Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

rivosports
Forum-lid

rivosports 04 mei 2012 21:43

dreezz schreef:vandaag een rit geupload, en het was de eerste keer dat hij mijn profiel niet wilde synchroniseren [hoera!]
niks aan mijn instellingen veranderd trouwens.

edit: nu nog hopen dat hij 'vanzelf' stopt met het gebruiken van IE als browser, terwijl ik Firefox als standaard heb :?
Op of rond 14 mei wordt nieuwe firmware beschikbaar gesteld via BrytonBridge. Exacte inhoud is nog niet bekend. Probleem met IE (heb ik overigens zelf ook) is bij Bryton bekend. Bryton kennende heb ik goede hoop dat dit foutje hersteld wordt.

Mountainbiker66
Forum-lid

Mountainbiker66 05 mei 2012 18:40

Vandaag voor het eerst een mountainbike tocht gemaakt van 70 km met de gps. :) Alles ging vrij goed tot de route 2 maal aan het zelfde punt voorbij kwam. De gps geeft dan niet aan welke richting ik moest volgen, waardoor ik toch al een stuk in de verkeerde richting aan het rijden was. :o Ook vind ik het jammer dat er geen pieptoon is wanneer je bij een volgend punt moet afslaan, nu moet je steeds op het scherm kijken welke richting je uit moet, zodat je toch vlug een paadje voorbij bent. In het mountainbiken is het echter niet mogelijk om steeds het scherpje in de gaten te houden.
Verder was het wel leuk om op pad te gaan met de Bryton als gids. 8-)

rivosports
Forum-lid

rivosports 05 mei 2012 22:50

Mountainbiker66 schreef:Vandaag voor het eerst een mountainbike tocht gemaakt van 70 km met de gps. :) Alles ging vrij goed tot de route 2 maal aan het zelfde punt voorbij kwam. De gps geeft dan niet aan welke richting ik moest volgen, waardoor ik toch al een stuk in de verkeerde richting aan het rijden was. :o Ook vind ik het jammer dat er geen pieptoon is wanneer je bij een volgend punt moet afslaan, nu moet je steeds op het scherm kijken welke richting je uit moet, zodat je toch vlug een paadje voorbij bent. In het mountainbiken is het echter niet mogelijk om steeds het scherpje in de gaten te houden.
Als je op je kaartscherm het dataveld "afstand tot volgende bocht" opneemt, zal de Bryton 200 meter voor de volgende bocht een pieptoon geven.

Mountainbiker66
Forum-lid

Mountainbiker66 06 mei 2012 10:26

rivosports schreef:
Mountainbiker66 schreef:Vandaag voor het eerst een mountainbike tocht gemaakt van 70 km met de gps. :) Alles ging vrij goed tot de route 2 maal aan het zelfde punt voorbij kwam. De gps geeft dan niet aan welke richting ik moest volgen, waardoor ik toch al een stuk in de verkeerde richting aan het rijden was. :o Ook vind ik het jammer dat er geen pieptoon is wanneer je bij een volgend punt moet afslaan, nu moet je steeds op het scherm kijken welke richting je uit moet, zodat je toch vlug een paadje voorbij bent. In het mountainbiken is het echter niet mogelijk om steeds het scherpje in de gaten te houden.
Als je op je kaartscherm het dataveld "afstand tot volgende bocht" opneemt, zal de Bryton 200 meter voor de volgende bocht een pieptoon geven.
Zal het een volgende keer eens proberen. Maar er is nog geen oplossing voor als men op de route 2x op het zelfde punt moet passeren. Welke richting moet men dan uit? Beter was er dan ook een pijlaanduiding met de richting van volgende bocht in het kaartscherm. Ook bij het mountainbiken volgen de bochten elkaar vaak vlugger op dan 200m.

UniMatrixOne
Forum-lid

UniMatrixOne 09 mei 2012 13:28

Als het goed is zie je d.m.v. gele puntjes de track van waar je al geweest bent en moet je daar dus NIET heen...

