Mavic Helmen
Rond de zomer ga ik een nieuwe helm kopen. Nu zag ik de nieuwe helmen van Mavic en ik moet zeggen dat ik daar wel naar neig. Maar heeft iemand hier er al ervaring mee ?? Zo ja hoor ik het graag. Ik heb nu ervaring met specialized king cobra en giro ionsos. Nog andere suggesties ? Zoals catlike ? De helm mag best wat kosten aangezien hij toch ook mijn kostbaarste bezit moet beschermen. Het gaat mij voornamelijk om een zachte/goede pasvorm en ventilatie.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"
Ik weet niet of je inmiddels al gepast, gekocht hebt. Helmen en schoen zijn beiden heel erg persoonlijk. Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe helm ook de drie Mavic modellen gaan passen, want het uiterlijk, met name de geel-zwarte kleur, sprak mij heel erg aan. Zou mooi bij mijn tenue en fiets passen.
Maar nu de grote helaas, ik vond ze (vriendelijk uitgedrukt) niet prettig op mijn hoofd zitten. Ze voelden zwaar aan en in de breedte had ik ruimte over. Echter zoals ik al aangaf, het is heel erg persoonlijk. Ter indicatie, ik heb onder andere ook Giro, BBB, Bell, MET en Specialized geprobeerd. Ga dus passen, zit de helm meteen lekker, niet aarzelen maar kopen.
Maar nu de grote helaas, ik vond ze (vriendelijk uitgedrukt) niet prettig op mijn hoofd zitten. Ze voelden zwaar aan en in de breedte had ik ruimte over. Echter zoals ik al aangaf, het is heel erg persoonlijk. Ter indicatie, ik heb onder andere ook Giro, BBB, Bell, MET en Specialized geprobeerd. Ga dus passen, zit de helm meteen lekker, niet aarzelen maar kopen.
Time is (almost) on my site, 2 more days
Passen, passen en nog eens passen is inderdaad het beste advies.
Twee weken geleden op pad geweest om een nieuwe helm te kopen. Ik wist zeker dat het een Mavic moest worden.............puur op uiterlijk. Er moest namelijk ook nog een paar Mavic schoenen bij komen.
Maar ook bij mij...............helaas, Mavic helm zat voor geen meter. Zwaar, niet goed aansluiten en een drukpunt boven op m'n hoofd.
Uiteindelijk ben ik de winkel uitgelopen meteen aanbiedingshelm van Bell van zes tientjes!
Twee weken geleden op pad geweest om een nieuwe helm te kopen. Ik wist zeker dat het een Mavic moest worden.............puur op uiterlijk. Er moest namelijk ook nog een paar Mavic schoenen bij komen.
Maar ook bij mij...............helaas, Mavic helm zat voor geen meter. Zwaar, niet goed aansluiten en een drukpunt boven op m'n hoofd.
Uiteindelijk ben ik de winkel uitgelopen meteen aanbiedingshelm van Bell van zes tientjes!
Trainen voor de Mont Ventoux!
------------------------
http://www.grootverzettegenkanker.nl/pr ... mer=175978" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------
Sensa Romagna White 105 - Peugeot Aubisque 1985
------------------------
http://www.grootverzettegenkanker.nl/pr ... mer=175978" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------
Sensa Romagna White 105 - Peugeot Aubisque 1985
Nog geen helm aangeschaft tot op heden. Zag al wel dat de mavic helmen overal in de aanbieding lagen ? Waarom zou dat toch zijn ? Ik heb nog meer reviews gelezen en het schijnt inderdaad de pasvorm te zijn die niet goed is. Het schijnt dat je voor deze helmen een mooi rond hoofd moet hebben en geen ovaal. Het probleem met de spelling aan de zijkant schijnt heel vaak voor te komen. Ik heb helaas nog geen dealer in de buurt kunnen vinden om te passen. Maar ga nog wel op zoek. Want misschien heb ik wel een mooi rond hoofd ???!!!
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"
-
- Forum-lid
Heb ook een Mavic helm. Deze gekocht bij Hopmans in Bergen op Zoom. Moest even wennen aan de "zit" op mijn hoofd. Deze helm is wel wat zwaarder dan bv een Volt van Bell . Maarrrr ja Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden!!!!!!!!!!(citaat van Daphne Deckers)
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig
Dat ga je zeker als die helm niet goed zit, en je eens valtfransiscus40 schreef:Heb ook een Mavic helm. Deze gekocht bij Hopmans in Bergen op Zoom. Moest even wennen aan de "zit" op mijn hoofd. Deze helm is wel wat zwaarder dan bv een Volt van Bell . Maarrrr ja Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden!!!!!!!!!!(citaat van Daphne Deckers)