Lightweights
@sharkman; +1 voor het accelereren maar functioneel gezien is het dat wel een beetje en natuurlijk de looks maar dat is persoonlijk.
Juist wat je zegt snelheid houden ze beter vast gevoelsmatig, als ik in de polder veel reed dan wist ik het wel.......denk dat ik dan veel op mijn Bora's zou rijden!
Juist wat je zegt snelheid houden ze beter vast gevoelsmatig, als ik in de polder veel reed dan wist ik het wel.......denk dat ik dan veel op mijn Bora's zou rijden!
YFood !!!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Voor de duidelijkheid; ik rjj met Fulcrum Racing Speed XLR's. Bora's met een Fulcrum sticker Ben er erg tevreden over, hoewel ik Lightweight wielen wel een trapje hoger vind. Ik zou ze graag eens een dagje willen rijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Een vraagje: heb je met tubes met latex biba (zoals de veloflex carbon en extreme) icm lightweight bij lange afdalingen en slechte remtechniek ook zoveel kans op een ploffende biba als bij de combinatie latex biba / clincher / aluvelg? Of is dit 'veiliger'?
Greetz
Greetz
Veiliger, aangezien er geen velgrand is die warm kan worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die velgrand heb je net zo goed (en ook tubevelgen kun je oververhitten) alleen hebben tubevelgen een "box" constructie en kan de warmte iets (maar ook niet heel veel) beter weg.
Als je niet kunt remmen beschadigd een tubevelg uit carbon net zo goed (al ligt de grens met lightweight wel heel veel verder dan met far east produkten).
Latex zou ik zelf overall laten in de bergen maar als het moet dan nog bij tubes.
Als je niet kunt remmen beschadigd een tubevelg uit carbon net zo goed (al ligt de grens met lightweight wel heel veel verder dan met far east produkten).
Latex zou ik zelf overall laten in de bergen maar als het moet dan nog bij tubes.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
@Sharkman: Dus je zou voor de bergen Conti Competition tubulars monteren of gewoon blijven rijden met Veloflex of Vittoria tubulars.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
@boswielrenner; rijd zelf met Veloflex in de bergen met mijn LW's/Bora's. Meeste ervaren rijders in de bergen rijden met tubes om aflopers bij een klapband te voorkomen, als een tube ploft door remmen ligt het toch wel aan de berijder zijn remgedrag, kort remmen maar krachtig dat is de manier van remmen in de bergen.
Een alu velgrand is een veel betere geleider dan carbon qua warmte, maar je rem techniek is en blijft het belangrijkste!
Een alu velgrand is een veel betere geleider dan carbon qua warmte, maar je rem techniek is en blijft het belangrijkste!
YFood !!!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
I know, maar maakt het nog wat uit dat de tubulars latex of gewone binnenband heeft, of is dit geen issue als je op juiste manier remt in de bergen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik rijdt met Vredesteins maar als je speciaal voor de bergen tubes monteert zou ik een tube met butyl biba pakken. Zouden er veloflexen op liggen dat zouden ze lekker blijven zitten maar is zou er met remmen extra rekening mee houden.
Het scheelt natuurlijk ook nogal dat bij een clincher, de binnenband nagenoeg op de velg ligt en ook tegen de velgrand komt.
Bij een tube zit er nog wel wat tussen voor dat daar de binnenband bereikt wordt door de warmte, waarschijnlijker is dat in een extreem geval de je lijm vloeibaar remt en daardoor de tube eraf drukt in de bochten.
Bij een tube zit er nog wel wat tussen voor dat daar de binnenband bereikt wordt door de warmte, waarschijnlijker is dat in een extreem geval de je lijm vloeibaar remt en daardoor de tube eraf drukt in de bochten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
- Locatie: Calgary, AB, Canada
sharkman113 schreef:Heb ik naar gevraagd, buitenkant een dikte is gelijk gebleven, velgbed zit er nu uit als een soort nylon i.p.v. carbon (wellicht om de hitte beter kwijt te kunnen) maar volgens mij hebben de laatste "gewone" clinchers dit ook.Bij Meilenstein hebben ze toch wat veranderd aan de remrand?
En wat betreft bora's die zijn aerodynamischer en zijn gevoelsmatig sneller bij gelijkblijvende snelheid (meer middelpuntvliedende kracht) maar voor de rest staat lightweight toch echt een trapje hoger en het gevoel waarmee ze accellereren is onvergelijkbaar.
Zojuist mijn nieuwe fiets ontvangen http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=345 met als verassing de nieuwe meilenstein clinchers ipv de bestelde Standard III clinchers.
Mijn Gewicht: 93 kg (lengte 197cm)
Mijn ervaring met racewielen so far:
-Ksyrium elite uit 2004 of zoiets: bagger uitsluitend problemen (zie voorgaande reacties)
-Fulcrum zero: geweldig maar toch niet perfect
-LW meilenstein: Hemels!! (ongeloofelijk: veel strakker dan de Fulcrum die toch zeker zeer oké waren)
De kostprijs per wiel/wielset heb ik buiten beschouwing gelaten in deze korte evaluatie.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Kan je Lightweight Meilenstein Clinchers 20/20 spaken rijden met het Sram WiFli systeem. dus een lange kooi derailleur in combinatue met een 12-32 cassette voor het echt steile werk?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29