Neutron Ultra of Zonda
-
- Forum-lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 25 mar 2008 14:48
Momenteel rijd ik op een setje Campagnolo Khamsin wielen (icm met een Scott Speedster, (zelf) opgebouwd met Campa, huidig gewicht pm 8,5 kg).
Ik overweeg een upgrade van deze wielen. Het merk staat vast (campa) maar ik twijfel erg tussen een investering in een paar Zonda's of Neutron Ultra's. Zonda's worden vanaf € 300,= aangeboden (duitsland), een set Neutron Ultra's kost bij Hopmans €515,=. Ten opzichte van de Khamsins zoek ik kwaliteitsverbetering en een lager gewicht.
Gezien het gebruik (veel in de bergen (Alpen / Dolomieten / Ventoux) en het heuvelland) spreekt een goede lage set erg aan (N.U.) maar ze zijn natuurlijk wel weer een paar honderd € duurder dan de ook niet slechte ("medium" hoge) Zonda's. Hoe significant is het kwaliteitsverschil van zowel Zonda tov Khamsin als Zonda tov Neutron.
Ik rijd geen wedstrijden, wel cyclo's / toertochten, ben vrij licht (69 kg bij 1,84m) en rijd ook licht.
Ik zie de reacties wel.
Groet,
Edit: banden: Conti Grand Prix, 4000s en dat bevalt erg goed
Ik overweeg een upgrade van deze wielen. Het merk staat vast (campa) maar ik twijfel erg tussen een investering in een paar Zonda's of Neutron Ultra's. Zonda's worden vanaf € 300,= aangeboden (duitsland), een set Neutron Ultra's kost bij Hopmans €515,=. Ten opzichte van de Khamsins zoek ik kwaliteitsverbetering en een lager gewicht.
Gezien het gebruik (veel in de bergen (Alpen / Dolomieten / Ventoux) en het heuvelland) spreekt een goede lage set erg aan (N.U.) maar ze zijn natuurlijk wel weer een paar honderd € duurder dan de ook niet slechte ("medium" hoge) Zonda's. Hoe significant is het kwaliteitsverschil van zowel Zonda tov Khamsin als Zonda tov Neutron.
Ik rijd geen wedstrijden, wel cyclo's / toertochten, ben vrij licht (69 kg bij 1,84m) en rijd ook licht.
Ik zie de reacties wel.
Groet,
Edit: banden: Conti Grand Prix, 4000s en dat bevalt erg goed
Laatst gewijzigd door fritshoeve op 17 apr 2012 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Frits
Ik ben van khamsin en schwalbe lugano banden naar zonda met schwalbe R1 banden overgestapt een wereld van verschil.
Ik weet niet als ik andere banden op de Khamsins had gelegd hoe het dan geweest zou zijn.
ik ben 187m en 82kg en ontzie de wielen niet.
Ik weet niet als ik andere banden op de Khamsins had gelegd hoe het dan geweest zou zijn.
ik ben 187m en 82kg en ontzie de wielen niet.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Prijs/kwaliteit gaat er waarschijnlijk niets boven de zonda's. De neutron ultra voegt, belave de prijs, weinig toe op de normale neutron.
Dus dan zou ik zeggen de normale neutrons of toch de zonda's. Waar je verder op moet letten is dat de zonda waarschijnlijk een stuk minder comfortabel is dan de neutron. Zelf rijd ik met protons en eurus en de laatste is merkbaar stugger...
Dus dan zou ik zeggen de normale neutrons of toch de zonda's. Waar je verder op moet letten is dat de zonda waarschijnlijk een stuk minder comfortabel is dan de neutron. Zelf rijd ik met protons en eurus en de laatste is merkbaar stugger...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Forum-lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 25 mar 2008 14:48
Neutron zit volgens mij niet meer in het Campa gamma: wordt dus automatisch Neutron Ultra tenzij ik nog een overjarige set kan vinden (voor minder dan €515,=).
Frits
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02
Ik had een aantal weken terug een setje normale Neutrons te pakken bij Hopmans. Kostten me toen 395,-.
Zonda's zijn net als Khamsins medium-profile wielen. Zonda's zijn natuurlijk een stuk lichter dan de Khamsins en ze hebben andere lagers. Geen industrielagers maar cup-conus lagers. Van Campagnolo zijn die onovertroffen.
Neutron wielen zijn low-profile. Lagere velgen dus. Daardoor wat comfortabeler. Misschien zijn ze daardoor iets lichter. De lagering is hetzelfde als bij de Zonda's. Low-profile wielen worden door Campa gezien als 'echte' klimwielen, voor wat dat waard is.
Neutron wielen zijn low-profile. Lagere velgen dus. Daardoor wat comfortabeler. Misschien zijn ze daardoor iets lichter. De lagering is hetzelfde als bij de Zonda's. Low-profile wielen worden door Campa gezien als 'echte' klimwielen, voor wat dat waard is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40111
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mocht banden wisselen niet je sterkste punt zijn: zondas. Erg, heel erg lastig bij neutron. (en proton en sirocco)
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Vergeet de Nucleons niet, de voorloper van Neutron, ook geen pretje.daniel1975 schreef:Mocht banden wisselen niet je sterkste punt zijn: zondas. Erg, heel erg lastig bij neutron. (en proton en sirocco)
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Scirocco niet meer tegenwoordig (en protons kun je niet meer kopen). Bij recente Eurus wielen gaat het ook al makkelijk, in tegenstelling tot een aantal jaren geleden.daniel1975 schreef:Mocht banden wisselen niet je sterkste punt zijn: zondas. Erg, heel erg lastig bij neutron. (en proton en sirocco)
Ik weet niet of de Neutrons de afgelopen jaren nog vernieuwd zijn, maar wellicht dat het ook al makkelijker gaat bij het nieuwste model.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40111
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Eurus is al makkelijk sinds de overstap naar de brede spaken (2007?)
Less is bore
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
De tubeversies gingen altijd al goed
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®