SQ Lab 611 (Active)
- Roycosoepie
- Forum-lid
Hallo,
is iemand bekend met het zadel SQ Lab 611 (active)? Ik ben hierin geinteresseerd. Zal binnenkort een winkel opzoeken om mijn achterste te laten opmeten voor zo'n zadel. Ik heb nu meerdere zadels geprobeerd maar nog geen een heeft me kunnen bekoren. Krijg naar zo'n 50/60 km last van scrotum streek waarna ik een aantal dagen weer nodig heb om te herstellen.
Ik kwam de advertentie tegen van SQ Lab 611 en dat leek mij wel wat. Advertenties zijn altijd positief maar ik zou graag reacties van dit forum willen horen wat hun ervaringen zijn met dit zadel.
link: http://www.sq-lab.com/content/view/352/350/lang,de/" onclick="window.open(this.href);return false;
is iemand bekend met het zadel SQ Lab 611 (active)? Ik ben hierin geinteresseerd. Zal binnenkort een winkel opzoeken om mijn achterste te laten opmeten voor zo'n zadel. Ik heb nu meerdere zadels geprobeerd maar nog geen een heeft me kunnen bekoren. Krijg naar zo'n 50/60 km last van scrotum streek waarna ik een aantal dagen weer nodig heb om te herstellen.
Ik kwam de advertentie tegen van SQ Lab 611 en dat leek mij wel wat. Advertenties zijn altijd positief maar ik zou graag reacties van dit forum willen horen wat hun ervaringen zijn met dit zadel.
link: http://www.sq-lab.com/content/view/352/350/lang,de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd
Heb je wel eens geprobeerd de zadels meerdere weken te testen of gaan ze er na de eerste rit af? Zelf heb ik bij een nieuw zadel de eerste paar 100 km ook altijd gewenning nodig en zere kont scrotum etc. Echter dit verdwijnt gelukkig na gelang de km's toenemen...
Ik rij al jaren emt de 611 maat M, heb er 2, en ben er zeer tevreden over. Zelfs tochten van bijna 11 uur waren geen probleem (mits wel met een goede broek)
- Roycosoepie
- Forum-lid
ok bedankt voor de uitleg. Ik ga dit weekend eens naar een winkel om te passen.
En als het probleem in de scrotumstreek zit, kijk dan ook eens naar ISM zadels. Niet mooi, wel effectief!
Het voordeel van de active tov van de normale 611 is dat je de zijdelingse flexibiliteit in kan stellen.
Onder de brug kan je doormiddel van 3 opzetstukken zelf bepalen hoeveel flex je het zadel meegeeft.
Alle zadels zijn ergonomische ontwikkeld wat wil zeggen dat de achterkant wat hoger staat dan de voorkant (neus). Hierdoor kan je de kanteling in het bekken maken
zonder drukpunten te ervaren.
Mijn ervaringen zijn super met dit zadel. Zeker voor lange duurritten waarbij de druk op de pedalen wat minder is en je meer echt zit op het zadel.
Onder de brug kan je doormiddel van 3 opzetstukken zelf bepalen hoeveel flex je het zadel meegeeft.
Alle zadels zijn ergonomische ontwikkeld wat wil zeggen dat de achterkant wat hoger staat dan de voorkant (neus). Hierdoor kan je de kanteling in het bekken maken
zonder drukpunten te ervaren.
Mijn ervaringen zijn super met dit zadel. Zeker voor lange duurritten waarbij de druk op de pedalen wat minder is en je meer echt zit op het zadel.
- Roycosoepie
- Forum-lid
Het beste is dat je meting laat doen. Heb ik ook gedaan. Moet je op een papier gaan zitten op een stoel. Je krijgt dan drukpunten en die worden gemeten. Weet je meteen de afstand.
Kan je zelf ook, ga op een stuk zgn. Dubbel karton (doos scoren bij de plaatselijke super oid.) wat op een harde onergrond ligt zitten. Druk je zitbotjes in het karton en de afdruk hiervan zie je in het karton. Meet de hartafstand tussen de twee afdrukken en 13+ of- 0,5 cm is zadelmaat 13 en zo geldt voor 14en15 hetzelfde. Vervolgens bestel je met 50%korting je sq lab 611 bij wiggle en je hebt een werelzadel voor weinig.