Hier mijn eerste post...een foto van mijn oude vertrouwde karretje "Peugeot Ventoux 1990" dat ik nu verder ga gebruiken op de Tacx Flow. Is na 22 jaar nog steeds erg lekker om op te fietsen, maar de zitpositie is wat minder voor me, omdat ik wat ouder ben inmiddels. Heel mooie kleurstelling en wat erg fraai is de lugloze frabricage. Met Biopace (ovalen voorbladen) wat mij nooit heeft gestoord, maar wel anders trapt. Fiets kostte destijds kaal ongeveer Fl. 1100,-
Afgelopen week een paar fietsen getest, want ik heb wel weer eens zin om op een moderne fiets te rijden met meer comfort.
Dus ik begon bij Specialized Secteur....die was erg snel en wendbaar, maar gaf me geen gevoel van veiligheid, omdat ik de indruk had dat de fiets te licht was.
Cervelo RS schijnt ook erg comfortabel te zijn, dus die ook getest. Die is inderdaad erg comfortabel, maar voelt ook erg snel aan. De FM heeft me geen goed aanbod gedaan, dus deze koop viel ook af.
Ik wilde de Giant Defy 0 testen, maar dat schijnt in Nederland niet mogelijk te zijn
Dan viel de keuze meer op wat ik mooi vind en dat is Cannondale.
Ik heb de Synapse gereden en moet zeggen dat me dat erg beviel. Heel comfortabel en gaf me een heel veilig gevoel. Wat wel erg vreemd was is dat het leek alsof ik hierop, qua zitpostitie/houding naar voren, minder comfortabel zat als op de CAAD 10 die ik ook heb getest. CAAD10 voelt wel iets lichter aan als de Synapse, maar het comfort is zoveel beter dan mijn oude Peugeot dat dit al een verschil van dag en nacht is....daarnaast de scherpe prijs/kwaliteitverhouding heeft me doen besluiten om de CAAD aan te schaffen.
Gewoon een heel mooie fijne fiets