Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 23 apr 2012 16:02

Afbeelding

Eindelijk klaar, net een rondje gereden...wat een heerlijke racebak! Echt een enorme sprong vooruit (letterlijk!) vgl met mijn oude Trek 1.5. Die was ook aluminium maar dit frame is veel stijver maar ook comfortabeler dan ik had verwacht. De Zonda's lopen heerlijk zacht, ook door de Open Corsa Evo bandjes. Chorus schakelt heel direct, moet wel wat wennen aan de stevige klik (maar daar heb ik juist specifiek voor gekozen), en ziet er gewoon heel gaaf uit 8-) Volledige specs:

Frame: Canyon Ultimate AL EVO Team, maat xl (60)
Groep: Campagnolo Chorus compact, 12-29
Wielset: Campagnolo Zonda
Banden: Vittoria Open Corsa Evo CXII 23mm / Continental biba's
Stuurpen: Ritchey WCS 4-axis 110cm
Stuur: Ritchey WCS EvoCurve 44cm
Stuurlint: Ritchey cork
Zadelpen: Canyon VCLS
Zadel: Pro Condor
Pedalen: Time iClic Racer
Bidonhouders: Tacx Tao zwart (nog monteren)

Deze jongen is blij... :D
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 apr 2012 16:18

[quote="timofietst" Chorus schakelt heel direct, moet wel wat wennen aan de stevige klik (maar daar heb ik juist specifiek voor gekozen), en ziet er gewoon heel gaaf uit 8-) Volledige specs:

[/quote]

Mooi fietsje!
Uit ervaring kan ik zeggen dat je Chorus groep in moet lopen. Hij zal steeds soepelere worden. Trek hier zeker 1000 km voor uit.

P.S.: je zadel lijkt wel erg ver naar voren te staan; check even of je binnen de op de rails aangegeven lijntjes blijft, anders heeft het zadel te veel te lijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 apr 2012 16:58

timofietst schreef:...Deze jongen is blij... :D
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen... Gefeliciteeerd en nog heel veel plezier er mee (zal wel lukken :lol: )! Ben zelf trouwens ook een erg tevreden Chorus-rijder en ik denk dat je dan ook geen spijt zult krijgen van je keuze voor deze groep.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
jiwitri
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:36

Gebruikersavatar jiwitri 23 apr 2012 17:07

timofietst schreef:Afbeelding

Eindelijk klaar, net een rondje gereden...wat een heerlijke racebak! Echt een enorme sprong vooruit (letterlijk!) vgl met mijn oude Trek 1.5. Die was ook aluminium maar dit frame is veel stijver maar ook comfortabeler dan ik had verwacht. De Zonda's lopen heerlijk zacht, ook door de Open Corsa Evo bandjes. Chorus schakelt heel direct, moet wel wat wennen aan de stevige klik (maar daar heb ik juist specifiek voor gekozen), en ziet er gewoon heel gaaf uit 8-) Volledige specs:

Frame: Canyon Ultimate AL EVO Team, maat xl (60)
Groep: Campagnolo Chorus compact, 12-29
Wielset: Campagnolo Zonda
Banden: Vittoria Open Corsa Evo CXII 23mm / Continental biba's
Stuurpen: Ritchey WCS 4-axis 110cm
Stuur: Ritchey WCS EvoCurve 44cm
Stuurlint: Ritchey cork
Zadelpen: Canyon VCLS
Zadel: Pro Condor
Pedalen: Time iClic Racer
Bidonhouders: Tacx Tao zwart (nog monteren)

Deze jongen is blij... :D
Mooie bak! Daar kan je de Rijzende weg wel mee op :)
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 23 apr 2012 17:26

loos schreef:Mooi fietsje!
Uit ervaring kan ik zeggen dat je Chorus groep in moet lopen. Hij zal steeds soepelere worden. Trek hier zeker 1000 km voor uit.
Tnx! Dat inlopen had ik al begrepen ja, nu schakel ik per ongeluk twee kransjes kleiner ipv een doordat je nog best moet doordrukken.
P.S.: je zadel lijkt wel erg ver naar voren te staan; check even of je binnen de op de rails aangegeven lijntjes blijft, anders heeft het zadel te veel te lijden.
Hij staat nog binnen de lijntjes maar kan nog een ietsje naar achteren, de setback-rail staat ook nog niet optimaal.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 23 apr 2012 17:30

jiwitri schreef:
timofietst schreef: Deze jongen is blij... :D
Mooie bak! Daar kan je de Rijzende weg wel mee op :)
Hehe, 3x raden waar ik al even een paar keer omhooggestampt heb :D
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 23 apr 2012 17:31