Mountainbiker66
Forum-lid

Mountainbiker66 09 mei 2012 21:25

Is er al nieuws van Rivosports ivm de aankoop van de kaarten via hen? :?:

rinke
Forum-lid

rinke 10 mei 2012 07:31

@UniMatrixOne, er wordt bedoeld dat als je bij een kruizing aankomt je soms verderop in je route hier nogmaals uitkomt. Bij de eerste keer moet je dan bijv. kiezen rechtdoor op rechtsaf oid. Hierbij geeft de Bryton geen duidelijkheid en ga ik zelf ook regelmatig fout. Heb Bryton hier in het verleden al over gemaild helaas zonder reactie. Het piepje werkt niet als je (zoals ik en vele anderen) je kaarten aanmaakt in een ander programma dan de Brytonwebsite. ik vind die site namelijk niet lekker werken (te traag) en maak eigenlijk al mijn routes in runningfreeonline.com. Na uploaden in de Bryton dus geen piepje voor elke bocht (tenzij er een update is geweest, dit zal ik nog eens proberen..)

rivosports
Forum-lid

rivosports 10 mei 2012 09:36

Mountainbiker66 schreef:Is er al nieuws van Rivosports ivm de aankoop van de kaarten via hen? :?:
Ja, gisteren hebben we overeenstemming bereikt met Bryton over de toekomstige uitlevering van SD kaarten.

De bestelwijze blijft zoals deze is, via de E-shop van Bryton.
Na bestelling en betaling kunt u de kaart(en) direct activeren via Bryton Bridge.
De toezending van de SD-kaart wordt door Rivo Sports BV verzorgd zodat problemen met BTW en invoerrechten achterwege blijven.

De ultieme oplossing, levering via ons dealer netwerk, is technisch niet mogelijk maar met deze oplossing wordt e.e.a. toch weer een stukje duidelijker.

Mountainbiker66
Forum-lid

Mountainbiker66 10 mei 2012 17:35

rinke schreef:@UniMatrixOne, er wordt bedoeld dat als je bij een kruizing aankomt je soms verderop in je route hier nogmaals uitkomt. Bij de eerste keer moet je dan bijv. kiezen rechtdoor op rechtsaf oid. Hierbij geeft de Bryton geen duidelijkheid en ga ik zelf ook regelmatig fout. Heb Bryton hier in het verleden al over gemaild helaas zonder reactie. Het piepje werkt niet als je (zoals ik en vele anderen) je kaarten aanmaakt in een ander programma dan de Brytonwebsite. ik vind die site namelijk niet lekker werken (te traag) en maak eigenlijk al mijn routes in runningfreeonline.com. Na uploaden in de Bryton dus geen piepje voor elke bocht (tenzij er een update is geweest, dit zal ik nog eens proberen..)
Ook hier geen piepje voor elke bocht. :cry:

Mountainbiker66
Forum-lid

Mountainbiker66 10 mei 2012 17:36

rivosports schreef:
Mountainbiker66 schreef:Is er al nieuws van Rivosports ivm de aankoop van de kaarten via hen? :?:
Ja, gisteren hebben we overeenstemming bereikt met Bryton over de toekomstige uitlevering van SD kaarten.

De bestelwijze blijft zoals deze is, via de E-shop van Bryton.
Na bestelling en betaling kunt u de kaart(en) direct activeren via Bryton Bridge.
De toezending van de SD-kaart wordt door Rivo Sports BV verzorgd zodat problemen met BTW en invoerrechten achterwege blijven.

De ultieme oplossing, levering via ons dealer netwerk, is technisch niet mogelijk maar met deze oplossing wordt e.e.a. toch weer een stukje duidelijker.
Van wanneer is deze regeling geldig?

HuipieRockt
Forum-lid

HuipieRockt 10 mei 2012 21:57

Zojuist mijn bestelde Bryton Rider 50 ontvangen.. Dit weekend eens even met hulp van forum de boel installeren en testen!!!

HuipieRockt
Forum-lid

HuipieRockt 11 mei 2012 09:52

De eerste vraag komt al boven: Hoe weet ik of ik de nieuwe versie van de HD Kaart heb, met fietsroutes/paden? Installeren en kaart activeren ging overigens perfect...

Plaats reactie