Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Zadelpen cervelo S3

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 09 apr 2012 14:22

Hallo,

Ik had deze vraag ook al gesteld in het cervelo topic, maar misschien dat er hier meer techneuten zijn met cervelo ervaring:


Ik heb een technische vraag, ik heb sinds kort een S3 van 2010. Geweldige bike. maar sinds kort heb ik een probleem met de zadelpen.
Hij zakt na, en hij heeft speling als hij niet heeeel vast gedraaid wordt.
Volgens de indicator op de zadelpenbuis zou hij een minimale insert hebben van ong 8 cm, maar hij kan dan ong. 4mm naar voor en achteren.
De dealer had mij gezegd zelf niet te gaan stellen om dat hij niet hoger kon ??? ( was nog lang niet de min. insert ) maar nu blijkt hij gigantisch aangeschroeft te zijn en opgevult met plastic van de verpakking.
Nu snap ik ook waarom ik er zelf niet aan mocht komen...dan zou ik dat natuurlijk zien.
Komt dit vaker voor ? en is er een oplossing voor ?
Ik moet er v/d week langs, en wil met toch een beetje kennis daar heen.
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 09 apr 2012 14:28

1 gebruik je een momentsleutel?
2: gebruik je carbonmontagepasta?
3: nieuw/ 2ehands aangekocht?
4: wat komt vaker voor? plastic in je frame?
5: heb je al contact gezocht met de dealer?
6: weet je zeker dat het (verpakking) plastic is? (heb al meerder frames gezien met iets van 'plastic' erin, vooral bij bovenbuis/balhoofd)
6: waarom zakt de pen nu opeens en eerst niet?
Addict R1

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 09 apr 2012 16:43

De dealer heeft de eerste keer mijn zadelpen afgesteld, de fiets is 2e hands.
Na verloop van tijd ging de zadelpen los zitten ( kantelen naar voor en naar achteren op de pen )

Daarna is er door de dealer een langere pen besteld, deze mocht ik zelf niet verstellen omdat hij idd met een moment was vastgezet, maar hierna zakte hij 1.5 cm
Ook werd er verltelt dat hij absoluut niet hoger kon als de stand waarin hij stond, maar toen hij gezakt was heb ik gebeld of ik hem weer terug mocht zetten op de stand wat ie stond, dat mog.

maar toen ik hem los draaide vond ik dat hij erg vast was gedraaid ( twijfel aan het verhaal over moment ), ik heb toen even de pen eruit gehaald, en nu blijkt de limiet voor de pen nog 5cm verderop te zitten. en kwam ik dat plastic zakje tegen om de speling op de te heffen ???

Ik vraag me af of er niet gewoon te veel ruimte in het frame onstaan is, waardoor de limiet van de zadelpen niet spelingvrij gehaald kan worden, als je met een zaklamp in het frame kijkt zie ik voor de rest geen plastic.
Maar ik twijfel eraan, het is tenslotte geen fiets van 200 euro
Wat voor een moment mag de klem hebben ? staat niet op de klem, ik kan het op internet ook niet vinden
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 12 apr 2012 21:01

FF snel gegoogled voor je
max 7nm, met carbonpasta kun je dan lager gaan zitten. 7NM is zeker niet hard vastdraaien. Zou eea toch maar ff checken.
zie: http://www.cervelo.com/ownersmanual/OwnersManual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Seattube collar:
• Aero seattube collar (P1, S1 and T1) - 6 N•m
• Lightweight aero seattube collar (S2, S3) – 6 to 7 N•m. Do not exceed 7 N•m clamping torque.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 07 mei 2012 16:03

probleem is inmiddels opgelost, met een langere zadelpen en beter monteren was de speling weg
Bedankt voor al jullie reactie, ik werd iig wel serieus genomen bij mijn FM
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 07 mei 2012 16:28

cipressa schreef:probleem is inmiddels opgelost, met een langere zadelpen en beter monteren was de speling weg
Bedankt voor al jullie reactie, ik werd iig wel serieus genomen bij mijn FM

Mooi voor je, de vraag die bij mij rijst is: hoe kan je een zadelpen "beter monteren" en wat heeft een langere zadelpen met zijwaartse speling (ervan uitgaande dat je de min.insert hebt aangehouden) te maken? :roll:
Addict R1

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 12 mei 2012 16:36

cipressa schreef: ik werd iig wel serieus genomen bij mijn FM
Werd je serieus genómen of werd je seriéus genomen?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 12 mei 2012 17:47

mackersv2.0 schreef:
jansen01 schreef:
cipressa schreef:probleem is inmiddels opgelost, met een langere zadelpen en beter monteren was de speling weg
Bedankt voor al jullie reactie, ik werd iig wel serieus genomen bij mijn FM

Mooi voor je, de vraag die bij mij rijst is: hoe kan je een zadelpen "beter monteren" en wat heeft een langere zadelpen met zijwaartse speling (ervan uitgaande dat je de min.insert hebt aangehouden) te maken? :roll:
Gewoon een praatje om zijn 25e post te halen.
Drie keer raden wat er te koop staat.

Ga nu kijken, vol verwachting klopt m'n... :mrgreen:
Addict R1

capt.obvious
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:19

capt.obvious 13 mei 2012 08:59

Dus...
Iemand biedt gelijk handel aan waar hij, tot voor kort, ellende mee had zodra het naar eigen zeggen weer functioneert.
Of
Iemand verzint een lulverhaal over gebreken aan zijn frame, om zo aan 25 posts te komen en zo zijn waar aan te kunnen bieden.

Oh my, ethisch kan het eerste nog best kloppen en het tweede is ook niet 'erg'....
Maar het getuigt beiden niet echt van doordacht ondernemerschap :D ;
eerst je handel in het diskrediet brengen om het vervolgens aan hetzelfde publiek aan te verkopen.
Capt. Obvious to the rescue

Plaats reactie