beste
na ongeveer 2 weken zat er speling op de naaf van mijn achterwiel,
ik heb effe de imbus aan de zijkant van de naaf los gedraaid en de zijkanten wat aangedraaid met de hand. ( kan het niet beter uitleggen, hopelijk begrijpt iemand me) en de imbus terug vast.
weekje later ook speling op de voornaaf.
bij beide naven is het nu opgelost en geen speling meer. maar kan ik die "zijkanten" te hard aandraaien? of iets fout hiermee doen.
industrie lagers zou je normaal ook niet kunnen bijstellen. maar wat heb ik dan net gedaan?
speling fulcrum zero
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 13 okt 2011 13:52
Dit zijn ook geen industrie- maar kogellagers. Je kunt ze te hard aandraaien, dan gaan ze stroef lopen en gaan de lagers snel kapot. Dat je de naven na aankoop moet nastellen is niet zo heel gek, een keer goed gedaan heb je er heel lang geen omkijken naar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 13 okt 2011 13:52
hoe weet ik wat te vast is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 jan 2012 22:03
Als het goed is zal jouw fietsenmaker jou verteld hebben dat je bij ongeveer 500km terug moet komen voor onderhoud !
Ik heb ook last van enkele mm. speling op mijn Zero achterwiel.
Welk tooltje moet je gebruiken om de zijkant vast te draaien ?
Ik zie daar 3 kleine boutjes, maar een kleine inbus past daar niet in. Is het misschien een tork die gebruikt moet worden ?
Thanks !
Welk tooltje moet je gebruiken om de zijkant vast te draaien ?
Ik zie daar 3 kleine boutjes, maar een kleine inbus past daar niet in. Is het misschien een tork die gebruikt moet worden ?
Thanks !
Oplossing gevonden, om speling van een F-zero te beinvloeden hoef je alleen maar het inbusje van het kapje aan de naaf los te draaien.
Door het kapje dan te draaien, span je de spanning aan (of uit) , na dit instellen het inbusje van het kapje weer vastdraaiien.
De hele handeling kan het beste worden verricht met het wiel gewoon in de fiets, zodat de speling kan worden gecontroleerd.
Zo, misschien is deze manier van uitleg ook nog van enige hulp voor een volgende Campa/Fulcrum wielspeling probleem.
Door het kapje dan te draaien, span je de spanning aan (of uit) , na dit instellen het inbusje van het kapje weer vastdraaiien.
De hele handeling kan het beste worden verricht met het wiel gewoon in de fiets, zodat de speling kan worden gecontroleerd.
Zo, misschien is deze manier van uitleg ook nog van enige hulp voor een volgende Campa/Fulcrum wielspeling probleem.