Sigma Rox 9.1 of Polar CS500 of Garmin Edge 500?
-
- Forum-lid
Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een degelijke fietscomputer. Tot op heden gebruik gemaakt van een Cateye Strada Wireless. Ik wil graag een wat uitgebreidere fietscomputer met hartslagfunctie en cadansfunctie.
Ik heb 2 fietscomputers op het oog: De sigma Rox 9.1 en de Polar CS500. Beide verkrijgbaar voor ongeveer 175 euro bij Futu*******.nl
Wat zijn jullie bevindingen van deze 2 apparaatjes? Zijn er nog andere computer die zich kunnen meten met deze 2? Graag jullie meningen
Ik ben op zoek naar een degelijke fietscomputer. Tot op heden gebruik gemaakt van een Cateye Strada Wireless. Ik wil graag een wat uitgebreidere fietscomputer met hartslagfunctie en cadansfunctie.
Ik heb 2 fietscomputers op het oog: De sigma Rox 9.1 en de Polar CS500. Beide verkrijgbaar voor ongeveer 175 euro bij Futu*******.nl
Wat zijn jullie bevindingen van deze 2 apparaatjes? Zijn er nog andere computer die zich kunnen meten met deze 2? Graag jullie meningen
Laatst gewijzigd door BeOneCyclist op 26 apr 2012 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Garmin Edge 500. Geen mens koopt nu nog ee Polar....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heheh, hier in huis komt er een bij .
Polar heeft met de 100 en 200 draken neergezet, maar de horloges zijn wel goed. Ik irriteer mij juist weer mateloos aan de korte accuduur van mijn garmin horloge en de software.
Ant+ werkt wel goed, maar ik heb nog geen ervaring met het 2,4ghz system van Polar.
Polar heeft met de 100 en 200 draken neergezet, maar de horloges zijn wel goed. Ik irriteer mij juist weer mateloos aan de korte accuduur van mijn garmin horloge en de software.
Ant+ werkt wel goed, maar ik heb nog geen ervaring met het 2,4ghz system van Polar.
Less is bore
Ikzelf heb de Sigma Rox 9.0 en ben daar uitermate tevreden over. De 9.1 zal alleen nog maar beter zijn. Te koop bij de hartsl******.nl voor slechts 160 euro.
Als je een beetje van statistieken en uitgebreide informatie houdt is dit echt wat voor je.
Overigen, misschien een nadeel, als je achteraf de tocht uitleest kan je bij de 9.0 alleen maar de gemiddelde trapfrequentie zien en niet hoe die op elk moment tijdens de rit was. Ik dacht dat dit een nadeel zou zijn, maar als ik de trapfrequentiegrafiek zie van een collega van mij, die heeft een Garmin, dan heb je daar eigenlijk ook niet zo heel veel aan. Omdat je trapfrequentie de hele tijd wisselt, je houdt heel vaak even de benen stil. Die grafiek springt dus maar op en neer.
Als je een beetje van statistieken en uitgebreide informatie houdt is dit echt wat voor je.
Overigen, misschien een nadeel, als je achteraf de tocht uitleest kan je bij de 9.0 alleen maar de gemiddelde trapfrequentie zien en niet hoe die op elk moment tijdens de rit was. Ik dacht dat dit een nadeel zou zijn, maar als ik de trapfrequentiegrafiek zie van een collega van mij, die heeft een Garmin, dan heb je daar eigenlijk ook niet zo heel veel aan. Omdat je trapfrequentie de hele tijd wisselt, je houdt heel vaak even de benen stil. Die grafiek springt dus maar op en neer.