@ timofiets: nog gelukt met de 'toestanden' voor wat betreft het plaatsen van je crankstel? (seals, wave washer et cetera)

Mooie bak en veel fun ermee!
Addict R1

barryhay
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 12:29
Locatie: Rotterdam

barryhay 23 apr 2012 17:40

barryhay schreef:Beste mensen,

Dit voorjaar wil ik een ultimate cf aanschaffen. Volgens het meetsysteem van Canyon kom ik uit op een 58' frame. Ik rijd momenteel een 60' frame en was al van plan een maatje kleiner te nemen. Is het in dit geval aan te raden een langere stuurpen te nemen op het 58' frame?
Iemand tips?
Canyon Ultimate CF 9.0 2012
Shimano Ultegra Triple 6700 2012
Kinlin 380, Sapim Cx Ray, Hope Pro III
Tax Tao
Garmin Edge 500

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 apr 2012 18:40

barryhay schreef:
barryhay schreef:Beste mensen,

Dit voorjaar wil ik een ultimate cf aanschaffen. Volgens het meetsysteem van Canyon kom ik uit op een 58' frame. Ik rijd momenteel een 60' frame en was al van plan een maatje kleiner te nemen. Is het in dit geval aan te raden een langere stuurpen te nemen op het 58' frame?
Iemand tips?
Daar kan niemand een zinnig woord over zeggen. Canyon gaat alleen uit van de binnenbeenlengte. Maar over het algemeen geven ze eerder aan dat je een te groot frame nodig hebt als te klein.
Hier op het het forum staat behoorlijk wat info over het kiezen van de juiste maat. Uiteraard kan je ook een fietsmeting laten doen, dan weet je wat jouw ideale maten zijn.

barryhay
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 12:29
Locatie: Rotterdam

barryhay 23 apr 2012 19:00

gaisdergerman schreef:
barryhay schreef:
barryhay schreef:Beste mensen,

Dit voorjaar wil ik een ultimate cf aanschaffen. Volgens het meetsysteem van Canyon kom ik uit op een 58' frame. Ik rijd momenteel een 60' frame en was al van plan een maatje kleiner te nemen. Is het in dit geval aan te raden een langere stuurpen te nemen op het 58' frame?
Iemand tips?
Daar kan niemand een zinnig woord over zeggen. Canyon gaat alleen uit van de binnenbeenlengte. Maar over het algemeen geven ze eerder aan dat je een te groot frame nodig hebt als te klein.
Hier op het het forum staat behoorlijk wat info over het kiezen van de juiste maat. Uiteraard kan je ook een fietsmeting laten doen, dan weet je wat jouw ideale maten zijn.
Bedankt voor je reactie. Las onlangs in het blad fiets dat er veel meetsystemen zij, maar dat er weinig overeenkomsten tussen de verschillende systemen zijn. Ik denk dat het voornamelijk afhangt van hoe je zelf het lekkerst op je fiets zit.
Canyon Ultimate CF 9.0 2012
Shimano Ultegra Triple 6700 2012
Kinlin 380, Sapim Cx Ray, Hope Pro III
Tax Tao
Garmin Edge 500

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 23 apr 2012 20:01

Gewoon uitgaan van de maten van je huidige fiets en deze reflecteren op die van de canyon die je voor ogen hebt. In dat geval kom je in mijn beleving het beste tot de juiste maat. De geometrie van het specifieke frame bepaald in grote mate de juiste keus. Zo rijd ik op een Aeroad CF maat M 56 cm en een CF maat 54 en heb daarbij de zelfde afstelling d.w.z. hoogte zadel/stuur etc.!
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 23 apr 2012 20:36

jansen01 schreef:@ timofiets: nog gelukt met de 'toestanden' voor wat betreft het plaatsen van je crankstel? (seals, wave washer et cetera)

Mooie bak en veel fun ermee!
Jazeker, was een kwestie van de juiste volgorde, tnx nog daarvoor :)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Plaats reactie