Maar ben je ook terug geweest omdat je niet tevreden was ?ger1968 schreef:Ik wil geen reclame maken maar heb in 2008 en 2009 zowel Lucas Bos als Chris Brands bezocht voor een fietsmeting. Als beginnend fietser had ik geen problemen totdat ik veel vaker en intensiever ging trainen. Na een klimweekend in Zuid Limburg en België kreeg ik overbelastingsverschijnselen aan beide knieën, met peesproblemen als gevolg. Ik ben toen eerst bij Lucas Bos geweest en daar ben ik totaal niet wijzer geworden. Het bezoek aan Chris Brands heeft me wel degelijk geholpen. En het is alleen dank zij hem dat ik nog steeds met plezier rond fiets.hanz1963 schreef:Ik heb vaak wat last van lage rug- en knieklachten. Niet ernstig, maar wel vervelend/hinderlijk. Ik hoopte aan de hand van deze "bikefitter-test" een keuze te kunnen maken waar ik me eens op zou laten meten.... Maar het is er niet makkelijker op geworden.
Waar ik wel vanuit ga is dat de afstellingen allemaal in samenhang met elkaar zijn. Dus een andere zadelhoogte heeft gevolgen voor setback, voor de lengte van de stuurpen etc. Dat zal de verschillen wel deels verklaren.
Als ik de verhalen goed begrijp is de kniehoek een belangrijke factor, maar de juiste kniehoek schijnt weer geen absolute wetenschap te zijn, maar onderhevig aan de visie van de bikefitter. Dat lijkt me al een mooi uitgangspunt voor vele verschillen.
Bij de verschillende verhalen kreeg ik overigens een goed gevoel bij de beschrijving van de werkwijze van Lucas Bos. Maar ook dat is dus puur subjectief.
Fiets april 2012
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Nee, uit wat ik uit FIETS begrepen heb, was dat niet het geval. Maar niet alleen het meetsysteem maakt het verschil. Naast een aantal aanpassingen die mij door Chris Brands zijn geadviseerd (pedaalsysteem, cracklengte, schoentype) was het vooral mijn zithoogte die mijn klachten veroorzaakte. Ik zat aanmerkelijk (centimeters) te laag en dat was Lucas Bos niet opgevallenhanz1963 schreef:ger1968 schreef:Ik wil geen reclame maken maar heb in 2008 en 2009 zowel Lucas Bos als Chris Brands bezocht voor een fietsmeting. Als beginnend fietser had ik geen problemen totdat ik veel vaker en intensiever ging trainen. Na een klimweekend in Zuid Limburg en België kreeg ik overbelastingsverschijnselen aan beide knieën, met peesproblemen als gevolg. Ik ben toen eerst bij Lucas Bos geweest en daar ben ik totaal niet wijzer geworden. Het bezoek aan Chris Brands heeft me wel degelijk geholpen. En het is alleen dank zij hem dat ik nog steeds met plezier rond fiets.
Was dat bij lucas Bos toen al de dynamische meting met het Retul-systeem?
Algemeen:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar allerlei ervaringen met deze metingen. Misschien vanavond eens een centraal topic aanmaken waar mensen hun ervaringen, en met name de uiteindelijke effecten op de klachten waarvoor ze de metingen hebben laten doen, kunnen posten.
Ik wil graag zo'n meting doen, maar liever geen 100 á 200 euro in de plomp gooien!
Nee, want een jaar nadat ik Bos had bezocht, en inmiddels mijn klachten waren teruggekeerd ben ik op zoek gegaan naar een andere "expert" en dan pas ken je het verschil. Om na een jaar te melden dat je niet tevreden bent, gaat me wat ver ...nijkie schreef:Maar ben je ook terug geweest omdat je niet tevreden was ?ger1968 schreef:Ik wil geen reclame maken maar heb in 2008 en 2009 zowel Lucas Bos als Chris Brands bezocht voor een fietsmeting. Als beginnend fietser had ik geen problemen totdat ik veel vaker en intensiever ging trainen. Na een klimweekend in Zuid Limburg en België kreeg ik overbelastingsverschijnselen aan beide knieën, met peesproblemen als gevolg. Ik ben toen eerst bij Lucas Bos geweest en daar ben ik totaal niet wijzer geworden. Het bezoek aan Chris Brands heeft me wel degelijk geholpen. En het is alleen dank zij hem dat ik nog steeds met plezier rond fiets.hanz1963 schreef:Ik heb vaak wat last van lage rug- en knieklachten. Niet ernstig, maar wel vervelend/hinderlijk. Ik hoopte aan de hand van deze "bikefitter-test" een keuze te kunnen maken waar ik me eens op zou laten meten.... Maar het is er niet makkelijker op geworden.
Waar ik wel vanuit ga is dat de afstellingen allemaal in samenhang met elkaar zijn. Dus een andere zadelhoogte heeft gevolgen voor setback, voor de lengte van de stuurpen etc. Dat zal de verschillen wel deels verklaren.
Als ik de verhalen goed begrijp is de kniehoek een belangrijke factor, maar de juiste kniehoek schijnt weer geen absolute wetenschap te zijn, maar onderhevig aan de visie van de bikefitter. Dat lijkt me al een mooi uitgangspunt voor vele verschillen.
Bij de verschillende verhalen kreeg ik overigens een goed gevoel bij de beschrijving van de werkwijze van Lucas Bos. Maar ook dat is dus puur subjectief.
@Ger1968: Gerben, zoals in het magazine te lezen is, is het geen exacte wetenschap. Ik maak ook geen reclame maar ik neem het wel beetje op voor Lucas Bos.
Ik ben bij hem geweest een jaar of 3 terug. Toen had ik last van wat lichamelijke problemen en ik had me nooit echt bezig gehouden met afstelling van fietshouding.
Na mijn bezoek aan Lucas verdwenen mijn klachten en zijn niet meer terug geweest ! Kortom ik ben zeer tevreden over hem.
Destijds had hij nog niet het 3d systeem zoals beschreven in het magazine. Binnenkort ga ik weer even langs bij Lucas met mijn nieuwe racefiets.
Verder vind ik deze maand het magazine lekker volstaan met nuttige info. Complimenten, Fiets! Lezerstest is ook leuk om te lezen na er zelf aan mee gewerkt te hebben. Ik zie mezelf terug op de leuke foto's.
Ik ben bij hem geweest een jaar of 3 terug. Toen had ik last van wat lichamelijke problemen en ik had me nooit echt bezig gehouden met afstelling van fietshouding.
Na mijn bezoek aan Lucas verdwenen mijn klachten en zijn niet meer terug geweest ! Kortom ik ben zeer tevreden over hem.
Destijds had hij nog niet het 3d systeem zoals beschreven in het magazine. Binnenkort ga ik weer even langs bij Lucas met mijn nieuwe racefiets.
Verder vind ik deze maand het magazine lekker volstaan met nuttige info. Complimenten, Fiets! Lezerstest is ook leuk om te lezen na er zelf aan mee gewerkt te hebben. Ik zie mezelf terug op de leuke foto's.