Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

HanCan
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2012 20:34

HanCan 26 apr 2012 21:20

Zo moeilijk kan da dus nie zijn :-)

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 26 apr 2012 21:24

Is het ook niet. Kwestie van URL plaatsen tussen '[img]<hier%20URL>[/img]'

Mooie fiets trouwens en strak gewicht! Wat zijn de verdere specs naast de wielen? Zie Red Crank maar volgens mij Force shifters?

HanCan
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2012 20:34

HanCan 26 apr 2012 21:32

Ja qua groep is het een beetje chaotisch, zit wat vanalles op :-)

Cranckstel en remhoeven zijn RED
Shifters nog de oude Force
AD Rival
VD Shimano dura ace
Casette Sram Force
Ketting dura ace
Stuur is 3T Rotundo PRO
Stuurpen Syntace
Zadelpen KCNC pro ti lite
Zadel San Marco Concor light
Drinkbushouders BBB BBC-18
en dan hebben we het ver gehad denk ik

Het zadel zou ik nog graag willen ruilen voor een iets lichter maar toch confortabel alternatief, ben er nog nie uit

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 28 apr 2012 12:19

Mooie bike! En licht zeg, welke maat is het?
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

HanCan
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2012 20:34

HanCan 28 apr 2012 14:11

Thanks, vind hem zelf ook een pak mooier dan m'n vorige (ultimate CF van 2008 met wat oranje accenten waar je niet veel mee kan).
Het is een maatje S dus 53, zelf ben ik 1m78 met in verhouding korte beentjes :-)

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 28 apr 2012 19:34

Hoe bevalt de bike qua rijeigenschappen in vergelijking met de CF? Kijkt af en toe met een schuin oog naar de AL maar zover ik zie is het geen 'vooruitgang' tov de CF(maar wel anders en iets nieuws :shock: )

HanCan schreef:Thanks, vind hem zelf ook een pak mooier dan m'n vorige (ultimate CF van 2008 met wat oranje accenten waar je niet veel mee kan).
Het is een maatje S dus 53, zelf ben ik 1m78 met in verhouding korte beentjes :-)

HanCan
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2012 20:34

HanCan 28 apr 2012 20:31

Verschillen zijn er toch wel tussen de AL en de CF.
Om te beginnen heb ik bij het ombouwen ook een paar onderdelen vervangen door andere. Zo heb ik mijn cranckstel (FSA compact met 170mm traparmen) vervangen door een SRAM RED 53-39 met 172,5mm.
De zadelpen van kcnc is ook nieuw, op de CF was het nog een ritchey wcs met setback. Remhoeven zijn van utegra naar Sram Red gegaan en met al deze aanpassingen is het gewichtsverschil tussen beiden bijna volledig weggewerkt denk ik.

Nu de rij-eigenschappen:

-Wat het eerst opvalt is de trillingen en schokjes die minder weggefilterd worden en die je volledig te verwerken krijgt, zal zadelpen ook wel toe bijdragen. Het comfort was bij de CF dus aanzienlijk groter.

-Een tweede zaak die me ook hard opviel was de stijfheid rond het bracket, deels dankzij het frame maar misschien ook door het nieuwe cranckstel. Je voelt dat je krachten direct worden overgedragen vooral bij het aanzetten na de bocht en dat is wel een fijn gevoel.

-Verder is ook het stuurgedrag anders maar hier kan ik nie goed inschatten of het nu beter of minder lekker stuurt, voelt voor mij gewoon wat anders aan, beetje wennen.

Ik ben er wel nog niet uit of ik die KCNC zadelpen ga laten zitten, deze mag dan wel een pak lichter zijn dan de originele VCLS, mooier is ze zeker niet en over 't confort gaan we helemaal zwijgen.

peterv3
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 05 jan 2010 17:48
Contact

peterv3 29 apr 2012 10:12

Vorige maand afgebouwd en erg blij mee, mijn Canyon Ultimate AL met DA 7900 (DA7800 wielen). Niet mijn best gedaan om 'm zo licht mogelijk te maken (o.a. Conti 4 season banden, haha) maar zeker tevreden en licht zat op 7.7kg. Van overmatige stijfheid lijkt-ie geen last te hebben, stuiteren over kasseien en Ardens lapjesasfalt was ook al vervelend op mijn vorige carbonnen ros. Voor comfort pak ik overigens mijn toerfiets.... Deze rijdt superstrak en geeft vertrouwen op hoge snelheid, dalen is een genot, veel controle en zekerheid door de Dura Ace ankers, die remmen stukken beter dan de Campa Chorus exemplaren op mijn vorige fiets.

Afbeelding

HanCan
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2012 20:34

HanCan 29 apr 2012 11:47

Mooi! En dat ie lekker strak rijdt op hoge snelheid kan ik nog niet van mee spreken. De mijne heeft nog geen 40km/u gehaald :-) maar op lagere snelheid voel je het ook al wel.
Vind het wit zadel en stuurlint ook heel mooi passen bij het frame. Veel succes ermee!

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 29 apr 2012 21:43

Afbeelding



nieuwe wieltjes van Vision binnen en gemonteerd. erg mooi gebouwd. niet superlicht, maar voor trainingswielen op vlak is dat prima. morgen maar eens rondje Ringvaart mee rijden.
de Canyon oogt er wel sneller door. 8-)
Laatst gewijzigd door arnoudrace op 29 apr 2012 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

jaykay
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:21

jaykay 29 apr 2012 22:09

Jammer dat de foto te klein is, welk model Canyon is het? Graag een grotere foto

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 29 apr 2012 22:19

Afbeelding

Betere foto denk ik. Ultimate CF
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Plaats reactie