Ik ga fietsen en neem mee.....
ik zit er ook over te denken om naast mijn extra binnenbandje wat plakkertjes mee te nemen. Laatst had ik een lekke band en was mijn reserve ook lek, de extra die ik bij had niet maar dat was meteen mijn laatste. Dat was en vervelende situatie op 75 km van huis en de mogelijkheid dat ik snel thuis moest zijn.
Pompje, 2 bandenlichters, biba, juutje of 20 euro, 2 bidons waarvan 1 met water 1 met sportdrank, 2 repen, af en toe banaantje, oud mobieltje.
Gewoon trappen........of je nou een rugzak bij je hebt, een bel gebruikt, te zwaar bent, je fiets te licht is, zes en twintig spatborden monteerd, je MacGyver uitrusting meeneemt, schreeuwt, een regenpak van 6,95euro aanhebt.
Wat maakt het allemaal uit, gewoon trappen en genieten. Wat een gezeik allemaal!
Gewoon trappen........of je nou een rugzak bij je hebt, een bel gebruikt, te zwaar bent, je fiets te licht is, zes en twintig spatborden monteerd, je MacGyver uitrusting meeneemt, schreeuwt, een regenpak van 6,95euro aanhebt.
Wat maakt het allemaal uit, gewoon trappen en genieten. Wat een gezeik allemaal!
-
- Forum-lid
Groot gelijk, daar draait het uiteindelijk alleen maar om660stihl schreef:Pompje, 2 bandenlichters, biba, juutje of 20 euro, 2 bidons waarvan 1 met water 1 met sportdrank, 2 repen, af en toe banaantje, oud mobieltje.
Met op 75 km van huis nog het lek van een binnenbandje ontdekken en dat plakken etc. - dan ben je alsnog niet echt snel thuis geloof ik..raiju schreef:ik zit er ook over te denken om naast mijn extra binnenbandje wat plakkertjes mee te nemen. Laatst had ik een lekke band en was mijn reserve ook lek, de extra die ik bij had niet maar dat was meteen mijn laatste. Dat was en vervelende situatie op 75 km van huis en de mogelijkheid dat ik snel thuis moest zijn.
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy
Ik heb altijd motor gereden, maar heb ooit iets gelezen over een kerel die een heuptasje op z'n rug had. met een schijfremslot.
Door een lichte schuiver wel een lage dwarsleasie opgelopen.
Daarom hangt er onder de MTB toch echt een tasje voor de pomp en de patronen, zachte dingen als een banaan of een gelletje geven wel mee, maar ik rijd in ieder geval nooit met harde spullen op m'n rug.
Onder de (nog te leveren) wielrenfiets hang ik dus ook een tasje (ook al ziet het er dan volgens sommige puristen uit alsof je boodschappen moet gaan doen)
Verder ben ik het absoluut met 660Stihl eens, het gaat om het fietsen, of je dat nu doet op een 20 kilo zware 3e hands Raleigh of een Aeroad CF.
Daarom hangt er onder de MTB toch echt een tasje voor de pomp en de patronen, zachte dingen als een banaan of een gelletje geven wel mee, maar ik rijd in ieder geval nooit met harde spullen op m'n rug.
Onder de (nog te leveren) wielrenfiets hang ik dus ook een tasje (ook al ziet het er dan volgens sommige puristen uit alsof je boodschappen moet gaan doen)
Verder ben ik het absoluut met 660Stihl eens, het gaat om het fietsen, of je dat nu doet op een 20 kilo zware 3e hands Raleigh of een Aeroad CF.
Hoe nemen jullie pasjes , geld, sleutels en telefoon mee? Ik heb nu een klein stoffen zakje maar die is niet waterdicht. En iphones kunnen niet zo goed tegen zweet. Ik zoek dus nog een soort zakje waar alles in kan. ( met 2 vakjes ), anders loop je weer te rommelen met diepvrieszakjes.
-
- Forum-lid
Pinpas, rijbewijs, briefgeld en wat klein geld gaan in zo'n klein sleutelzakje, en vervolgens samen met de smartphone in zo'n ziplock zakje. Sleutels gaan in het zadeltasje.
Tsja de eventuele gevolgen over die harde voorwerpen in je rug had ik nog niet bij stil gestaanJvdHurk schreef:Ik heb altijd motor gereden, maar heb ooit iets gelezen over een kerel die een heuptasje op z'n rug had. met een schijfremslot.
- ophetkantje
- Forum-lid
Dit verhaal hoor ik al zo'n 25 jaar, altijd van horen zeggen via, via. Wordt overigens ook verteld over een mountainbikster (hier uit de buurt), maar daarvan weet ik dat het verhaal iets anders ligt dan alleen maar een hard voorwerp in de achterzak van een shirt. Mijn evaring met een pompje en op mijn rug vallen is dat ik het pompje tot twee keer toe bij zo'n val ben moeten gaan zoeken, omdat het tijdens de val al uit mijn zak was geschoten/gevallen.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
tijs_a schreef:Hoe nemen jullie pasjes , geld, sleutels en telefoon mee? Ik heb nu een klein stoffen zakje maar die is niet waterdicht. En iphones kunnen niet zo goed tegen zweet. Ik zoek dus nog een soort zakje waar alles in kan. ( met 2 vakjes ), anders loop je weer te rommelen met diepvrieszakjes.
Ik heb een Arundel Dual met 2 biba's, bandenlichters, 2 bommetjes, wat geld en plakkertjes. Kortom alles wat je iedere keer mee wil hebben en die je voor niets anders nodig hebt.
Pas en telefoon gaan gewoon in zo'n klein plastic zakje die je dicht kan knijpen en steek ik in mijn shirtzakje. Dan heb ik in de andere zakjes nog genoeg plaats om eten mee te nemen.