats hem onder Garmin/Newfiles.
Wanneer ik mijn Edge inschakel en kijk naar de cours zie ik dat de naam die van de weg is waar hij begint. Doe ik iets verkeerd? Ik zag wel dat "automatisch een naam toewijzen" aanstond. Wie weet raad?
Ten eerste kan je de helderheid van je scherm instellen door even de aan/uit knop in te drukken.

Ten tweede dat vinkje weghalen bij automatisch een naam toewijzen, je kan dan in het veld daarboven zelf een naam invullen! ;)

Succes en veel speelplezier en HIER wat leesvoer! 8-)

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 05 apr 2012 19:51

L_U_D_O schreef:Bij het overschakelen van winter- naar zomertijd vorig weekend is het uur van mijn garmin op wintertijd blijven staan.
Meen mij te herinneren dat de aanpassing normaal gezien steeds automatisch verloopt als er sattelietontvangst is (bij de overschakeling van zomer- naar wintertijd heb ik alvast niets aangepast), maar dit blijkt nu niet het geval te zijn. Heb er sinds vorig weekend nochtans al een rit van ruim 2 uur mee gedaan en heb de GPS als een tijdje aan laten staan bij voldoende ontvangst in de hoop dat de tijd zo aangepast zou worden. Iemand hiervoor een oplossing?
Al opgelost?? Weet er geen oplossing voor maar ik heb wel zomertijd! :?:

stevendevriendt
Forum-lid

stevendevriendt 06 apr 2012 15:54

Na de 705 heb ik nu de edge 800 in mijn bezit. Als ik op de 705 een course volgde, dan was dit via een dikke roze lijn. Deze lijn was veel dikker dan de baan zelf. Op mijn edge 800 krijg ik echter bij het volgen van een course een lijntje dat nauwelijks te onderscheiden is van de weg zelf. Als ik stilsta in de schaduw en zonder zonnebril, dan lukt het wel, maar al fietsend in het volle zonlicht met een zonnebril is het bijna onmogelijk te zien. Zijn er nog mensen met deze ervaring? Of doe ik hier iets verkeerd?
Steven

plop
Forum-lid

plop 06 apr 2012 20:53

RRon schreef:
L_U_D_O schreef:Bij het overschakelen van winter- naar zomertijd vorig weekend is het uur van mijn garmin op wintertijd blijven staan.
Meen mij te herinneren dat de aanpassing normaal gezien steeds automatisch verloopt als er sattelietontvangst is (bij de overschakeling van zomer- naar wintertijd heb ik alvast niets aangepast), maar dit blijkt nu niet het geval te zijn. Heb er sinds vorig weekend nochtans al een rit van ruim 2 uur mee gedaan en heb de GPS als een tijdje aan laten staan bij voldoende ontvangst in de hoop dat de tijd zo aangepast zou worden. Iemand hiervoor een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem... Mijn klok blijft op winteruur staan. Heb al geprobeerd de GPS-modus af en aan te zetten, zonder resultaat.
Een goede FIX helpt ook niet. Ik heb ondertussen al meer dan 6 uur gefietst, maar de Garmin blijft in wintermodus.

Zou het een bug zijn in de laatste firmware? Ik zit op firmware 2.40, GPS software version 2.86.

L_U_D_O
Forum-lid

L_U_D_O 07 apr 2012 00:12

plop schreef:
RRon schreef:
Ik heb hetzelfde probleem... Mijn klok blijft op winteruur staan. Heb al geprobeerd de GPS-modus af en aan te zetten, zonder resultaat.
Een goede FIX helpt ook niet. Ik heb ondertussen al meer dan 6 uur gefietst, maar de Garmin blijft in wintermodus.

