Force of Chorus
Hallo,
ik sta op het punt een nieuwe fiets aan te schaffen. Alleen twijfel ik over de afmontage van deze fiets, gebaseerd op mijn ervaring met chorus heeft die groep weer mijn voorkeur. Aan de andere kant kan ik ook kiezen voor een iets goedkopere en prijstechnisch gunstiger sram force groep.
Het geld wat ik over houd door voor Force te kiezen zou ik weer kunnen gebruiken om iets chiquere wielen te nemen of een ander stuur, zadelpen, pedalen etc.
Wie kan mij gebaseerd op zijn eigen ervaring van advies voorzien, dus duurdere groep of andere wielen of andere onderdelen?
bedankt.
ik sta op het punt een nieuwe fiets aan te schaffen. Alleen twijfel ik over de afmontage van deze fiets, gebaseerd op mijn ervaring met chorus heeft die groep weer mijn voorkeur. Aan de andere kant kan ik ook kiezen voor een iets goedkopere en prijstechnisch gunstiger sram force groep.
Het geld wat ik over houd door voor Force te kiezen zou ik weer kunnen gebruiken om iets chiquere wielen te nemen of een ander stuur, zadelpen, pedalen etc.
Wie kan mij gebaseerd op zijn eigen ervaring van advies voorzien, dus duurdere groep of andere wielen of andere onderdelen?
bedankt.
Van wielen ga je sowieso meer merken dan van groep. Die groepen zijn trouwens redelijk vergelijkbaar, gewoon kopen wat je mooi vindt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1havana schreef:Die groepen zijn trouwens redelijk vergelijkbaar, gewoon kopen wat je mooi vindt.
De chorusgroep kun je wel mooi combineren met een setje mooie goede Campa-wielen (die ik persoonlijk mooier vind dan het Fulcrum equivalent).
Less is bore
+1 kopen wat je mooi vind en wat lekker schakelt, dus passen je handden goed over de shifters
prijs kwaliteit verhouding is over het algemeen prima van alle groepen van de diverse merken
Succes met kiezen.
prijs kwaliteit verhouding is over het algemeen prima van alle groepen van de diverse merken
Succes met kiezen.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik zou voor chorus gaan. Vind het er veel stijlvoller uitzien dan force, loopt mooier en is ook nog eens 11sp. Mooie wieltjes erbij en klaar. Force is prijstechnisch en gewichtstechnisch leuk. Maar chorus is nou ook niet zo zwaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Denk dat het aan de fiets ligt of het stijlvoller staat... En 11speed levert nog wel eens gelazer op met de afstelling en dan loopt ie echt niet mooi. Maar goed, TS mag beslissen naar zijn smaak. Chorus is een prima groep, net als Force. Aan beide doe je geen miskoop, al is Force imho wat praktischer voor wedstrijdgebruik ivm schakelen in de beugel (mij bevalt Campa dan niet). Maar om de vraag van TS goed te kunnen beantwoorden wil ik eigenlijk liever het complete plaatje zien. Een chorus-fiets met aksium velgen is niks tov een Force met ksyriums (ik noem even wat willekeurigs).thestudent schreef:Ik zou voor chorus gaan. Vind het er veel stijlvoller uitzien dan force, loopt mooier en is ook nog eens 11sp. Mooie wieltjes erbij en klaar. Force is prijstechnisch en gewichtstechnisch leuk. Maar chorus is nou ook niet zo zwaar.
- timofietst
- Forum-lid
Ik ben nu een frame met Chorus en Zonda's aan het opbouwen. Ziet er echt schitterend uit Wat gewicht betreft zou ik het niet weten, daarin ontlopen ze elkaar niet veel. De looks van Chorus vind ik beter, vooral het crankstel is prachtig. 11 speed heeft voor mij het voordeel dat je de 11-23 of 12-25 kunt gebruiken met daarin alle kransjes opvolgend (ook de 18).
Bottom line denk ik echter dat je meer zal merken van betere wielen, daar zou ik toch voor kiezen. Wel met de kanttekening dat het schakelen van SRAM wel een iets ander princiepe is dan Campy en dat moet je prettig vinden.
Bottom line denk ik echter dat je meer zal merken van betere wielen, daar zou ik toch voor kiezen. Wel met de kanttekening dat het schakelen van SRAM wel een iets ander princiepe is dan Campy en dat moet je prettig vinden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Afstelling: werkelijk nooit problemen met 11sp (meerdere fietsen opgebouwd van Athena tot SR)kurvenmeister schreef:En 11speed levert nog wel eens gelazer op met de afstelling en dan loopt ie echt niet mooi. ......................
Chorus is een prima groep, net als Force. Aan beide doe je geen miskoop, al is Force imho wat praktischer voor wedstrijdgebruik ivm schakelen in de beugel (mij bevalt Campa dan niet).
Schakelen in de beugel: vind ik juist wel heel fijn. Bij Campa kan ik de beugel veel beter vasthouden en met duim opschakelen. Smaken verschillen dus
Less is bore
- de zwarten
- Forum-lid HC
Weet niet of het al is behandeld in het groepen topic, maar hou rekening met evt. restwaarde en slijtage.
Campa scoort op dat vlak al 10-tallen jaren goed, ben benieuwd welke ervaring langdurige SRAM gebruikers hebben.
Campa scoort op dat vlak al 10-tallen jaren goed, ben benieuwd welke ervaring langdurige SRAM gebruikers hebben.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- boswielrenner
- Forum-lid
Wellicht nog een klein puntje om mee te nemen in de afweging. Met Sram kan je altijd shimano onderdelen gebruiken. Is in menig buitenland vaak beter te vinden bij plaatselijke rijwielshop (als je panne hebt).
Ik vind zowel Force als Chorus erg mooi en goed. Als ik moest kiezen zou ik Chorus verkiezen boven Force. Ik kies wel Sram Red boven Chorus.
Ik vind zowel Force als Chorus erg mooi en goed. Als ik moest kiezen zou ik Chorus verkiezen boven Force. Ik kies wel Sram Red boven Chorus.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC