Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

appelgebak

janplankgas
Forum-lid

janplankgas 08 apr 2012 09:35

Als beginnend sportief fietser doe ik mee aan toertochten.
Wat mij opvalt dat er bij elke controlepost koffie met appelgebak word aangeboden.
Men vind het zelfs een beetje raar als je geen appeltaart neemt.
Eet men alleen appeltaart omdat het zo lekker is of is er nog een andere reden voor?

Ben zeer benieuwd naar de reacties.
Laatst gewijzigd door janplankgas op 08 apr 2012 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

farelli
Forum-lid

farelli 08 apr 2012 10:01

Eigenlijk moet er kersen- of rijstenvlaai worden gegeten maar dat hebben ze vrijwel nergens buiten Limburg en Brabant.
8-)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 apr 2012 10:24

Ik vind appeltaart smerig maar zonder kom ik niet voorruit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 apr 2012 16:08

Ze kunnen net zo goed kersenvlaai, abrikozenvlaai of noem-een-vruch-vlaai.

Het is gewoon lekker en de calorien kun je wel hebben. En waarom appelgebak? Tsja,... het zal wel iets Nederlands zijn, vermoed ik zo.
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2012 17:10

Mwa, apfelstrudel is ook goed hoor ;-)
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 08 apr 2012 17:19

Bij gebrek aan rijstenvlaai is er appelgebak...

janplankgas
Forum-lid

janplankgas 08 apr 2012 18:27

Dank je wel voor de leuke reactie's .
Zal proberen het ook te gaan eten bij de volgende toertocht ;)
Voor alle mensen die hebben gereageerd nog een sportief en vooral een gezellig seizoen 2012 :) :)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 apr 2012 18:53

In de buurt van Geraardsbergen eten we natuurlijk wel mattentaart!

farelli
Forum-lid

farelli 09 apr 2012 09:49

Thuis zijn er natuurlijk altijd nog meer opties.
Deze is ver gevorderd.

Afbeelding
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Meppen
Forum-lid

Meppen 09 apr 2012 10:55

Heb een grote hekel aan toertochten waarin de 'bevoorradingspost' gewoon een café is waar je zelf een bestelling kunt gaan doen en afrekenen.
Ten eerste betaal ik inschrijving juist vanwege de bevoorradingsposten (de route kun je meestal heel het jaar rijden want openbare weg) en ten tweede wil ik snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder trappen. Daar hoort dus geen terras zitten bij.
Volgens mij zijn zulke terrasjestochten alleen in NL, in BE heb je gelukkig wel vaak fatsoenlijke bevoorradingen.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 09 apr 2012 16:05

Meppen schreef:Heb een grote hekel aan toertochten waarin de 'bevoorradingspost' gewoon een café is waar je zelf een bestelling kunt gaan doen en afrekenen.
Ten eerste betaal ik inschrijving juist vanwege de bevoorradingsposten (de route kun je meestal heel het jaar rijden want openbare weg) en ten tweede wil ik snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder trappen. Daar hoort dus geen terras zitten bij.
Volgens mij zijn zulke terrasjestochten alleen in NL, in BE heb je gelukkig wel vaak fatsoenlijke bevoorradingen.
Kort door de bocht: ga lekker in België rijden.

Maar volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Een TOERtocht is nou niet de plek om "snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder te trappen". Ten tweede zal men in een dergelijk toertocht die plek niet aanduiden met "bevoorradingspost" maar met "controlepost". Een plek om te stempelen dus. Of jij daar iets gaat eten/drinken moet je zelf weten. Tot slot betaal je de inschrijving voor het uitpijlen van een mooie route, aanwezigheid van medische of technische ondersteuning en misschien vrijwilligers om een veilige oversteek op bepaalde punten te garanderen.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 09 apr 2012 16:08

Meppen schreef:Heb een grote hekel aan toertochten waarin de 'bevoorradingspost' gewoon een café is waar je zelf een bestelling kunt gaan doen en afrekenen.
Kort door de bocht: ga lekker in België rijden.

Maar volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Een TOERtocht is nou niet de plek om "snel een hap naar binnen snaaien, bidon vullen en verder te trappen". Daar heeft men cyclosportieven voor uitgevonden. Ten tweede zal men in een dergelijk toertocht die plek niet aanduiden met "bevoorradingspost" maar met "controlepost". Een plek om te stempelen dus. Of jij daar iets gaat eten/drinken moet je zelf weten. Tot slot betaal je de inschrijving voor het uitpijlen van een mooie route, aanwezigheid van medische of technische ondersteuning en misschien vrijwilligers om een veilige oversteek op bepaalde punten te garanderen.

Plaats reactie