Zou het een bug zijn in de laatste firmware? Ik zit op firmware 2.40, GPS software version 2.86.
Hier nog steeds niet opgelost. Zat op versie 2.20 toen het probleem zich voordeed, heb dan 2.40 geïnstalleerd, maar daarmee werd het probleem niet opgelost. Heb ook al bijna alles geprobeerd: gps-modus af en aan, gps enkele uren buiten gelegd, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Vorige keren verliep het nochtans allemaal perfect en automatisch bij de overschakeling, maar nu dus niet.. :s

whocares
Forum-lid

whocares 07 apr 2012 07:56

plop schreef:
Hetzelfde erop zitten 2.40 en 2.86 en hier geeft ie gewoon de goede tijd aan ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

plop
Forum-lid

plop 07 apr 2012 18:22

Oplossing voor het zomeruur gevonden!

1. Verbind de Edge met de PC
2. Start de Garmin Webupdater (als je die nog niet hebt, vind je hem op http://www8.garmin.com/products/webupda ... nstall.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Start het updateproces via het Webupdaterprogramma
4. Afhankelijk of je al op firmware 2.4 zit of niet zal de updater vragen wat er moet gebeuren. Als je nog op 2.2 zit moet je updaten. Als je al op 2.4 zit moet je aanduiden dat je de software wil herinstalleren.
5. Nadat de updater alle software opnieuw op de Edge heeft geplaatst krijg je een keuzevenster waarmee je andere talen kan installeren. Helemaal onderaan de lijst staat "Timezone tables". Vink dit aan en druk op OK.
6. Eens de updater gedaan heeft koppel je de garmin los en zorg je dat je GPS ontvangst krijgt.
7. Het uur verspringt een uur!

Ik hoop dat het werkt, bij mij lukte het in ieder geval....

jmder
Forum-lid

jmder 07 apr 2012 20:00

Wie kan mij even op weg helpen? Ik heb CN 2012 Europe als Disk Img File op externe HD staan. Kopie van internet. Waar plaats ik dit bestand nu op de Edge, zodat hij deze kaart als standaard gebruikt. Op de MicroSD? In de root of in een map? En kan dat als IMG file?
Beginnertje.....

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 apr 2012 07:44

Sd kaart, in de map Garmin als .img file.

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 08 apr 2012 17:28

Ben terug van zee, en wat opweg geweest met de edge 800.

Mooi ding, heb de ronde van vlaanderen 2 maal zien passeren, gemakkelijk heen gegaan met de edge 800..
Nu als ik een route maak, stuurt hij mij met aanwijzingen automatisch naar het eindpunt.. dus hij navigeert niet naar de uitgestippelde route..
Nog een vraagje, is het enkel een roos lijntje dat je kan zien? het is redelijk moeilijk zichtbaar, en ik heb al vanalles geprobeert van kleur, de kaartlijn ofzo aanpassen, mapsource kleurtje aangepast, maar helpt niet.

whocares
Forum-lid

whocares 08 apr 2012 19:03

Beuckelaers schreef:Ben terug van zee, en wat opweg geweest met de edge 800.

Mooi ding, heb de ronde van vlaanderen 2 maal zien passeren, gemakkelijk heen gegaan met de edge 800..
Nu als ik een route maak, stuurt hij mij met aanwijzingen automatisch naar het eindpunt.. dus hij navigeert niet naar de uitgestippelde route..
Nog een vraagje, is het enkel een roos lijntje dat je kan zien? het is redelijk moeilijk zichtbaar, en ik heb al van alles geprobeerd van kleur, de kaartlijn of zo aanpassen, mapsource kleurtje aangepast, maar helpt niet.
Dat komt ws door dat je een scherm krijgt met daarop : "Naar begin van de koers navigeren" en je daarop met ja antwoord . Klopt dit ??

Kleurtje word niet aangepast , dat zegt men bij Garmin zelf . Dat je hem een kleurtje geeft is alleen voor op de kaart te laten zien hoe hij loopt , maar verder niets . Dus als je start is het lijntje gewoon roze/paars .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 08 apr 2012 22:29

Oke, dacht dat dit aan te passen was.
Ik had dus het begin en einde op zelfde punt gedaan, dus hij vroeg niet voor naar begin te navigeren..

Gesloten