Garmin Edge 500
Ik heb de auto-pause functie aan staat op mijn Garmin.
Echter als ik een workout doe dan werkt de auto-pause niet. Oftewel als ik in een bepaalde hartslagzone moet fietsen en ik sta voor een stoplicht dan begint iedere keer dat ding te piepen en dat is nogal irritant. Anderzijds, als ik een interval training doe dan loopt de tijd door als ik stil sta. Weet iemand of daar een oplossing voor is?
Echter als ik een workout doe dan werkt de auto-pause niet. Oftewel als ik in een bepaalde hartslagzone moet fietsen en ik sta voor een stoplicht dan begint iedere keer dat ding te piepen en dat is nogal irritant. Anderzijds, als ik een interval training doe dan loopt de tijd door als ik stil sta. Weet iemand of daar een oplossing voor is?
@cornholio: kun je ook kiezen voor de Bryton Rider 40. Barstensvol functionaliteit en je kunt er ook routes inzetten die je vervolgens à.d.h.v. aanwijzingen op je display kunt rijden zonder dat je de bordjes moet volgen. Is toch €50 goedkoper dan de Rider 50.
Better do it right once
Heb je 'm in de map "Newfiles" gezet?
Het volgende doen: Menu toets indrukken -> Training -> Koersen. Dan zie je in het beeld: "leest gegevens". Dan krijg je een lijst met koersen. In jouw geval dus één. Deze koers selecteren. Vervolgens -> Doe Rit.
Als de Edge 500 deze koers ingelezen heeft kies je met de Page/Menu/Enter toets het juiste scherm. Ziet er in het begin uit als een bijna leeg scherm met bovenin twee aparte velden.
Tijdens de rit kan je met deze Page... toets schakelen tussen de verschillende pagina's.
Als de Edge 500 deze koers ingelezen heeft kies je met de Page/Menu/Enter toets het juiste scherm. Ziet er in het begin uit als een bijna leeg scherm met bovenin twee aparte velden.
Tijdens de rit kan je met deze Page... toets schakelen tussen de verschillende pagina's.
O ja, niet vergeten bij de start van de rit de start/stop toets in te drukken. Succes.
Je zal tijdens het rijden van de koers wel eens opmerken dat de lijn van het scherm verdwenen is. Zie je alleen nog het driehoekje/pijltje. Wanneer je weer bij een volgend koerspunt in de buurt komt verschijnt het lijntje (meestal) wel weer.
Het verdwijnen van het lijntje is een belangrijk onderwerp geworden in het Garmin Edge 500 topic op het Garmin forum. Iedere keer wordt gevraagd wanneer Garmin een nieuwe firmware versie uitgeeft waar o.a. deze bug uit verdwenen is.
Je zal tijdens het rijden van de koers wel eens opmerken dat de lijn van het scherm verdwenen is. Zie je alleen nog het driehoekje/pijltje. Wanneer je weer bij een volgend koerspunt in de buurt komt verschijnt het lijntje (meestal) wel weer.
Het verdwijnen van het lijntje is een belangrijk onderwerp geworden in het Garmin Edge 500 topic op het Garmin forum. Iedere keer wordt gevraagd wanneer Garmin een nieuwe firmware versie uitgeeft waar o.a. deze bug uit verdwenen is.
Bedankt voor de info !harrie schreef:O ja, niet vergeten bij de start van de rit de start/stop toets in te drukken. Succes.
Zit met ongeveer hetzelfde. Je moet even op Youtube kijken voor voorbeelden van de navigatie, hielp mij om er een gevoel bij te krijgen. De Bryton 50 hangt meer naar de Garmin Edge 800 wat betreft navigatie. Zit zelf nu te twijfelen of ik niet juist een Wahoo pack moet kopen i.c.m. mijn iPhone.Cornholio schreef:Hoi Joers,
ik ben ook opzoek naar een knappe fiets GPS waarmee ik mijn routes, hartslag en cadans wil bijhouden.
ik ben nu aan het twijfelen tussen de EDGE 500 en de Bryton 50.
ze zijn ongeveer even duur alleen de bryton bied wat extra mogelijkheden zoals navigatie, niet dat ik daar heel veel gebruik van zal maken. maar tijdens bijv. tourtochten is het handig om hem alvast in te plannen zodat je niet op die bordjes hoeft te letten.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Vandaag ook voor het eerst een course gereden, maar ik werd helemaal gek op de terugweg. Telkens kreeg ik de melding: "off course" terwijl ik midden op de juiste weg reed (ik heb immers zelf de route gemaakt in Garmin Connect)
Ik denk dat het te maken heeft met het maken van de route in Garmin connect. Ik heb de route gemaakt tot een eindpunt en toen "out and back" gedaan. Ik heb ergens op het net gelezen dat dát nou juist het probleem is.
Voor mij een super onprettige ervaring, maar ik ga het toch nog eens proberen met een andere route.
Ik denk dat het te maken heeft met het maken van de route in Garmin connect. Ik heb de route gemaakt tot een eindpunt en toen "out and back" gedaan. Ik heb ergens op het net gelezen dat dát nou juist het probleem is.
Voor mij een super onprettige ervaring, maar ik ga het toch nog eens proberen met een andere route.
Vraagje, als op de Edge 500 een aangemaakte course rijdt, registreert hij dan evengoed je afgelegde route die je vervolgens kan uploaden op de garmin connect? Misschien dat je dat wil omdat je zuivere data wilt hebben achteraf ipv getekende lijnen. En wellicht als je je route wijzigt.
Uitdagingen 2011: SRC 160km, Ardechoise 176km Volcanique, LM 250km
http://www.bikeplanner.com/rose69" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikeplanner.com/rose69" onclick="window.open(this.href);return false;