Allen,
Ik ben bezig met het opbouwen van mn fiets.
Nu kwam ik erachter (n beetje laat), dat de buitenkabel van mijn achterrem deels bloot ligt onder de bovenbuis. Ofwel n stukje buitenkabel van de shifter tot aan het begin van de bovenbuis, en n stukje van het einde tot aan de remhoef.
Dit ziet er in mijn ogen niet helemaal strak uit. Zijn er misschien nog mogelijkheden om de buitenkabel geheel onder de bovenbuis te monteren?
Alvast bedankt!
P.s.
Het betreft een Moser 333 frame.
Montage buitenkabel
-
- Forum-lid
Zonder foto, kan ik hier geen soep van maken. Normaal gesproken is het nodig dat er vanaf je remhendel/shifter een stuk buitenkabel is tot de bovenbuis. Dan onder de bovenbuis is het beter om geen buitenkabel te hebben, maar vanaf de bovenbuis tot de rem moet het weer 100% buitenkabel zijn.
Maar mocht je een stukje missen dan kun je dat toch gewoon aanvullen? Maar dat wordt helemaal lelijk en ook niet erg functioneel. Als ik het zo lees zou ik maar nieuwe buitenkabels gaan kopen. Echt veel geld hoef je niet kwijt te zijn.
Maar mocht je een stukje missen dan kun je dat toch gewoon aanvullen? Maar dat wordt helemaal lelijk en ook niet erg functioneel. Als ik het zo lees zou ik maar nieuwe buitenkabels gaan kopen. Echt veel geld hoef je niet kwijt te zijn.
-
- Forum-lid
Heel normaal dat de buitenkabel deels bloot ligt onder de bovenbuis, net als de versnellingskabels onder de schuine buis. Wanneer je remt wordt de buitenkabel altijd een klein beetje 'ingedrukt', waardoor je een wat sponzig gevoel kunt krijgen. Hoe korter de buitenkabel, hoe minder dit effect optreedt.
De betere buitenremkabels hebben een teflon binnenvoering. Bij Koga laten ze die binnenvoering onder de bovenbuis doorlopen. Of dat mooier staat is een kwestie van smaak. De kabel is dan wel helemaal afgedicht.
De betere buitenremkabels hebben een teflon binnenvoering. Bij Koga laten ze die binnenvoering onder de bovenbuis doorlopen. Of dat mooier staat is een kwestie van smaak. De kabel is dan wel helemaal afgedicht.
-
- Forum-lid
thx!
Kom er nu dus achter dat dit voor veel fietsen standaard is
Kom er nu dus achter dat dit voor veel fietsen standaard is