Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Mijn eerste nieuwe fiets: advies is meer dan welkom

Matthijs69
Forum-lid

Matthijs69 14 feb 2012 09:16

DanBen schreef:Tip: ga op 21 of 22 april naar BikeFestival op de Nedereindse berg. Daar kun je uitgebreid fietsen (o.a. Bianchi en een aantal Duitse merken) proberen en wellicht kom je er daar achter dat je budget misschien wel opgeschroefd moet worden.... ;)
Goed idee. Ik zet het in mijn agenda. En nee, helaas kan het budget gewoon niet omhoog nu...

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 14 feb 2012 11:56

DanBen schreef:Nee, helaas is Specialized niet aanwezig op BikeFestival...wel Cervelo, Pinarello en nog een dozijn andere merken.
Klopt idd, die hebben medio Maart een testival...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

bibske
Forum-lid

bibske 14 feb 2012 14:31

Tweedehands kan voor de belastingdienst wel zolang er maar een factuur is, dus bij een particulier kopen mag niet. Als je werkgever met een georganiseerd plan werkt (dus via een tussenpersoon) dan zijn er vaak ook regels mbt merk/winkel etc.
Over de fiets: koop degene waar jij blij van wordt. Met Sora kan je prima een aantal jaren plezier hebben, zeker als je niet heel vaak fietst. Als jij blijer wordt van een Celetste Bianchi met Sora dan een grijze Bulls met 105 dan moet je voor de eerste gaan. Je zal zowiezo ergens keuzes moeten maken, en jij alleen kan bepalen waar je je geldt aan uitgeeft!

Matthijs69
Forum-lid

Matthijs69 19 feb 2012 08:44

jee schreef:Met jouw budget kan je op moment wel een fiets scoren met shimano 105. Zoals al aangegeven is kijk je best eens naar merken zoals; Cube, Sensa, Bulls,...
Van sora zou ik wegblijven, de nieuwe tiagra groep is ook een goede optie. Bij campagnolo en SRAM hebben ze geen tripples dus kan je best bij shimano blijven.
Wat is de algemene mening over de Duitse merken? Cube, Bulls, Sensa, Ghost... Is dat inderdaad net zo goed of mss wel beter dan de meer 'gevestigde' bekendere merken? En hoe verhoudt Trek zich tot die Duitse merken.

Gister bij Mammoet in Den Haag begon de verkoper weer over zijn stokpaardje dat schakelgroep pas op de 5e plaats komt bij het bepalen wat een goede fiets is. Hij vindt frame het allerberlangrijkste. Wat is jullie mening? En wat moet er dan zo belangrijk zijn aan het frame? Behalve dan dat ik er goed op zit natuurlijk...

joers
Forum-lid

joers 19 feb 2012 09:00

Schakelgroep niet belangrijk??? Tuurlijk...snap ik.....:S
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

eelcoz

eelcoz 19 feb 2012 14:26

Natuurlijk is het frame belangrijk. Echter om nu te zeggen dat de schakelgroep pas op de 5e plaats komt... Wat staat bij hem dan op plaats 2, 3 en 4? Grof gezegd gaat het om 3 dingen: Frame, wielen en onderdelengroep. Alle 3 zijn ze belangrijk. Echter, het frame is (meestal) het duurste om te upgraden, dus doe je niet zo snel.

Duitse merken zijn uitstekend. Hele goede prijs/kwaliteitverhouding. Bulls vind ik persoonlijk niet mooi, en ken ik niet zo goed. Cube en Stevens maken echter uitstekende frames voor mooie prijzen.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 19 feb 2012 16:05

Allereerst je fietshouding (leer je door schade/schande...
Frame is het allerbelangrijkst, is ook minder gemakkelijk te vervangen dan onderdelen.
Wielen
Schakelgroep
Pedalen
Stuur/zadelpen

Zadel zet ik er niet bij, omdat de één op een standaard zadel uren kan fietsen en de ander een Body Geometry zadel nodig heeft....
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

bibske
Forum-lid

bibske 21 feb 2012 14:24

Ik heb een Bulls MTB en een Colnago racefiets. De Colnago met mijn hart gekocht en de Bulls puur op de specs en als je mij laat kiezen ga ik daarom voor de Colnago. Je kan je blindstaren op de specs maar het moet gewoon klikken met een fiets, dan heb je er achteraf het meeste plezier mee.

Matthijs69
Forum-lid

Matthijs69 11 apr 2012 09:06

Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik een fiets gevonden. Het is een Bulls harrier 1 geworden met 105 triple. Ik heb gekozen voor de grijze variant. Vond ik toch wat mooier.

Dank iedereen voor de adviezen!

bibske
Forum-lid

bibske 11 apr 2012 17:32

Veel plezier ermee! Een Harrier is een prima fiets om mee te beginnen.

Matthijs69
Forum-lid

Matthijs69 18 apr 2012 09:26

bibske schreef:Veel plezier ermee! Een Harrier is een prima fiets om mee te beginnen.
Dank Bibske! Ik heb er inmiddels al een ritje op gemaakt en vergeleken met mijn oude Concorde Aquila is het echt een verademing :-)

Plaats reactie