Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fiets afstellen

Ikke_mvg
Forum-lid

Ikke_mvg 17 apr 2012 06:34

Hallo

ik heb pas een nieuwe fiets gekocht en deze helemaal laten afstellen, nu als ik 2 uurtjes op de fiets zit krijg ik last van mijn nek, welke kleine aanpassing kan ik aan mijn fiets doen om mijn klachten te verminderen

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 apr 2012 06:55

Iets hoger zitten, dus stuurnok iets hoger of omdraaien, of/en iets korter zitten, niet te gestrekt dus kortere stuurnok. Rijd eerst een aantal ritten om te wennen, blijf je last houden dan veranderingen toepassen.

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 17 apr 2012 08:39

Je hebt de fiets helemaal laten afstellen dus ik zou zeggen: terug naar de afsteller met je klachten zodat die de afstelling persoonspecifiek kan aanpassen.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 17 apr 2012 09:11

Tenzij, als het je eerste racefiets is, dan zou mijn advies kunnen zijn om nog wat meer te fietsen (tenminste, als je niet helemaal verkeerd op je fiets zit).. Iedereen die de eerste keer op een racefiets zit heeft wel ergens pijn.
Als het dat niet is, zou de fiets in den beginne een beetje moeten afgesteld zijn als jouw vorige fiets (tenzij je daar ook nekpijn aan overhield).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sportarts
Forum-lid

sportarts 17 apr 2012 19:31

Terug naar de winkel waar je de fiets hebt laten afstellen en: core-stability oefeningen doen! Goed voor je rug/nek, je fietshouding, je efficiency en preventief tegen blessures.
Welke oefeningen zie je incl filmpje op http://www.sportzorg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie