Alles over vakanties op én met de fiets
-
jansen01
- Forum-lid
jansen01
07 apr 2012 11:45
fredmtb-sport schreef:amclassic-fan schreef:En file op de A12 vanochtend door Veenendaal-Veenendaal. Het blijft me toch een raadsel waarom een naam zo belangrijk is voor zoveel mensen. Ieder weekend kan je hier een toertocht rijden die dezelfde gebieden doorkruist en toch moeten en zullen zoveel mensen op precies die 1 dag er rijden.
File was er gisteren ook. Lijkt me sterk dat het door de (gehypte) toertocht komt..............
Komt (ook) door Duitsers die massaal naar Nederland trekken met Pasen!
Ben net even wezen kijken: man-o-man:
Korte mouwen, lange mouwen, korte broeken, lange broeken, mutsen, Rabo-teneus.... Was wel gevaarlijk glad in een aantal stukken, weg droogt erg langzaam in boomrijke gebieden. Opschakelen op de Italiaanse weg (met volle kracht op de pedalen). Renners die aan alle kanten voorbij vliegen (fietspad, weg, stoep...) Kerel die op z'n plaat gaat bij het verlaten van de stoep.. Kan nog wel even doorgaan..
Moet wel zeggen dat het weer aardig opknaptje en dat er zowaar een zonnetje tevoorschijn kwam
Addict R1
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
07 apr 2012 13:04
Zit er op 07:05 gestart 135 km gereden,gesloopt,koud maar voldaan.
Geen vreemde situatie meegemaakt.
@clubhuis axa.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
07 apr 2012 13:13
amclassic-fan schreef:En file op de A12 vanochtend door Veenendaal-Veenendaal. Het blijft me toch een raadsel waarom een naam zo belangrijk is voor zoveel mensen. Ieder weekend kan je hier een toertocht rijden die dezelfde gebieden doorkruist en toch moeten en zullen zoveel mensen op precies die 1 dag er rijden.
Komt meer door de wegwerkzaamheden en de verkorte afrit. Voor mij ook geen VV, rij wekelijks variaties op dit rondje lekker in mijn eentje.
What makes the boat go faster?
-
Hanz Bé
- Forum-lid HC
Hanz Bé
07 apr 2012 17:10
Ik heb vandaag de 135 Km gereden. De eerste 1,5 uur nat en koud. Toen het opdroogde verder aangenaam weer.
De tocht zelf was goed georganiseerd. Prima gepijld, goede verzorging, en een erg leuke route, met leuke/fraaie weggetjes en beklimmingen (voor Nederlandse begrippen). En geen hinder gehad van de hier genoemde hardrijders. Alleen op de italiaanse weg had iemand bedacht ff te gaan plassen, en daarbij zijn fiets half op het smalle weggetje gelegd. Link én niet zo snugger.... Verder geen gevaarlijke zaken beleefd.
En wat betreft die file denk ik dat @liviolivius gelijk heeft. De afrit van de A12 bij Veenendaal, of eigenlijk het hele stuk tussen Maarsbergen en Veenendaal is al meer dan een jaar een ramp.
-
perik
- Forum-lid
perik
07 apr 2012 19:03
Lekker gereden! Wel koud, en bij de start nat. Mooie route, geen gekke dingen meegemaakt. Niet in de file gestaan.
-
menno
- Forum-lid
menno
07 apr 2012 19:59
Vandaag Veenendaal Veenendaal en wat keek ik er naar uit.Bij aankomst regen en dat ging onderweg langzaam over tot hagel.Ik zal zeggen "de hel van Veenendaal'want wat was het zwaar.Alles nat geregent en dat werd natuurlijk ijskoud.In de pauze de handschoentjes maar uitgedaan en verder gereden zonder.Wilde voor de 135 gaan maar toch maar de 105 versie genomen ivm de kou en natte omstandigheden.Kijk er wel goed op terug want ik heb hem toch uitgereden maar mijn hartslag deed het niet optimaal.
-
janthemaster
- Forum-lid
janthemaster
07 apr 2012 20:25
Met 4 man de 135 gedaan. Eerst in de auto gescholen voor de regen eb pas om 9 uur
Vertrokken. Alleen eerste uurtje wat spetters gehad en verder niet. Was een leuke route en kon zo mooi testen hoe de conditie was. Sommigen van ons hebben nog wat werk te doen.
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
07 apr 2012 21:54
jansen01 schreef:Korte mouwen, lange mouwen, korte broeken, lange broeken, mutsen, Rabo-teneus....
Ik kwam vandaag één man in een Rabo tenue tegen op de Zijpenberg, maar dat was niemand minder dan Robert Gesink. Hoewel ik het idee had dat ik in een lekker tempo naar boven reed kwam aanpikken niet eens in me op
Verder heb ik lekker doorgereden met 2 fietsmaten. Prima organisatie, wel wat druk af en toe, maar geen klachten. Ook geen extreme situaties meegemaakt anders dan wat gedrang op de soms smalle klimmetjes, maar dat had verder geen rare gevolgen.
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
08 apr 2012 09:42
Prima verlopen allemaal; begon veel later dan gepland (eigen schuld, had gewoon met de trein moeten komen). Wel irritant: de enige reden voor de file die ochtend was het niet slimme stoplicht onderaan de afslag. Deze liet telkens 2 a 3 auto's door, zodat het lokale verkeer lekker door kon rijden. Onbegrijpelijk dat ze gewoon een file willen veroorzaken (Rijkswaterstaat en de gemeente Veenendaal hebben blijkbaar een hekel aan fietsers). 's Middags uiteraard hetzelfde de andere kant op.
Minder drukte dan vorig jaar (weer?). Niet koud gehad, want goede kleding. Fiets verder nooit in deze omgeving. Het is gewoon een prachtige uitdagende route. En de drukte vind ik eens per jaar ook wel leuk; alleen fietsen doe ik al het hele jaar.
-
jansen01
- Forum-lid
jansen01
08 apr 2012 09:45
ponsteen schreef:Prima verlopen allemaal; begon veel later dan gepland (eigen schuld, had gewoon met de trein moeten komen). Wel irritant: de enige reden voor de file die ochtend was het niet slimme stoplicht onderaan de afslag. Deze liet telkens 2 a 3 auto's door, zodat het lokale verkeer lekker door kon rijden. Onbegrijpelijk dat ze gewoon een file willen veroorzaken (Rijkswaterstaat en de gemeente Veenendaal hebben blijkbaar een hekel aan fietsers). 's Middags uiteraard hetzelfde de andere kant op.
Minder drukte dan vorig jaar (weer?). Niet koud gehad, want goede kleding. Fiets verder nooit in deze omgeving. Het is gewoon een prachtige uitdagende route. En de drukte vind ik eens per jaar ook wel leuk; alleen fietsen doe ik al het hele jaar.
Hoeveel deelnemers waren er dit jaar?
Addict R1
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
08 apr 2012 09:48
3600 deelnemers, wel met ruimere starttijden (ook na 09.30 uu). Is nog een stuk verwijderd van de 12.000 van de Amstel Gold...
-
Mikey Mike
- Forum-lid
Mikey Mike
08 apr 2012 13:29
Fiets net een half jaartje en dit was voor mij de eerste toertocht. Al die extremen die hierboven genoemd zijn heb ik niet gezien. Wel veel clubs gezien die het goed voor elkaar hadden. Netjes waarschuwen voor obstakels, bellen bij inhalen, etc. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.