Ik was net bezig met onderhoud aan mijn fiets en draai 1 van de boutjes waar de kooi van de achter-derrailleur mee vast zit door.
wie heeft er een goede tip om deze toch los te krijgen?
(PS het is een sram force derrailleur)
Doorgedraaid boutje derrailleur
-
- Forum-lid
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
gekke_henkie schreef:Ik was net bezig met onderhoud aan mijn fiets en draai 1 van de boutjes waar de kooi van de achter-derrailleur mee vast zit door.
wie heeft er een goede tip om deze toch los te krijgen?
(PS het is een sram force derrailleur)
Als je bedoelt dat je het boutje dol hebt gedraaid, dan kun je die los krijgen door een klein gaatje te boren en daar een zogenaamde linkse tap in te draaien. Zo'n tap draait zichzelf dan vast in het gaatje zodat je weer grip hebt op het boutje.
Suc6
Rob
-
- Forum-lid
Thnx,
Ik heb daar zelf geen bitje voor,
Waar zou ik die kunnen hal;en????
Ik heb daar zelf geen bitje voor,
Waar zou ik die kunnen hal;en????
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Als het mogelijk is, aan de achterkant van het boutje tegendruk zetten met een smallere imbussleutel of andere pennetje en aan de voorkant zonder veel kracht proberen los te draaien. Dan nagaan welke van de twee kapot gedraaid is, het losse boutje of de inwendige schroefdraad.
-
- Forum-lid
Het ging om het inbus gat dat rond geworden is. niet het schroefdraad.carel schreef:Als het mogelijk is, aan de achterkant van het boutje tegendruk zetten met een smallere imbussleutel of andere pennetje en aan de voorkant zonder veel kracht proberen los te draaien. Dan nagaan welke van de twee kapot gedraaid is, het losse boutje of de inwendige schroefdraad.
-
- Forum-lid
voorzichtig de kop uitboren, dan komt die vanzelf los, dan de andere bout ook los maken en klaar.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"