Ik heb ook de 9.0 sinds een maand of 2. Software vind ik onduidelijk, heb ik niet zo veel aan. Zag pas ook dat ik al een rit mis omdat de computer maar 7 trips opslaat. Je moet er dus echt aan denken om hem aan de pc te hangen en te synchen. De logfunctie gebruik ik ook niet vaak omdat ik hem 9/10 keer vergeet aan te zetten. Opslagcapaciteit is beperkt en je kunt logs alleen verwijderen wanneer de rox aan de pc hangt! Iets om rekening mee te houden. Storingsvrij is-ie ook niet, zondag viel de hartslag even weg en heb ik de hele rit de cadans van mijn fietsmaat (Sigma 2209) op mijn scherm gehad - al kan dat ook te maken hebben met 't feit dat ik de cadanssensor nog niet geïnstalleerd heb. Qua bediening is het absoluut een fijn ding, je ziet de functies die je wilt en de twee favorietenmenu's zijn ook handig. Ik heb er 97€ voor betaald, voor dat geld is het geen miskoop maar als je 160€ gaat neertellen voor een Rox zou ik toch heel serieus de Edge 500 gaan overwegen.
-
- Forum-lid
Dan ga ik de Edge 500 overwegen. Wel aan de prijzige kant: 175 euro, zonder hartslagmeter of cadans. 270 euro met hartslag en cadans. Maand extra sparen dan maar
Ik heb zelf de Edge 500, geen moment spijt van dat ik hem gekocht heb. Sterker, een van mn beste aankopen. Je kan er alles mee, zonder dat het gelijk een gigantische computer is wat formaat betreft.
Door ANT+ praat het ook met van alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld m'n vermogensmeter.
Je kan er niet op navigeren, maar je kan er wel routes in zetten. Kun je dus het lijntje volgen, dat is even wennen, maar heb je snel genoeg onder de knie. Erg handig als je ergens wil gaan fietsen waar je de weg niet weet. Verder ook gewoon hoogteprofielen zodat je je beklimming kan indelen. Etc.
Hiervoor had ik Polar, dat koop ik nooit meer.
Sigma ken ik niet.
Maar de Edge 500 vind ik zijn geld meer dan waard, dat kan ik iig wel zeggen.
Door ANT+ praat het ook met van alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld m'n vermogensmeter.
Je kan er niet op navigeren, maar je kan er wel routes in zetten. Kun je dus het lijntje volgen, dat is even wennen, maar heb je snel genoeg onder de knie. Erg handig als je ergens wil gaan fietsen waar je de weg niet weet. Verder ook gewoon hoogteprofielen zodat je je beklimming kan indelen. Etc.
Hiervoor had ik Polar, dat koop ik nooit meer.
Sigma ken ik niet.
Maar de Edge 500 vind ik zijn geld meer dan waard, dat kan ik iig wel zeggen.
Werkt goed. Helaas is de functionaliteit van de Polar fietscomputers verouderd naar mijn mening. Garmin doet het daarin beter. Helaas is daar de accuduur en de software weer minder vergeleken met Polar.daniel1975 schreef:Ant+ werkt wel goed, maar ik heb nog geen ervaring met het 2,4ghz system van Polar.
-
- Forum-lid
Wat wordt er bedoeld met 'het lijntje' volgen?
Kan je de rit na uitlezen op Google Maps bekijken?
-
- Forum-lid
Je kan een route volgen die je vooraf hebt uitgezet. Verwacht hier niet al te veel van want je ziet op de edge 500 geen kaarten. Maar zoals mrT zegt heb je wel een leidraad.BeOneCyclist schreef:Wat wordt er bedoeld met 'het lijntje' volgen?
En idd je kan kan je rit uitlezen en de route op een willekeurige kaart bekijken.
Als je nog even de tijd hebt, rond half juli schijnt Mio ook met een fiets gps/nav.systeem te komen te weten Mio Cyclo 305 en daarbij: "The Mio Cyclo 305 allows you to connect a wireless wheel sensor, heart-rate monitor and cadence monitor." http://eu.mio.com/cyclo/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Dus je kan een route erin zetten die zeg maar ´schematisch´ wordt weergegeven. Met een pijltje kan je zien wat je positie is tov de route?