Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Force of Chorus

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 apr 2012 16:53

Kettingen, bladen en remblokken zijn allemaal uitwisselbaar. Dat kan wel eens handig zijn in het buitenland.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 apr 2012 16:56

volgens mij kan je cassettes, bladen, kettingen, remblokken, kettingbladboutjes, gereedschap, bodies ect. gebruiken. Allemaal niet zo spannend en ook geen reden om geen chorus te nemen, maar mijn indruk is wel dat meer mensen op shimano rijden dus je kan eens wat makkelijker een wiel lenen van een ander of shimano geschikt gereedschap gebruiken als je in den vreemde bent. Dit alles staat natuurlijk wel met wat de andere fietsvrienden rijden of waar je bent en je krijgt pech met de fiets. Daarnaast is Force goedkoper in het onderhoud dan Campa. Let wel ik denk dat dit zo is...zeker weet ik het niet.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 apr 2012 16:58

Slijtageonderdelen van SRAM/Shimano zijn goedkoper, daar staat tegenover dat Campa-onderdelen langer meegaan. Onder de streep maakt het weinig uit.

jeroen_r
Forum-lid

jeroen_r 18 apr 2012 20:25

Dank je wel voor de reacties, zoals ik al zei heb ik momenteel ook al chorus op mijn huidige fiets. Argumenten zoals verkrijgbaarheid in het buitenland neem ik niet mee aangezien ik daar nu nog geen ervaring mee heb. Op de chorus groep heb ik ook nog weinig onderhoud hoeven plegen, de cassette gaat mijns inziens behoorlijk lang mee of komt dat doordat ik twee kettingen gebruikt heb?

Dus al met al denk ik dat ik voor de chorus groep ga op de Zannata shadow Z81 (http://www.zannata.be/node/5). Dan zal ik op zijn minst Zonda wielen of mavic open pro/cpx33 met record naven erbij nemen.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

b.rt
Forum-lid

b.rt 18 apr 2012 21:16

De laatste generatie 11-speed schakelt feilloos, en blijft feilloos schakelen (in tegenstelling tot de eerste generatie). Ik rijd nu sinds januari op mijn fiets (waaronder verscheidene wedstrijden in hondeweer) en de groep heeft nog geen afstelling nodig gehad. Een 11-23 mét 18 is trouwens heel fijn.

jeroen_r
Forum-lid

jeroen_r 29 apr 2012 14:37

Het gaat de Zannata worden met Chorus en Eurus wielen, denk toch spijt te gaan krijgen wanneer ik voor Force gekozen zou hebben. Ik weet nu wat ik heb met Chorus en met Force moet ik het maar afwachten. Complete plaatje zou worden Zannata shadow (z81) met chorus en Eurus wielen.

Wat denken jullie goede keus?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 29 apr 2012 15:10

Ja Jeroen, goede keus.

Koop toch de fiets die je zelf wil en die je het beste past.
Als deze dan nog eens past in je budget en je vindt hem mooi dan heb je goed gekozen.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

yoda
Forum-lid

yoda 29 apr 2012 15:25

jeroen_r schreef:Het gaat de Zannata worden met Chorus en Eurus wielen, denk toch spijt te gaan krijgen wanneer ik voor Force gekozen zou hebben. Ik weet nu wat ik heb met Chorus en met Force moet ik het maar afwachten. Complete plaatje zou worden Zannata shadow (z81) met chorus en Eurus wielen.

Wat denken jullie goede keus?
Prima keuze!!
Do or Do not.. There is no try

Plaats reactie