appelgebak
-
- Forum-lid
Als beginnend sportief fietser doe ik mee aan toertochten.
Wat mij opvalt dat er bij elke controlepost koffie met appelgebak word aangeboden.
Men vind het zelfs een beetje raar als je geen appeltaart neemt.
Eet men alleen appeltaart omdat het zo lekker is of is er nog een andere reden voor?
Ben zeer benieuwd naar de reacties.
Wat mij opvalt dat er bij elke controlepost koffie met appelgebak word aangeboden.
Men vind het zelfs een beetje raar als je geen appeltaart neemt.
Eet men alleen appeltaart omdat het zo lekker is of is er nog een andere reden voor?
Ben zeer benieuwd naar de reacties.
Laatst gewijzigd door janplankgas op 08 apr 2012 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Eigenlijk moet er kersen- of rijstenvlaai worden gegeten maar dat hebben ze vrijwel nergens buiten Limburg en Brabant.
Ik vind appeltaart smerig maar zonder kom ik niet voorruit!
Ze kunnen net zo goed kersenvlaai, abrikozenvlaai of noem-een-vruch-vlaai.
Het is gewoon lekker en de calorien kun je wel hebben. En waarom appelgebak? Tsja,... het zal wel iets Nederlands zijn, vermoed ik zo.
Het is gewoon lekker en de calorien kun je wel hebben. En waarom appelgebak? Tsja,... het zal wel iets Nederlands zijn, vermoed ik zo.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mwa, apfelstrudel is ook goed hoor
Less is bore
-
- Forum-lid
Dank je wel voor de leuke reactie's .
Zal proberen het ook te gaan eten bij de volgende toertocht
Voor alle mensen die hebben gereageerd nog een sportief en vooral een gezellig seizoen 2012
Zal proberen het ook te gaan eten bij de volgende toertocht
Voor alle mensen die hebben gereageerd nog een sportief en vooral een gezellig seizoen 2012
In de buurt van Geraardsbergen eten we natuurlijk wel mattentaart!
Thuis zijn er natuurlijk altijd nog meer opties.
Deze is ver gevorderd.
Deze is ver gevorderd.
Heb een grote hekel aan toertochten waarin de 'bevoorradingspost' gewoon een café is waar je zelf een bestelling kunt gaan doen en afrekenen.
Ten eerste betaal ik inschrijving juist vanwege de bevoorradingsposten (de route kun je meestal heel het jaar rijden want openbare weg) en ten tweede wil ik snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder trappen. Daar hoort dus geen terras zitten bij.
Volgens mij zijn zulke terrasjestochten alleen in NL, in BE heb je gelukkig wel vaak fatsoenlijke bevoorradingen.
Ten eerste betaal ik inschrijving juist vanwege de bevoorradingsposten (de route kun je meestal heel het jaar rijden want openbare weg) en ten tweede wil ik snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder trappen. Daar hoort dus geen terras zitten bij.
Volgens mij zijn zulke terrasjestochten alleen in NL, in BE heb je gelukkig wel vaak fatsoenlijke bevoorradingen.
Kort door de bocht: ga lekker in België rijden.Meppen schreef:Heb een grote hekel aan toertochten waarin de 'bevoorradingspost' gewoon een café is waar je zelf een bestelling kunt gaan doen en afrekenen.
Maar volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Een TOERtocht is nou niet de plek om "snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder te trappen". Ten tweede zal men in een dergelijk toertocht die plek niet aanduiden met "bevoorradingspost" maar met "controlepost". Een plek om te stempelen dus. Of jij daar iets gaat eten/drinken moet je zelf weten. Tot slot betaal je de inschrijving voor het uitpijlen van een mooie route, aanwezigheid van medische of technische ondersteuning en misschien vrijwilligers om een veilige oversteek op bepaalde punten te garanderen.
Kort door de bocht: ga lekker in België rijden.Meppen schreef:Heb een grote hekel aan toertochten waarin de 'bevoorradingspost' gewoon een café is waar je zelf een bestelling kunt gaan doen en afrekenen.
Maar volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Een TOERtocht is nou niet de plek om "snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder te trappen". Daar heeft men cyclosportieven voor uitgevonden. Ten tweede zal men in een dergelijk toertocht die plek niet aanduiden met "bevoorradingspost" maar met "controlepost". Een plek om te stempelen dus. Of jij daar iets gaat eten/drinken moet je zelf weten. Tot slot betaal je de inschrijving voor het uitpijlen van een mooie route, aanwezigheid van medische of technische ondersteuning en misschien vrijwilligers om een veilige oversteek op bepaalde punten te garanderen.