ik ben opzoek naar een nieuw set semi slick banden voor op m'n mtb.
momenteel rijd ik met de ritchey speedmax band, zowel voor als achter.
ik dacht zelf al aan de: -schwalbe cx comp, sammy slick -geax mezcal of de ritchey speedmax beta.
heeft iemand ervaringen met deze banden of een beter alternatief? uit dit type band zoek ik de betere all terrain band .
bandenkeuze
Een klein jaartje op de Geax Mezcal 2.1 gereden... Waaronder een vakantie in de Oostenrijkse Alpen en heb er de MH2D op gereden...., Doet wat hij moet doen, fijne band. Maar het is zeker geen modderband. Weinig grip op snel genomen schrotter paden. Geeft dan weinig vertrouwen, en erg onderstuurd. Maar het was prima te doen en ze zijn niet zo slap als Schwalbe EVO's.... Al met al een fijne band voor in Nederland, vanwege de lage nop.
Andere snelle band, Schwalbe Furious Fred 2.25 (vond ik fijner dan de 2.0). Gewoon een snelle band, maar zoek er geen modder mee op. Zelf heb ik hem maar 1x lek gereden (en toen reed ik van een trappetje af van 10m lang). Maar de 2.25 is lekker comfortabel, licht en snel....Het is gewoon een snelle band voor NL, maar zeker geen Alpenband. Zit weinig profiel op, maar voorspelbaarder qua grip in de bocht dan een Geax Mezcal. Die gaan van grip, naar geen grip. Geen mooie overgang vanwege het hoekige loopvlak. De Furious Freds geven onder een hoek juist iets meer grip.
Goed alternatief voor een Geax Mezcal is de Continental Race King (heb ik alleen geen ervaring mee).
Andere snelle band, Schwalbe Furious Fred 2.25 (vond ik fijner dan de 2.0). Gewoon een snelle band, maar zoek er geen modder mee op. Zelf heb ik hem maar 1x lek gereden (en toen reed ik van een trappetje af van 10m lang). Maar de 2.25 is lekker comfortabel, licht en snel....Het is gewoon een snelle band voor NL, maar zeker geen Alpenband. Zit weinig profiel op, maar voorspelbaarder qua grip in de bocht dan een Geax Mezcal. Die gaan van grip, naar geen grip. Geen mooie overgang vanwege het hoekige loopvlak. De Furious Freds geven onder een hoek juist iets meer grip.
Goed alternatief voor een Geax Mezcal is de Continental Race King (heb ik alleen geen ervaring mee).
heb net de sammy slicks erop gelegt, op het eerste zicht een fraaie band. nu afwachten wat hij dit weekend gaat doen. voor het werk in oostenrijk zal deze wrs ook te kort komen maar daarvoor heb ik nog wel een ander setje liggen. grotendeels rij ik toch op het vlakke. en wat het modder en bochten betreft, als de grip minstens even goed is als de ritchey die ik eerst gad liggen zal ik er veel plezier aan beleven